راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

۰۲۱-۵۸۴۳۷

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

استفاده از انواع اتصالات لوله در پایپینگ

استفاده از انواع اتصالات لوله در پایپینگ
لوگو اصلی رادپایپ0

استفاده از انواع اتصالات لوله در پایپینگ

فهرست عناوین

انواع اتصالات لوله، برای اتصال لوله ها به یکدیگر استفاده می شوند تا مسیر جریان را طولانی تر کرده یا جهت آن را در یک سیستم لوله کشی تغییر دهند. اینها برای ترکیب، منحرف کردن یا کاهش جریان سیال مورد استفاده قرار می‌گیرند و در اندازه ‌های مختلفی متناسب با لوله ‌ای که به آن متصل می‌شوند، وجود دارند.

مشخصات اتصالات در لوله کشی

مشخصات اتصالات در لوله کشی

ویژگی های اتصالات لوله

ابعاد اتصالات لوله مهم است و استانداردهایی برای آن وجود دارد که باید رعایت شود. اکثر لوله ها، با دهانه هایی در اندازه یکسان در هر دو انتهای لوله طراحی می شوند. این در حالی است که برخی از انواع اتصالات لوله، در دهانه هایی با اندازه های مختلف ارائه می شوند. آنها به عنوان انتقال از یک لوله به اندازه دیگر عمل می کنند.

کاربردی ترین اتصالات

در اینجا انواع اتصالات معرفی شده اند که هر یک دارای ساختار متفاوت و کاربرد متنوع هستند.

اتصالات سه راهی:

سه راهی برای اتصال سه قطعه لوله استفاده می شود. سه راهی ها می توانند یک ورودی و دو خروجی در زوایای 90 درجه به شکل “T” داشته باشند و برای تقسیم یک خط تغذیه استفاده می شوند. آنها می توانند دو خط را در یک خروجی ترکیب کنند. انواع اتصالات لوله به شکل سه راهی را در محل اتصال خطوط تامین آب آشامیدنی می توان دید.

اتصالات لوله متقاطع:

کراس ها یا اتصالات متقاطع، دارای چهار دهانه هستند. آنها شامل یک ورودی و سه خروجی یا سه ورودی و یک خروجی بسته به نیاز لوله کشی می باشند. این اتصالات چهار طرفه، کمتر رایج است و در برخی از کاربردهای آبیاری و بارانی استفاده می شود.

اتصالات زانویی:

اتصالات زانویی، جهت جریان بین دو لوله را تغییر می دهد. لوله های معمولی دارای خمیدگی های 90، 60، 45 و 22 درجه و نیم هستند. در انواع اتصالات لوله، زانویی ها برای چرخش مسیر لوله کشی استفاده می شوند. آنها را می توان به یکدیگر متصل کرد تا در اطراف موانع در مسیر لوله حرکت کنند.

اتصالات کوپلینگ:

اتصالات کوپلینگ، برای اتصال دائمی دو لوله به کار می روند. آنها معمولاً به صورت دائمی از قسمت بیرونی دو لوله نصب می شوند. یک کوپلینگ می تواند یک کاهنده یا کوپلینگ کاهش دهنده باشد، به این معنی که با اتصال یک لوله بزرگتر به اندازه کوچکتر، جریان را کاهش می دهد.

از سویی دیگر، آداپتورها هنگام اتصال دو لوله استفاده شده و در اشکال متفاوتی در انواع اتصالات مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، یک آداپتور می تواند در انتهای یک لوله ساده نصب شود، تا امکان اتصال رزوه ای را در طرف دیگر فراهم کند.

استفاده انواع اتصالات لوله در پایپینگ

استفاده انواع اتصالات لوله در پایپینگ

انواع اتصالات لوله بوش:

بوش ها که گاهی به آنها بوش کاهنده می گویند، برای اتصال دو لوله با اندازه های مختلف استفاده می شود. در این جا، بخش بزرگ تر بوش، درون لوله با اندازه بزرگ تر قرار می گیرد. در نهایت بخش کوچکتر لوله، به انتهای بوشینگ با قطر کمتر وارد می شود.

اتصالات تله در لوله کشی:

تله ها فرورفتگی ها یا خمیدگی های افقی در لوله ها هستند که در زیر سینک های آشپزخانه و حمام یافت می شوند. آنها به شکل یو یا پی می باشند و دو هدف را دنبال می کنند. در این شکل از انواع اتصالات لوله، ابتدا، تخلیه آب در قوس محبوس می شود تا مانعی ایجاد نماید که از ورود گازهای فاضلاب به داخل خانه جلوگیری می کند.

انواع اتصالات در لوله فلنج:

فلنج، اتصالی صاف و گرد است که با پیچ و مهره یا گیره، مهر و موم محکمی ایجاد می کند. زمانی که لوله ها از دیوارها، سقف ها و کف عبور می کنند، استفاده می شوند.

بهترین کیفیت اتصالات

بهترین کیفیت اتصالات

اتصالات درپوش:

درپوش ها در میان انواع اتصالات لوله، به عنوان یک کلاهک روی انتهای لوله قرار می گیرند تا جریان آب یا گاز را متوقف کنند. این اتصالات را می توان برای نقطه پایان دائمی لوله استفاده کرد. یا به طور موقت برای قطع منبع در طول پروژه لوله کشی مورد استفاده قرار داد.

اتصالات دوشاخه:

دوشاخه هایی که در انتهای لوله برای مهر و موم کردن دهانه استفاده می شود، شبیه درپوش هستند. تفاوت در این است که یک دوشاخه در دهانه لوله رزوه دار قرار می گیرد تا مهر و موم شود در حالی که درپوش ها روی دهانه قرار می گیرند. آنها در میان انواع اتصالات، در مکان های پاکسازی سیستم های فاضلاب یافت می شوند.

محصولات مرتبط:

اتصالات جوشی

اتصالات لوله استیل

مقالات مرتبط:

لیست قیمت اتصالات‌جوشی درزدار

لیست قیمت اتصالات رده 80 و عوامل موثر در تعیین آن

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)