راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

آشنایی با ویژگی های شیر پروانه ای استیل

آشنایی با ویژگی های شیر پروانه ای استیل
لوگو اصلی راد پایپ copy

آشنایی با ویژگی های شیر پروانه ای استیل

فهرست عناوین

توقف یا شروع جریان یک سیال درون لوله ها با استفاده از شیر پروانه ای (Butterfly valve) ممکن می شود. تنظیم و جداسازی جریان سیال نیز، از دیگر ویژگی های این شیر است. انواع شیر آلات با متریال مختلف توسط برند های معتبر تولید و به بازار ارائه می شوند. شیر پروانه ای استیل نیز یکی از این محصولات است که از استیل ساخته شده است. به دلیل چرخشی بودن این شیرها، امکان چرخش 90 درجه وجود دارد که منجر به باز شدن دیسک به طور کامل می شود.

اغلب این محصولات در ابعاد کوچک طراحی شده اند و در موارد خاص نیز شیر پروانه ای بزرگ نیز تولید می شود. کنترل جریان فشار مایعات یا گاز، از طریق این شیر آلات امکان پذیر است. برای ساخت شیر‌استیل، از آلیاژ هایی مانند کاست ایرون، کربن‌استیل و استنلس استیل استفاده می شود. ممکن است سایز آن نیز از 1 تا 48 اینچ متغیر باشد.

کاربرد اصلی شیر پروانه‌ای استیل در کجاست؟

شیر پروانه ای استیل یکی از شیر آلات پر کاربرد صنعتی محسوب می شود. در واحد های نفتی و پتروشیمی می توان از آن برای کنترل جریان سیال استفاده کرد. همچنین در صنایع دیگر نیز از انواع شیر آلات پروانه ای با متریال مختلف استفاده می شود.

  • در نیروگاه ها و ایستگاه های حرارتی
  • برای کنترل نیروی هیدورلیکی
  • در صنایع نفت و گاز
  • برای کنترل جریان سیال در لوله کشی فاضلاب
  • در کارخانه های تولید مواد غذایی

با توجه به کاربرد گسترده این شیر در صنعت، انواع مختلف آن با متریال متنوع ساخته شده اند. شیرهای چدنی، تفلونی، ویفری، گیربکسی، فلنج دار، پنوماتیک، اورتون، ابرو، کیتز و … هر کدام مانند شیر پروانه ای استیل برای کاربرد مشخصی طراحی شده اند.

کاربرد شیر پروانه ای در صنایع غذایی

کاربرد شیر پروانه ای در صنایع غذایی

مزایای شیر پروانه ای‌استیل چیست؟

سبکی شیرهای پروانه ای یکی از ویژگی های اصلی این نوع محصولات، به شمار می آید. این مزیت در شیره های کره ای و گیت وجود ندارد. شیر پروانه ای استیل بسیار سبک طراحی شده است. همین امر موجب شده است که بتوان آن را با سرعت بیشتری باز و بسته کنیم. این موضوع سبب می شود که در هنگام باز و بسته شدن، بخار کمتری نشت کند.

همچنین برای ساخت آن نیز هزینه کمتری پرداخت می شود. کم بودن میزان مقاومت در این شیر ها، موجب ایجاد جریان آرام در لوله ها می شود. تنوع ابعاد نیز موجب شده است که در سایز های کوچک و بزرگ تولید و در صنایع به کار روند. استفاده از آن در مکان هایی که در معرض مواد شیمیایی قرار دارند نیز، مشکلی ایجاد نخواهد کرد. به دلیل سبکی این شیر آلات صنعتی، نیازی به تکیه گاه اضافی وجود نخواهد داشت. این شیر پروانه ای را می توانیم به سرعت سوار و نصب کنیم. در نتیجه شاهد افت فشار در لوله ها نخواهیم بود. شیر پروانه ای برای گشتاور کم طراحی شده است. در نتیجه هنگامی که نیاز به گشتاور بالا وجود داشته باشد، ممکن است در جریان های کم، پدیده کاویتاسیون ایجاد شود. از این رو هنگام استفاده از آن باید به این موضوع توجه شود.

انواع شیر آلات پروانه در صنایع

انواع شیر آلات پروانه در صنایع

کاربرد شیر پروانه ای استیل در صنایع غذایی

در برخی از محیط ها مانند صنایع غذایی، رعایت بهداشت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا که این محیط ها ارتباط مستقیمی با سلامت افراد دارند. شیرهای به کار رفته در این صنایع حتما باید استیل باشند که با گرید های مختلف ارائه می شوند. شیر پروانه ای استیل نیز یکی از این شیر آلات است که با اتصال جوشی، فلنجی، پنوماتیک یا دنده ای در این صنایع به کار می رود.

شیر پروانه ای‌استیل صنایع غذایی ممکن است با توجه به گرید و نوع آن، دارای قیمت های متنوعی باشد. از این رو نمی توان قیمت ثابتی برای این شیر آلات تعیین کرد. به طور کلی می توان از این محصولات در انواع کارخانه های صنایع غذایی مانند کارخانه لبنیات، شیمیایی، نوشیدنی، لوازم آرایشی و بهداشتی و … استفاده کرد.

شیر آلات پروانه ای می توانند از ورود آلودگی، رطوبت و انواع میکروب به داخل لوله ها جلوگیری کنند. شاید یکی از دلایل آن، بالا بودن سرعت باز و بسته کردن این شیر ها است. این موضوع به دلیل سبکی و طراحی شیر با متریالی مانند‌استیل است.

 

محصولات مرتبط:

شیر‌پروانه ای فلنج دار 

شیر‌پروانه ای پنوماتیک

مقالات مرتبط:

شیر‌پروانه ای ویفری

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)