راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با انواع اتصالات مانیسمان و ویژگی ها و کاربرد آن ها در بازار آشنا شوید

با انواع اتصالات مانیسمان و ویژگی ها و کاربرد آن ها در بازار آشنا شوید
Manisman connections7

با انواع اتصالات مانیسمان و ویژگی ها و کاربرد آن ها در بازار آشنا شوید

فهرست عناوین

انواع اتصالات مانیسمان به اتصالاتی می گویند که از اتصالات دیگر از لحاظ ظاهری متمایز هستند و از لحاظ کاربرد نیز تفاوت هایی دارند. از آنجایی که در فرایند تولید این اتصالات از لوله مانیسمان استفاده می‌ کنند بنابراین برخلاف اتصالات دیگر در بدنه آنها هیچ گونه درز وجود ندارد‌. این موضوع سبب شد تا این اتصالات به اتصالات بدون درز نیز شناخته شوند و کاربرد بالاتری داشته باشند. این اتصالات رایج برای لوله های بدون درز کاربرد داشته و در طی فرایند خاصی تولید می شوند. در ادامه در مورد اتصالات مانیسمان اطلاعاتی در اختیارتان قرار داده و انواع آن را نام می بریم.

انواع اتصالات مانیسمان
انواع اتصالات مانیسمان

آیا با زانویی مانیسمان آشنا هستید ؟

یکی از انواع اتصالات مانیسمان، زانویی مانیسمان است که برخلاف زانویی های دیگر در بدنه هیچگونه جای درز و جوشی ندارد. این اتصالات تنوع بسیار زیادی داشته و در زوایای مختلف تولید می شوند. تولید این اتصالات در دو روش گرم و سرد انجام شده و با استفاده از متریال فولاد تولید می شوند. این اتصالات در اندازه و سایز کوچک با ضخامت کم نیز وجود دارند. فرایند تولید زانویی مانیسمان به این صورت است که در ابتدا در سایزهای تعیین شده برش می خورند. در مرحله بعدی در کوره قوس قرار گرفته و در دمای معین تغییر شکل می دهند. انواع اتصالات مانیسمان که از این روش به دست می آیند بسیار با کیفیت هستند. روش تولید دیگر تحت عنوان روش نورد گرم شناخته می شود. در این روش لوله های برش خورده در داخل کوره قرار می گیرند‌.

زانویی مانیسمان
زانویی مانیسمان

در مورد اتصالات سه راهی و تبدیل مانیسمان چه می دانید؟

یکی دیگر از اتصالات جوشی مانیسان می‌ توان به اتصالات سه راهی اشاره کرد. این اتصالات در دو نوع تولید می شوند‌‌. یکی از انواع سه راهی ها در اتصال دو لوله همسان کاربرد دارد و دیگری در لوله های ناهمسان استفاده می شود. این اتصالات را می توانید در اتصال سه لوله با قطرهای متفاوت استفاده کنید. علاوه بر سه راهی نوع دیگری از انواع اتصالات مانیسمان وجود دارد. این اتصالات که به نام تبدیل شناخته می شوند برای اتصال دو لوله با اندازه و قطر متفاوت کاربرد دارند‌. این اتصالات فلزی هستند و هیچ گونه جای درز و جوش ندارند. اتصالات تبدیل مانیسمان طوری طراحی شده اند که دو سر آن ها از لحاظ اندازه با یکدیگر متفاوت می باشد. بنابراین از این اتصالات برای اتصال لوله بزرگ به لوله کوچک استفاده می کنند. این اتصالات با توجه به شرایط مورد استفاده قرار می گیرند.

اتصالات سه راهی مانیسمان
اتصالات سه راهی مانیسمان

آیا با اتصالات بوشن و چهار راهی  مانیسمان آشنا هستید؟

یکی دیگر از انواع اتصالات مانیسمان اتصالات بوشن است که کاربرد آن در اتصال لوله های یکسان در انتهای لوله می باشد. علاوه بر آن همانطور که از اسم  اتصالات چهار راهی مشخص است دارای چهار شاخه می باشند. این اتصالات کاربرد زیادی در اتصال ۴ لوله دارند. بنابراین اگر می‌ خواهید چهار لوله را در چهار مسیر مختلف هدایت کنید می توانید از این اتصالات کمک بگیرید. این اتصالات در کاربردهای گوناگون استفاده شده و ضخامت و در سایز های مختلف تولید و عرضه می شوند. به طور کلی این اتصالات که با استفاده از لوله های مانیسمان ساخته می شوند به دلیل نداشتن هیچ گونه درز و جوش مقاومت بالاتری دارند. انواع اتصالات مانیسمان از لحاظ ماده اولیه تولید و روش ساخت با دیگر اتصالات متفاوت هستند.

اتصالات بدون درز

در مورد ویژگی‌ های اتصالات مانیسمان چه می دانید؟

اتصالات فلزی مانیسمان از آنجایی که بدون فرآیند جوشکاری تولید می‌ شوند، دارای ساختاری کاملا یکدست هستند. بدنه این اتصالات به دلیل نداشتن درز و جوش کاملاً صاف و یکپارچه می باشد. از طرف دیگر نبود درز و جای جوش بر روی این اتصالات سبب شده تا نسبت به سایر اتصالات کارایی بیشتری داشته باشند. این اتصالات در مقایسه با انواع اتصالات دیگر بهتر هستند. بنابراین این اتصالات بسیار متنوع هستند و در فرآیند لوله کشی کاربرد بالایی دارند. تنوع ضخامت و اندازه انواع اتصالات مانیسمان سبب شده تا کاربرد آنها افزایش پیدا کنند‌. اندازه این اتصالات برخلاف اتصالات درزدار دارای استاندارد خاصی است. این اتصالات در مقایسه با اتصالات درزدار دارای پایداری بالاتر، دوام و عمر طولانی تری هستند.

این اتصالات در برابر فشار و دما مقاومت قابل توجهی از خود نشان می دهند. هرچند که فرایند تولید انواع این اتصالات نسبت به سایر اتصالات پیچیده‌ و سخت‌تر است. وجود تجهیزات پیشرفته در تولید این گونه اتصالات بسیار مهم تلقی می شود. این لوله ها انعطاف پذیری بالایی داشته و در مدت زمان کمتری تولید می‌ شوند. به علاوه از لحاظ استحکام در درجه بالاتر قرار داشته و وزن مناسبی دارند. این اتصالات که طی فرایند خاصی تولید می شوند بسیار مهم هستند. در روش نورد گرم زانویی هایی که ضخامت بالایی دارند تولید می شوند. در روش نورد سرد زانویی هایی که ضخامت کمی دارند به تولید می رسند.

ویژگی های اتصالات مانیسمان
ویژگی های اتصالات مانیسمان

آیا با انواع اتصالات مانیسمان آشنا هستید؟

اتصالات جوشی مانیسمان از انواع اتصالات هستند که به نام های مختلف شناخته می شوند. به طور کلی خود لوله مانیسمان که در تولید اتصالات مانیسمان کاربرد دارد با استفاده از فولاد تولید می شود. این لوله کاملا بدون درز بوده و به صورت استوانه ای تولید می شود. این اتصالات در رده‌های مختلف با کارایی و میزان مقاومت متفاوت ساخته می شوند. به طور کلی در لوله کشی ها یا صنایع مختلف برای اتصال لوله ها به یکدیگر از اتصالات استفاده می کنند. اتصالات در انواع مختلف با جنس های گوناگون وجود دارند.

اتصالات مانیسمان از انواع اتصالات هستند که به دلیل ویژگی های ظاهری و ساختاری بیشتر در این موارد استفاده می شوند. انواع اتصالات مانیسمان در فرایندعاس مختفف استفاده می شوند و به دلیل داشتن استحکام و دوام بالا در شرایط حساس لوله کشی کاربرد دارند. استفاده از این اتصالات در لوله کشی سبب می‌ شود تا کمتر دچار مشکل شوید.

در مورد تفاوت های بین اتصالات مانیسمان و اتصالات درز دار چه می دانید؟

همانطور که در تولید اتصالات مانیسمان از لوله مانیسمان استفاده می‌ کنند در تولید اتصالات درزدار، لوله های درزدار کاربرد دارند. لوله های مانیسمان جنس فولادی داشته و لوله های درزدار با استفاده از برای ورق های فولادی تولید می شوند. تفاوت این دو لوله از لحاظ شکل ظاهری است به علاوه با توجه به فرایند تولید نیز تفاوت هایی با یکدیگر دارند. اتصالات درزدار برخلاف انواع اتصالات مانیسمان به دلیل برخورداری از درز و جای جوش مقاومت کمتری در برابر فشار دارند. بنابراین نمی‌ توانند در لوله کشی حساس استفاده شوند. همچنین اتصالات جوشی درزدار از لحاظ قیمتی از اتصالات مانیسمان قیمت ارزان تری دارند.

برای حفظ کیفیت لوله کشی از لوله‌ هایی استفاده می‌ کنند که در برابر فشار مقاومت و تحمل بالایی داشته باشند. بنابراین استفاده اتصالات مانیسمان نسبت به اتصالات درزدار در در لوله کشی های حساس بهتر می باشد . از این اتصالات برای وصل کردن لوله ها استفاده می شود تا کیفیت کار کاهش پیدا نکند. به علاوه این اتصالات در ساخت انواع پل، سیستم های آبیاری موتورخانه، سیستم‌ های حریق ساختمان ها و… استفاده می شوند. با توجه به ویژگی های اتصالات مانیسمان می توان گفت که امروزه کاربرد  نسبتا بالایی دارند.

جمع بندی

در این مطلب در مورد اتصالات مانیسمان و ویژگی ها و کاربرد آن ها بحث کردیم. این اتصالات با استفاده از لوله های مانیسمان تولید شده اند‌. به دلیل اینکه بر روی بدنه آنها جای هیچگونه درز و جوش نیست میزان مقاومت بالاتری دارند. این اتصالات در مقایسه با اتصالات درزدار قیمت و کیفیت بالاتری دارند. از طرف دیگر در شرایط حساس که به تحمل فشار بالا نیاز باشد استفاده می شوند. سایت رادپایپ عرضه کننده انواع اتصالات مانیسمان است.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)