راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

۰۲۱-۵۸۴۳۷

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

اتصالات جوشی درزدار، چه نوع اتصالاتی هستند و چه کاربردهایی دارند؟

اتصالات جوشی درزدار، چه نوع اتصالاتی هستند و چه کاربردهایی دارند؟
لوگو اصلی رادپایپ0 copy

اتصالات جوشی درزدار، چه نوع اتصالاتی هستند و چه کاربردهایی دارند؟

فهرست عناوین

از اتصالات جوشی درز دار چه می دانید؟ اتصالات از جمله قطعات مهم در ساخت سیم های لوله کشی می باشند. این قطعات با هدف ایجاد تغییر مسیر یا اندازه قطر لوله و ایجاد انشعاب در سیستم های لوله کشی، به کار می روند. اتصالات دو دسته اصلی دارند، که عبارتند از: اتصالات فشار قوی و اتصالات جوشی. اگر شما نیز علاقه‌ مند به شناخت این اتصالات از جنس کربن استیل، آلیاژهای فلزی و استیل ضدزنگ هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

اتصالات جوشی درزدار، پرکاربرد در صنایع

اتصالات جوشی درزدار، پرکاربرد در صنایع

به چه اتصالاتی، اتصالات جوشی درز دار می گویند؟

به طور کلی اتصالات جوشی درز دار قسمتی از لوله می باشند، که با استفاده از روش های خاص و شکل دادن به شیوه مورد نظر، به اتصالات مبدل می شوند. در بسیاری از موارد این اتصالات را در سایز بزرگ به شیوه ریخته گری می سازند. در روش ریخته گری، آلیاژ های فولادی مذاب را در قالب هایی به شکل نیمه اتصالات می ریزند.

پرکاربردترین نوع آلیاژ های فولادی در ساخت اين اتصالات، کربن استیل و فولاد ضد زنگ می باشند. پس از تبدیل شدن استیل مذاب سرد به طرح قالب مورد نظر، آن را با استفاده از قوس الکتریکی به نیمه دیگر خود متصل می کنند. این اتصالات ساخته شده به روش ریخته گری، دو درز جوشی دارند. این امر باعث کمتر شدن مقاومت این اتصالات در برابر خوردگی و حرارت شده است. در نتیجه ما توصیه می کنیم، این نوع اتصالات را در پروژه ها و سیستم‌ های در معرض خورندگی و دمای بالا، به کار نگیرید.

اتصالات جوشی درز دار دارای چه انواعی هستند؟

این اتصالات با توجه به کارایی و زمینه مورد استفاده آن ها در سیستم های لوله کشی، دارای انواع متفاوتی می باشند. در ادامه به تفصیل به بررسی هر کدام از این نوع اتصالات پرداخته ایم.

سه راهی، یکی از اتصالات جوشی درزدار

سه راهی، یکی از اتصالات جوشی درز دار

  • زانو ۹۰ درجه درز دار

جهت تغییر مسیر جریان سیال در صنعت لوله کشی، از زانو ۹۰ درجه درزدار استفاده می شود. میزان درجه تغییر مسیر توسط این اتصالات، نود درجه است. با توجه به خط لوله، متخصصین دو نوع زانو را توصیه می کنند، که شامل زانو شعاع بلند و کوتاه است.

  • زانو ۴۵ درجه درز دار

زانو ۴۵ درجه مانند زانو ۹۰ درجه، از دو نوع زانو شعاع بلند و کوتاه تشکیل شده است. همچنین این زانو قابلیت تغییر و انحراف مسیر جریان سیال به اندازه ۴۵ درجه را دارد.

  • سه راه جوشی درز دار

سه راه در صنعت لوله کشی، از کارایی بسیار بالایی نسبت به سایر اتصالات برخوردار است. سه راه دو نوع مساوی و نامساوی دارد. این اتصالات ، در ایجاد انشعاب و ایجاد یک مسیر، علاوه بر مسیر اصلی سیال، کاربرد دارند. برای افزودن مسیر برابر با مسیر اصلی، از سه راه مساوی بهره می گیرند. همچنین در صورتی که قطر مسیر منشعب شده، نسبت به قطر مسیر جریان اصلی بزرگتر باشد، سه راه نامساوی پیشنهاد می شود.

  • تبدیل جوشی درز دار

وظیفه تبدیل جوشی، تغییر اندازه مقطع لوله است. به طور کلی هدف از تغییر اندازه لوله، ممکن ساختن متصل شدن آن به لوله کوچک تر یا حتی بزرگ تر است. طراحی تبدیل ها به گونه ای است، که توانایی متصل شدن به دو لوله با قطر های متفاوت را دارند. دلیل این امر تفاوت در اندازه قطر دو طرف تبدیل است. این اتصالات دو نوع هم مرکز و غیر هم مرکز دارند.

اتصالات جوشی درز دار چه مشخصاتی دارند؟

این اتصالات گازی به صورت وی طراحی شده اند. اتصالات جوشی نسبت به سایر اتصالات موجود، از قیمت مناسبی برخوردارند. از جمله مشخصات این اتصالات، می ‌توان به سرعت بالا در حین انجام کار اشاره کرد. البته لازم به ذکر است، که این اتصالات در برابر فشار و دمای بالا، از مقاومت بسیار کمی برخوردارند. دلیل این مقاومت پایین، وجود جای جوش روی سطح اتصال می باشد. در صورت آسیب و صدمه دیدن به راحتی تعویض می شوند. همچنین می ‌توانند در شرایط مختلف آب و هوایی خود را تطبیق دهند.

این اتصالات از چه مزایایی برخوردارند؟

این اتصالات دارای مزایای بسیاری هستند. از جمله ویژگی های مثبت آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک بودن
  • در دسترس بودن
  • روش تولید آسان
  • متریال با کیفیت
  • عدم ضخامت ورق
  • مناسب برای لوله کشی آب و گاز خانگی
  • ایده آل در خطوط لوله با دما و فشار پایین
  • افزایش استحکام سیستم لوله کشی
  • پرکاربرد در سیستم های آب رسانی، دارویی، صنایع غذایی، موتور خانه ها و پتروشیمی

ابعاد و انواع مختلف این اتصالات

ابعاد و انواع مختلف این اتصالات

جمع بندی

راد پایپ با ارائه با کیفیت ترین خدمات و داشتن کادری مجرب، در زمینه واردات و تامین و تجهیز انواع قطعات صنعتی فعالیت دارد. شرکت ما، اتصالات جوشی درز دار را با بهترین کیفیت و قیمت ارائه می دهد. این شرکت با تکیه بر تخصص و دانش، آماده ارائه خدمات تامین و مشاوره تخصصی به انواع صنایع می باشد. با اعتماد به راد پایپ، از رضایت مطلوب ناشی از کیفیت بالای خدمات آن، لذت ببرید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)