راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

۰۲۱-۵۸۴۳۷

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

انواع اتصالات بنکن کدامند؟

انواع اتصالات بنکن کدامند؟
لوگو اصلی رادپایپ0 copy

انواع اتصالات بنکن کدامند؟

فهرست عناوین

بنکن (BENKAN) نوعی برند تجاری و یک شرکت تولید کننده اتصالات در کشور ژاپن است که فعالیت خود را در سال 1947 و در زمینه لوله و اتصالات مانیسمان، آغاز کرد. در حال حاضر نیز، کارخانه بنکن یکی از معتبرترین کمپانی­هایی است که در این زمینه فعالیت می­کند. در زمان تاسیس بنکن و فعالیت اولیه آن، محصول اصلی شرکت، نوعی اتصالات لوله­کشی به نام Butt-welding fittings بودند که به دلیل مرغوبیت و کیفیت فوق­العاده در نیروگاه­ها، ایستگاه­های توزیع گاز، پالایشگاه­ها، مراکز تصفیه آب و دیگر صنایع مهم به کار گرفته شدند. با ما همراه باشید تا در این مقاله با انواع اتصالات بنکن و کاربردهای آن آشنا شویم.

آشنایی با بنکن و انواع محصولات آن

آشنایی با بنکن و انواع محصولات آن

بنکن، یک کمپانی معتبر با ایده­ای متفاوت

محصولات کمپانی بنکن به طور کلی و بیشتر شامل اتصالات یا در اصطلاح، فیتینگ­هایی است که در هنگام لوله­کشی، برای اتصال لوله­ها به یکدیگر یا لوله به منبع ورودی و خروجی به کار گرفته شدند. یکی از تولیدات بنکن که در زمان تولید، بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت، لوله­ها و اتصالات استیل و بدون رنگ این کمپانی بود که البته، علی رغم تنوع بالای این محصول، کیفیت عالی و سختی بالا، نصب همه این اتصالات احتیاج به جوش لب به لب داشت که خود نیازمند مهارت و فضای کاری زیادی بود. همین علت باعث شد تا این شرکت، شروع به ساخت انواع اتصالات بنکن کند که احتیاجی به جوشکاری در ساختمان­های معمولی نداشته باشند؛ اما برای اطمینان بیشتر، بنکن یک دستگاه پرس اختصاصی نیز در کنار محصول به مشتریان خود عرضه کرد تا در اتصالات ضروری از آن استفاده کنند.

سیستم لوله ­کشی مطمئن با محصولات بنکن

سیستم لوله ­کشی مطمئن با محصولات بنکن

آشنایی با انواع اتصالات بنکن و کاربرد بالای آنها

اتصالات بنکن به طور کلی به سه دسته تقسیم می­شوند که عبارتند از تولید، تعمیر و سنجش اطمینان. به علاوه خود بخش تولید نیز به دو بخش ساخت و تست تقسیم می­شود. در این بخش از مقاله، شما را با انواع اتصالات بنکن و کاربرد آنها آشنا خواهیم کرد.

  1. اتصالات زانویی

با توجه به تصویر بالا، اتصالات زانویی دارای یک انحنا و یک خمیدگی هستند که داشتن همین خمیدگی، آنها را برای لوله­کشی ساختمان بسیار کاربردی می­کند. این لوله­ها به گونه­ای طراحی شده­اند که قابلیت خمیدگی ندارند و باید در یک مسیر صاف استفاده شوند؛ اما گاهی نیز پیش می­آید که لازم باشد، جهت لوله­ها تغییر کنند. در این هنگام است که کاربرد اتصالات زانویی نمایان می­شود.

اتصالات زانویی به یک لوله وصل می­شوند و سر خمیده­ آنها در لوله بعدی قرار می­گیرد تا به این شکل، مسیر قرارگیری لوله­ها تغییر کند. اتصالات زانویی، خود انواعی دارند که بر اساس زاویه به دو بخش تقسیم می­شوند؛ زوایای 45 و 90 درجه. شما نیز می­توانید با توجه به میزان درجه­ای که می­خواهید، تغییر لازم را ایجاد کرده و از یکی از این اتصالات بهره ببرید. در اتصالات زانویی به دلیل وارد شدن ضربه و ایجاد اصطکاک، فشار در خط کاهش می­یابد.

  1. اتصالات کلاهکی

اتصالات کلاهکی جزو انواع اتصالات بنکن هستند که در ساختمان­ها و لوله­کشی آنها به کار گرفته می­شوند. گاهی نیز پیش می­آید که لازم است تا هنگام لوله­کشی، مسیر آن را مسدود کرده و راه را ببندید؛ استفاده از این اتصالات کلاهکی، کار را برای شما راحت می­کند. زیرا به شکل کلاهک در انتهای مسیر لوله قرار گرفته و خروجی را مسدود می­کند.

  1. اتصالات سه راهی

این شکل از اتصالات بنکن در لوله­کشی ساختمان­ها کاربرد دارند و استفاده از آنها نسبت به اتصالات کلاهکی بیشتر است؛ زیرا شکل این اتصالات به گونه­ای است که یکی از آنها، می­تواند سه لوله را به یکدیگر متصل کند. این سه راهی در واقع، ورودی یک لوله را به سه لوله دیگر وارد کرده و از یک مسیر اصلی، چند مسیر فرعی را به وجود می­آورد. (بوسیله تقسیم جریان اصلی به دو جریان و یا ترکیب دو جریان با یکدیگر). سه راهی لوله، ظاهری به شکل حرف انگلیسی T دارد و به همین دلیل به آن TEE هم گفته می­شود.

انواع اتصالات بنکن (زانویی، کلاهکی و سه­راهی)

انواع اتصالات بنکن (زانویی، کلاهکی و سه­راهی)

جمع­ بندی نهایی

با توجه به موارد و تعاریفی که در این مقاله بیان کردیم، پیش از آن که بخواهید از انواع اتصالات بنکن بهره ببرید، باید بدانید چه کاری می­خواهید انجام دهید و با توجه به فشار آب و وضعیت محیطی که دارید، یکی از انواع اتصالات را انتخاب کنید. به علاوه، در کنار توجه به این موارد، باید به بودجه­ای که در دست دارید نیز توجه کافی را داشته باشید. زیرا اتصالات بنکن تقریبا تمامی موارد از جمله کیفیت، تنوع، هزینه و … را پوشش می­دهد و در نهایت شما می­توانید به راحتی نیاز خود را برطرف کنید.

 

محصولات مرتبط:

زانو مانیسمان بنکن

کپ مانیسمان بنکن

مقالات مرتبط:

سیستم لوله‌کشی با لوله و اتصالات بنکن

انواع و مدل های اتصالات بنکن

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)