راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

۰۲۱-۵۸۴۳۷

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

اطلاعات مهم درباره شیر هیدرولیک

اطلاعات مهم درباره شیر هیدرولیک
لوگو اصلی راد پایپ

اطلاعات مهم درباره شیر هیدرولیک

فهرست عناوین

 این نوع محصول در صنایع بسیار کاربرد دارد که جزو تاثیرگذارترین قسمت در سیستم هیدرولیکی به شمار می آید. شیر هیدرولیک به عنوان یک واحد کنترل در سیستم هیدرولیک بوده که وظایف و عملکردهای گوناگونی را به دنبال دارد. در نظر داشته باشید که این محصول از نظر انواع به دسته عملکرد و تحریک تقسیم می شود.

ما در این مقاله قصد داریم تمام اطلاعات درباره شیر هیدرولیک را با کاربرد و انواع مختلف آن را برای مخاطبان و بازدیدکنندگان، مطرح کنیم. برای کسب اطلاعات بیش تر توصیه می کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

توضیح مختصر و مفید درباره شیر هیدرولیک

توضیح مختصر و مفید درباره شیر هیدرولیک

معرفی نوع و تیپ محصول شیر هیدرولیک

همانطور که می دانید هر محصولی نوع و تیپ های گوناگونی دارند که در ادامه این بحث به چند نوع شیر هیدرولیک از نظر جنبه عملکردی می پردازیم :

  • شیرهای کنترل جهت

شیرهای کنترل جهت قادر است مسیر حرکت کردن سیال را تغییر دهد. از طرفی شیر هیدرولیک از نظر عملکرد به انواع یک طرفه و چند راهه دسته بندی می شود. در نظر داشته باشید که شیرهای هیدرولیکی کنترل جهت براساس تعداد موقعیت و دهانه شیر عملکرد خود را انجام می دهد.

  • شیرهای کنترل فشار

همانطور که می دانید به این نوع شیر، رلیف نیز می گویند که وظیفه کنترل فشار سیستم را برعهده دارد. لازم به ذکر است که این شیر در برابر تغییرات ناگهانی در اثر فشار، از خود مقاومت نشان می دهد و در برابر تغییرات دبی از سیستم محافظت می کند. از طرفی دقت کنید که توان خروجی این نوع محصول به فشار و جریان حرکت سیال بستگی دارد و بایستی به پارامترهای هندسی و فشار سیستم توجه زیادی شود.

  • شیرهای کنترل جریان

این نوع محصول جزو یکی دیگر از دسته های شیر هیدرولیک بوده که وظیفه تنظیم سرعت سیلندرها را برعهده دارد. در نظر داشته باشید که چند روش برای تقسیم کردن این نوع شیر وجود دارد که این روش ها عبارتند از : بدون سیستم جبران کننده فشار و همراه با سیستم جبران کننده فشار.

  • شیرهای پروپرشنال

نام دیگر این نوع شیر هیدرولیک، شیر تناسبی است که در صنایع نظامی و ماشین کاری کاربرد زیادی دارد. ضروری است که بدانید این نوع شیر تغییرات فشار و جهت را کنترل و تنظیم می کند و حرکت عملگرها را تحت تاثیر می گذارد. در آخر اینکه پروپرشنال از اجزای اسپول و سلنوئید تشکیل شده که جهت جریان را تغییر می دهند.

  • شیرهای سرو

برای اندازه‌گیری جریان روغن سیگنال الکتریکی در ورودی یک مدار بکار برده می شود. ضروری است که بدانید شیرهای هیدرولیکی از یک یا دو طبقه طراحی شده که انواع زیادی را به خود اختصاص داده است. در نظر داشته باشید که شیرهای سرو موقعیت و سرعت یک مدار را به خوبی به نمایش می گذارد.

  • شیرهای مدولار

این نوع شیر به انواع زیادی تقسیم می شود که هر یک کاربرد و کارایی جداگانه ایی را به دنبال دارد. در نظر داشته باشید که شیر هیدرولیک مدولار امکان عبور جریان از سیستم را برای شیر می دهد.

در ادامه به چند نوع شیر هیدرولیک از نظر نوع تحریک می پردازیم :

  • تحریک دستی
  • تحریک هوایی
  • تحریک مکانیکی
  • تحریک سلونوئیدی

نوع و تیپ های محصول شیر هیدرولیک

نوع و تیپ های محصول شیرهای هیدرولیک

نحوه انتخاب صحیح محصول شیر هیدرولیک

اغلب افراد در انتخاب کردن یک شیر هیدرولیک با مشکل مواجه می شوند که در ادامه این بحث به نکاتی درباره انتخاب صحیح این نوع محصول می پردازیم :

  • کاربرد شیر در سیستم

در انتخاب صحیح یک شیر هیدرولیکی به کاربرد آن در سیستم دقت کنید زیرا هر شیر می تواند برای کنترل کردن فشار، جریان و جهت حرکت سیال را تغییر دهد.

  • اندازه

در حین انتخاب این نوع محصول بایستی به اندازه و سایز آن توجه کنید.

  • فرمان شیر هیدرولیکی در حالت نرمال

شیر هیدرولیک می تواند در دو حالت باز و بسته باشد پس ضروری است که در حین خرید و انتخاب شیر هیدرولیکی به نوع طراحی فرمان دقت کنید.

  • ماهیت فیزیکی سیال

همانطور که می دانید سیال ها وظیفه تولید کردن انرژی به عملگر را برعهده دارد که با توجه به خواص و نوع سیال، وظایف آن ها نیز مشخص می شود. در نظر داشته باشید که ماهیت فیزیکی سیال در انتخاب صحیح یک شیرهیدرولیک بسیار کارایی دارد.

نحوه انتخاب صحیح شیر هیدورلیک

نحوه انتخاب صحیح شیر هیدورلیک

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد شیر هیدورلیک برای تنظیم کردن سیستم های هیدورلیکی یا خودکار در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. تنها کافی است که بدانید این محصول از نظر انواع به عملکردی و تحریک تقسیم می شود که هر یک به دسته های گوناگونی دسته بندی خواهند شد.

ما در این مقاله سعی کردیم تمام اطلاعات درباره این نوع شیر را برای مخاطبان بازگو کنیم. حال توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر به سایت رادپایپ مراجعه فرمائید و از کارشناسان  و کارمندان این شرکت مشورت بگیرید.

محصولات مرتبط:

شیر برقی آبیاری

شیر برقی هانتر

مقالات مرتبط:

بررسی عملکرد و قیمت شیرفلکه پلاستیکی کشاورزی در بازار

قیمت شیر فلکه پلیمری

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)