راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

آیا اتصالات زانویی ۴۵ درجه ضروری است؟ کاربردهای این زانو ها برای چه مواردی است؟

آیا اتصالات زانویی ۴۵ درجه ضروری است؟ کاربردهای این زانو ها برای چه مواردی است؟
لوگو اصلی راد پایپ copy

آیا اتصالات زانویی ۴۵ درجه ضروری است؟ کاربردهای این زانو ها برای چه مواردی است؟

فهرست عناوین

لوله ها و همچنین اتصالات فاضلاب، مهم ترین بخش و حتی ارکان تأسیساتی موجود در ساختمان و صنایع بزرگ هستند. در شبکه های لوله کشی منازل، لوله های مختلف و گوناگون باید با کمک اتصالات مختلفی همچون زانویی ۴۵ درجه به یکدیگر متصل بشوند. با استفاده از زانویی های ۴۵ درجه، سیستم های لوله کشی و همچنین شبکه های آب و فاضلاب به درستی می توانند کار خودشان را انجام بدهند. زانو های ۴۵ درجه کاربرد های گسترده ای در لوله کشی ها دارند و همچنین انواع متفاوتی را شامل می شوند. اگر قصد خرید این زانو ها را دارید، بهتر است اول از همه به بودجه خود و نیازی که دارید، توجه کنید.

اهمیت استفاده از اتصالات زانویی در شبکه های لوله کشی

اهمیت استفاده از اتصالات زانویی در شبکه های لوله کشی

مشخصات فنی انواع اتصالات زانویی ۴۵‌درجه

از این اتصالات بیش تر در سیستم ها و شبکه های لوله کشی برای تغییر دادن جهت لوله کشی استفاده می شود. زانویی های 45 درجه یکی از مهم ترین اتصالات زانویی می باشند که برای تغییر دادن مسیر لوله کشی اما با زاویه ای به اندازه 45 درجه مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین زانویی ۴۵‌درجه برای تغییر دادن جهت لوله ها با زاویه بسیار کم به کار برده می شود. زانویی های 45 درجه انواع متفاوتی دارند ولی این زانو ها متناسب با نیاز افراد از جنس فولادی، استیل و یا چدنی تولید می شوند. بنابراین در زمان خرید این زانویی ها حتما جنسی از آن را خریداری کنید که متناسب با نیازتان باشد. علت این امر این است که حتما باید جنس زانویی های 45 درجه با جنس لوله های موجود در شبکه لوله کشی برای جوشکاری و حتی به خاطر اتصال بهتر، همخوانی زیادی داشته باشد.

کاربرد انواع متفاوت زانویی های ۴۵ درجه در صنعت چیست؟

به خاطر به وجود آوردن انحراف داخل مسیر ها و سیستم های لوله کشی از این زانو ها استفاده می شود. تفاوتی که این اتصالات با زانویی های 90 درجه دارند، در اندازه و میزان زاویه آن ها می باشد. به طور کلی، زانویی ها در شکل، زاویه و ‌کاربردی که دارند، با یک دیگر متفاوت خواهند بود. بنابراین سازندگان، طراحان و همچنین اشخاصی که در کار تأسیسات ساختمانی هستند، می توانند از انواع زانویی ۴۵ درجه استفاده کنند.

قیمت انواع و اقسام اتصالات زانویی از نوع ۴۵ درجه
قیمت انواع و اقسام اتصالات زانویی از نوع ۴۵ درجه

شباهت اتصالات زانویی 45 درجه با زانویی ۹۰ درجه در چیست؟

به طور کلی، کارکرد و عملکرد اتصالات زانوی 45 درجه چیزی شبیه یک زانویی از نوع 90 درجه می باشد. اما این زانویی ها از لحاظ  اندازه ‌و ابعادی با یک‌ دیگر تفاوت دارند. یکی دیگر از شباهت های بین این دو محصول، در شعاع این زانویی ها می باشد. شعاع زانویی 45‌درجه، همانند شعاع اتصالات 90 درجه می باشد؛ یعنی به صورتLR 1.1 / 2D  خواهند بود. اما اندازه و ابعاد شعاع مرکزی زانویی های ۴۵ درجه با اتصالات 90 درجه ای متفاوت می باشد. این تفاوت برابر است با فاصله ای از اتصالات که از هر سمت و وجهی به نقطه تقاطع موجود در خطوط مرکزی عمود باشد. این موضوع به خاطر کم و پایین بودن درجه خمیدگی زانویی های ۴۵ درجه می باشد. بنابراین کم تر و پایین تر از شعاع زانویی های 45 درجه، چیزی وجود ندارد.

پر کاربرد ترین و پر فروش ترین زانویی ۴۵ درجه

پر کاربرد ترین و پر فروش ترین زانویی ۴۵ درجه

سخن پایانی

اتصالات گوناگون و متفاوتی در مسیر لوله کشی های ساختمان و صنایع وجود دارد؛ یکی از مهم ترین اتصالات نیز زانویی های ۴۵ درجه می باشد. زانویی های ۴۵ درجه بیش تر برای اتصال دادن دو لوله و یا تغییر دادن مسیر آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. نام این اتصالات از زانو های انسان گرفته شده است؛ چرا که یک شکل خمیده ای دارد. برای متصل کردن زانویی ۴۵‌درجه باید از بات فیوژن و یا از جوش حرارتی استفاده کرد تا به طور کامل جوش بخورند و نشتی پیدا نکنند. مجموعه ما چندین سال است که به فروش انواع و اقسام اتصالات از جمله زانویی های ۴۵ درجه می پردازد. کارشناسان ما به صورت ۲۴ ساعته در حال پاسخگویی به سوالات و مشکلات مشتریان عزیز می باشند.

 

محصولات مرتبط:

اتصالات لوله استیل

مقالات مرتبط:

قیمت اتصالات مانیسمان و بررسی کاربردهای این محصولات با کیفیت

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)