راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

اطلاعاتی کوتاه و جامع در مورد کلاس شیر های صنعتی

اطلاعاتی کوتاه و جامع در مورد کلاس شیر های صنعتی
220-4

اطلاعاتی کوتاه و جامع در مورد کلاس شیر های صنعتی

فهرست عناوین

طبق بازار شیر های صنعتی جهان، نوع محصول، پیش بینی رقابت ها و یا فرصت ها، می توان انتظار داشت که بازار جهانی شیرآلات صنعتی از 77 میلیارد دلار فراتر برود. این پیش بینی نیز صورت گرفته که در سال های آینده  تقاضا برای استفاده از شیر های صنعتی افزایش پیدا کند؛ چرا که از این شیرآلات در پروژه های متنوع مثل پروژه های مختلف ساختمانی با هدف تجاری، پروژه های اتوماسیون و … استفاده می شود. داشتن اطلاعات کافی درباره کلاس شیر های صنعتی به ما در خرید این نوع شیرآلات کمک خواهد کرد.

انواع شیرهای صنعتی

شیر های صنعتی وسایلی برای تنظیم مایعات، گازها و دوغاب ها هستند. با استفاده از این شیر ها می شود جریان مایعات یا گازها را کنترل نمود. این کار را می توان از طریق لوله ها و یا دیگر گذرگاه ها با باز کردن، بستن و یا انسداد بخشی از مسیر یا لوله انجام داد. تعدادی از کلاس شیر های صنعتی شامل موارد زیر می شود.

  • دریچه های دروازه
  • دریچه های گلوب
  • دریچه های توپی
  • شیر های پروانه ای

دریچه های دروازه ای

این دریچه های دروازه ای طراحی شده اند تا به عنوان دریچه های ایزوله عمل کنند. این شیر ها به کنترل کردن جریان مایع در لوله ها کمک می کنند. برای شروع یا پایان یافتن جریان آب و یا هر مایع دیگر، این شیر ها به خطوط لوله چسبانده می شوند. دریچه های دروازه ای کاربرد ها و مصارف گوناگونی دارند و به طور معمول در منازل و مرکز های تجاری یافت می شوند. برای تولید کلاس شیرهای صنعتی از مواد گوناگون مثل فولاد ضد زنگ، چدن، فولاد آلیاژی، فولاد آهنگری و… استفاده می شود. دریچه های دروازه ای برای پایان دادن یا شروع کردن جریان آب، مورد استفاده قرار می گیرند. عملکرد این شیر های صنعتی شامل بلند کردن یک دایره از دروازه مستطیلی از مسیر سیال است. وقتی که شیر های دروازه باز هستند هیچ مانعی برای جریان وجود ندارد.

وضعیت صادرات شیرآلات در ایران

وضعیت صادرات شیرآلات در ایران

دریچه های گلوب

این نوع از دریچه ها یکی از محبوب ترین شیر های مورد استفاده در کاربرد های گوناگون هستند. این مدل از کلاس شیر های صنعتی مانند شیر های دروازه ای بوده و از حرکت خطی برای دریچه گاز استفاده می کنند. آنها برای کنترل جریان در یک خط لوله مورد استفاده قرار می گیرند و با موقعیت یک دیسک متحرک در رابطه با صندلی حلقه ثابت تنظیم می شوند. مزیت اصلی شیر گلوب این است که به اندازه دیگر شیر ها نشتی ندارد. این کلاس شیر های صنعتی از یک بافل تشکیل شده اند که داخل لوله را می شکافد و معمولا موازی طول لوله است. آنها به دلیل دارا بودن شکل بدنه کروی با دو نیمه بدن که توسط یک بافل داخلی از هم جداشده، نام گذاری شده اند. این شامل یک عنصر متحرک از نوع دیسک و یک صندلی حلقه ثابت در یک بدنه کروی است.

قیمت انواع شیرآلات

قیمت انواع شیرآلات

دریچه های توپی

همانطور که از نامشان مشخص است، شیر های توپی دریچه هایی هستند که از یک توپ برای کنترل جریان مواد از یک دهانه به دهانه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این کلاس شیر های صنعتی انتخاب مناسب و فوق العاده ای برای استفاده با گاز ها می باشند؛ چرا که می توانند آب بندی بهتری را داشته باشند. آنها میتوانند فشار تا 700 بار و دما تا 200 درجه سانتیگراد را تحمل کنند و اندازه آنها به طور معمول از 0.5 سانتی متر تا 30 سانتی متر متغیر می باشد. کارکرد و تعمیر این کلاس شیر های صنعتی ساده و آسان بوده؛ چرا که ساختاری ساده را دارا می باشند.

جنس دریچه های فلزی در ایران

جنس دریچه های فلزی در ایران

دریچه های پروانه ای

دریچه های پروانه ای برای تنظیم کردن جریان و قابلیت کنترل محدود طراحی شده اند. شیر های پروانه ای با چرخش 90 درجه دسته، به راحتی کار می کنند. این کلاس شیر های صنعتی از یک دیسک فلزی در بدنه تشکیل شده که عمود بر جریان در حالت بسته قرار گرفته است. تنظیم جریان مایع را می توان از طریق چرخش های میانی مجاز دانست. شیر های پروانه ای طوری پیکربندی شده اند که به صورت الکترونیک، دستی یا پنوماتیکی کار کنند.

سخن پایانی

با داشتن اطلاعات کافی درباره کلاس شیرهای صنعتی می توانیم خریدی آگاهانه داشته باشیم. افزایش صنعتی شدن، گسترش یافتن امکانات به دلیل نوآوری های به وجود آمده، تقاضا ها را بالا برده که این موضوع در تقویت رشد صنعت نیز نقش موثری داشته است.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)