راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با انتخاب و خريد مناسب شیر پروانه ای یک اینچ جريان سيال ها را در كاربري مناسب كنترل كنيد

با انتخاب و خريد مناسب شیر پروانه ای یک اینچ جريان سيال ها را در كاربري مناسب كنترل كنيد
لوگو اصلی رادپایپ0 copy

با انتخاب و خريد مناسب شیر پروانه ای یک اینچ جريان سيال ها را در كاربري مناسب كنترل كنيد

فهرست عناوین

انتخاب شیر پروانه ای یک اینچ از نقطه نظر اتصال اجزا، جنس اجزا و انواع محرك هایی كه دارد، در كنترل جریان سیال ها و فشار كاری مناسب، حائز اهمیت است.

شیرهای با اندازه بزرگ عمدتا در كنترل صنعتی فرآیند ها، سیستم لوله كشی پالایشگاه ها، صنایع كشتی سازی و دریایی استفاده می شود. در صورتی كه برای كنترل جریان و جلوگیری از جریان برگشتی سیال لوله ساختمان ها، بهداشت منابع آب، مصارف كشاورزی، خطوط انتقال آب باید از شیر های با اندازه كوچكتری استفاده نمود.

انواع طبقه بندی شیر پروانه‌ای یک اینچ مطابق با استاندارد های آن

شیر پروانه ای مطابق با استاندارد  609 APIو DIN طراحی می شود و از نقطه نظر نوع اتصال به سه مدل اصلی شیر پروانه ای ویفری، شیر پروانه ای لاگ، شیر پروانه ای فلنج دار طبقه بندی می شوند. از برند های آن می توان به اورتون، ابرو، كیتز،کیستون، آتو و لانگ دینگ اشاره كرد.

شیر پروانه ای یک اینچ در صنعت

شیر پروانه ای یک اینچ در صنعت

با مدل های اصلی شیر‌پروانه ای آشنا شوید

شیر پروانه ای لاگ:

این نوع صرف نظر از اتصال بهتر، باعث مقاومت بیشتر در برابر ارتعاشات بالاتر در مواقعی که فشار سیال بالاست و امکان بازدید از خط لوله به طور پیوسته وجود ندارد استفاده می شود به همین دلیل معمولا سایز های نسبتا بزرگی ساخته می شوند.

شیر پروانه ای ویفری:

این نوع مقرون به صرفه ترین نسخه است و در سایز های كوچك آن با بدنه چدن، در لوله کشی ساختمانی به کار می رود. از دیسک و سیت آلومینیوم برنز آن برای آب شور یا شرایط رطوبت بالا و برای سیال های اسیدی از شیر با دیسک و سیت تفلون استفاده استفاده می شود. شیر پروانه ای یک اینچ صنایع غذایی نوع خاص این مدل، با بدنه استیل و آببندی با تفلون یا سیت فلز به فلز از جنس استیل است. در کارخانه های لبنیات و نوشیدنی و لوازم آرایشی و بهداشتی در کاربری فشار پایین استفاده می شود.

شیر پروانه‌ای فلنج دار:

این نوع دارای عرض زیاد است و ضخامت آن رابطه مستقیم با فشار کاری دارد و معمولا تحمل فشار بیشتری دارد. عملکرد آسان و راحتی آن باعث پر کاربرد ترین شیرهای صنعتی شده است. از این نوع در خطوط انتقال انرژی آب و فاضلاب و نفت استفاده می شود و معمولا از سایز 8 اینچ به بالا تولید می شود. از این مدل برای مواردی که نیاز است فشار بالایی در فضای کمتری برای نصب شیر وجود دارد استفاده می گردد.

انواع مختلف جنس ها در اجزای شیر پروانه ای

انواع مختلف جنس ها در اجزای شیر پروانه ای

نمونه ای از برند های شیر پروانه‌ای یک اینچ

شیر پروانه ای EBRO:

از این نوع شیر های برند ابرو می توان به وزن کم، نصب سریع و آببندی خوب در هر دو طرف شیر، بازده بالا و افت فشار کم گفت. از كاربرد این شیرها می توان در کاغذ سازی و کارتن سازی، صنایع غذایی و داروسازی، پتروشیمی و سیالات خورنده نام برد.

شیر پروانه ای Orton:

شیر پروانه ای یک اینچ اورتون کلاس 150، دارای بدنه فولاد و دیسک استیل، به دلیل مقاومت در برابر خوردگی در صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و صنایع غذایی کاربرد دارند و در خطوط پر فشار کاربرد زیادی ندارد. این شیرها به دلیل نشتی ناچیز، کامل آب بندی نمی شوند و برای جلوگیری و کنترل نشتی، از لاستیک های با جنس NPR و EPDM استفاده می شود.

شیر پروانه‌ای KEYSTONE:

از مزایای این شیر کم بودن هزینه تعمیر و نگهداری، وزن کم و در کاربردهای سنگین از گیربکس، عملگر های برقی و پنوماتیکی استفاده می شود. در صنایع غذایی، نیروگاه ها، سیستم های ساختمان استفاده می شود.

شیر پروانه ای KITZ:

عملکرد شیر پروانه ای یک اینچ كیتز جزو شیرهای چرخشی است و در خطوط پر فشار استفاده نمی شود چون این شیرها نشتی دارند. این شیرها در تاسیسات، نیروگاه ها كاربرد دارد.

انواع شیر پروانه ای برند كیتز

انواع شیر پروانه ای برند كیتز

شیر پروانه ای ATO:

شیر پروانه ای‌یک اینچ استیل بهداشتی آتو دارای فولاد ضد زنگ، سیت از جنس EPDM و از راه دور توسط یک محرک کنترل می شود یا محرک پنوماتیک یا به صورت اهرمی کار می کند. با سیت سه گیره ای در صنایع غذایی، داروسازی و صنایع شیمیایی استفاده می شود.

شیر پروانه‌ای Longding:

این نوع در سایز 1 اینچ بهداشتی پنوماتیک 304SS با اتصال جوش و گیره ای دارد. تحمل فشاری کاری حداکثر 10 بار و حداکثر دمای کازی 120 درجه در لبنیاتی، داروخانه، آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)