در صنعت لوله کشی از شیر هایی برای کنترل جهت سیال استفاده می شود. شیر های پروانه ای یکی از این شیر ها هستند. که در لوله قرار می گیرند و باعث افزایش سرعت سیال در لوله می شوند. با استفاده از این شیر ها می توان جریان مایع را قطع و وصل کرد. این شیر های پروانه ای در قیمت های مختلفی عرضه می شوند. برای دانستن قیمت شیرپروانه ای باید چند نکته را در نظر گرفت. در ادامه با بررسی عملکرد شیر پروانه ای و کارکرد آن می توانید برای خرید اقدام کنید.

شیر های پروانه ای چگونه کار می کنند؟

فرآیند ساخت شیر پروانه ای نسبتا ساده است و چرخش دیسک شیر جریان سیال را کنترل می کند. در حالت بسته، دیسک سوراخ سوپاپ را مسدود می کند. در حالی که در موقعیت باز، دیسک عمود بر جهت جریان است تا سیال جریان پیدا کند. دریچه ها یا شیر های پروانه ای به طور کلی جریان دو جهته و قابلیت قطع و وصل را فراهم می کنند. شیر ها معمولا با چرخ های دستی، چرخ دنده ها یا ترکیبی از آن ها با توجه به نیاز کاربردی خاص و مشخصات فنی کار می کنند.

شیر پروانه ای
شیر پروانه ای

اجزای تشکیل دهنده شیر پروانه ای در صنعت

این شیر ها از اجرای مختلفی تشکیل شده اند. که جنس آن ها در قیمت شیرپروانه ای تاثیر گذار است. شیر پروانه ای ارزان نیز قابل خریداری است. در ادامه با اجزای شیر پروانه ای آشنا خواهید شد:

دیسک

دیسک متصل به بدنه شیر است که به عنوان دروازه عمل می کند. این قسمت جریان سیال را متوقف می کند. تغییرات زیادی در طراحی دیسک و جهت گیری و مواد به کار رفته در آن می تواند به وجود بیاید.

بدنه شیر

بدنه شیر بین فلنج های لوله قرار می گیرد. رایج ترین انواع اتصالات انتهایی و نوع ویفری هستند.

دسته

میله سوپاپ که اغلب به آن شفت نیز می گویند جزئی است که دیسک را به مکانیسم تحریک متصل می کند و گشتاور را از طریق خود منتقل می کند.

مرکز

پوشش بدنه شیر یک الاستومر قوی است که دیسک را در موقعیت بسته محکم می کند تا به قطع کامل برسد. مرکز بدنه با جوشکاری  و فولاد ضد زنگ مقاومت در برابر خوردگی و فرسایش را تضمین می کند. این فولاد ضد زنگ در قیمت شیرپروانه ای تاثیر دارد. با این نوع طراحی مرکز شیر، می توان افت سوپاپ را با استاندارد های خاص ساخت.

قیمت شیر پروانه ای
قیمت شیر پروانه ای

چند نوع شیر پروانه ای در کارکرد های مختلف وجود دارد؟

شیرهای پروانه ای بسته به محل قرارگیری لوله در ارتباط با خط مرکزی دیسک و زاویه سطح نشیمن گاه سوپاپ می تواند در مرکز یا خارج از آن باشند. ابتدایی ترین طراحی شیر پروانه ای ، شیر پروانه ای متحد المرکز است. لوله از خط مرکزی دیسک می گذرد. این طراحی سوپاپ با افست صفر به عنوان یک ساختار ارتجاعی شناخته می شود زیرا آب بندی به انعطاف پذیری مرکز شیر بستگی دارد. در شیر پروانه ای خارج از مرکز لوله در پشت خط مرکزی دیسک قرار دارد.

شیر های پروانه ای با کارایی بالا از فشار موجود در خط لوله برای افزایش آب بندی بین نشیمن گاه و لبه دیسک استفاده می کنند. در قیمت شیرپروانه ای با کارایی بالا عوامل زیادی تاثیر گذار هستند. می توانید شیر پروانه ای با قیمت خوب را از رادپایپ تهیه کنید. این شیر های پروانه ای دارای درجه فشار بالاتری هستند و مستعد سایش و زنگ زدگی کمتری نیز می باشند. مقرون به صرفه ترین شیر پروانه ای، مدل ویفری آن است. این نوع اتصال برای آب بندی در برابر فشار های دو جهته و جلوگیری از جریان برگشتی به کار می رود.

خرید شیر
خرید شیر

خرید شیر پروانه ای از رادپایپ با کیفیت بالا

شیر های پروانه ای از نظر کاربرد یکی از بهترین شیر ها برای استفاده در کار های لوله کشی است. با استفاده از آن ها می توانید در هر زمان که بخواهید جریان سیال را کنترل کنید و به آن سرعت بدهید. اگر برای پروژه های خود نیاز به شیر پروانه ای دارید، برای خرید می توانید از راد پایپ اقدام کرده و خرید کنید. برای اطلاع از قیمت شیرپروانه ای در انواع مختلف کافی است با ما تماس گرفته و در ارتباط باشید. راد پایپ با سابقه ای طولانی و درخشان در زمینه تجهیزات لوله کشی می تواند به شما اطمینان بدهد که محصولات بسیار با کیفیت به شما مشتریان عزیز ارائه کند.

 

محصولات مرتبط:

شیر پروانه ای ویفری

شیر پروانه ای لاگ

مقالات مرتبط:

دلایلی که باعث می شود شیر پروانه ای موتور دار را انتخاب کنید!

شناخت شیر پروانه ای اهرمی کارایی در عین سادگی

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها