راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

بررسی بازار شیرآلات صنعتی و انواع آن

بررسی بازار شیرآلات صنعتی و انواع آن
لوگو اصلی راد پایپ copy

بررسی بازار شیرآلات صنعتی و انواع آن

فهرست عناوین

مقدمه ای برای بازار شیرآلات صنعتی

امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی و مکانیزه شدن تمامی صنایع، بازار شیرآلات صنعتی پر رونق تر از همیشه می باشد. اصلی ترین کاربرد شیرآلات صنعتی، قطع و وصل کردن جریان گاز یا سیال در داخل لوله های منتهی به یک سیستم می باشد.

البته با در نظر داشتن توسعه کاربرد های این تجهیزات، دور از انتظار نیست که شاهد ابداع نوع جدیدی از محصولات فوق، در بازار شیرآلات‌صنعتی باشید. بنابراین در این مقاله علاوه بر بررسی انواع پر فروش این محصولات، به بررسی مختصری درباره بازار شیرآلات صنعتی خواهیم پرداخت.

نمونه ای از شیرآلات صنعتی از جنس برنج

نمونه ای از شیرآلات صنعتی از جنس برنج

انواع شیر های صنعتی

به طور کلی این محصولات و تجهیزات پر کاربرد با توجه به زمینه های کاربردی که دارند به دو دسته تقسیم بندی می شوند، به گونه ای که تمامی بدنه محصول از جنس برنجی یا فولادی تولید خواهد شد.

شیرآلاتی که از جنس برنج تهیه می شوند، دارای رنگ سرخ روشن بوده و متناسب برای کنترل جریان و میزان شدت مایعات هستند. همچنین می توان یکی از مقاوم ترین و با دوام ترین نوع شیرآلات را شیر های برنجی محسوب کرد.

شیرآلات فولادی نیز با در نظر داشتن مقاومت بسیار بالایی که در برابر سایش و خورندگی دارند متناسب برای استفاده در سیستم ها و لوله کشی های حساس تر می باشند. این نوع شیر ها علاوه بر کنترل به تنظیم جریان نیز کمک خواهند کرد.

البته در جهت تکمیل مطالب فوق، قابل ذکر است که تمامی محصولات موجود در بازار شیر آلات صنعتی از چند بخش اصلی تشکیل می شوند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • بدنه
  • عمل کننده
  • درپوش صنعتی (کلاهک)
  • طناب های آب بند
  • تریم
  • یوک شیر

یک نمونه شیر پروانه ای

یک نمونه شیر پروانه ای

بررسی انواع شیرآلات از جنبه اپراتوری

در بازار شیرآلات صنعتی، این محصولات از جنبه اپراتوری نیز از هم مجزا شده و هر یک در تقسیم بندی مجزا قرار می گیرند. شیرآلات صنعتی از لحاظ اپراتوری به دو دسته زیر تقسیم بندی خواهند شد.

  • شیرآلات اتومات

این نوع شیر ها به وابسته کنترل از راه دور یا فرمان PLC باز و بسته می شوند. شیر های اطمینان، پنوماتیک، هیدرولیک، شیر های یک طرفه و شیر های وابسته به نیرو برق در این دسته بندی قرار می گیرند.

  • شیرآلات دستی

شیرآلات دستی توسط دست باز و بسته می شوند، در واقع حداکثر گشتاور این نوع شیر ها 500(NM) است. شیر های پروانه ای، شیر کشویی و سایر شیرآلات دستی در این دسته بندی قرار خواهند گرفت.

تنوع در تولید شیرآلات صنعتی

تنوع در تولید شیرآلات صنعتی

انواع شیرآلات از لحاظ مکانیکی

بازار شیرآلات صنعتی دارای تنوع محصولات از جنبه اندازه، کاربرد و نوع اپراتور می باشد. همچنین شیرآلات از جنبه مکانیکی نیز دارای دسته بندی زیر هستند.

دسته بندی فوق به طور کامل به این مربوط می شود که شیرآلات در چه مسیری حرکت و جریان سیال را قطع خواهند کرد، بنابراین باید در نظر داشت که در مسیر افقی یا عمودی مسیر سیال قطع خواهد شد.

شیرآلات خطی شامل شیر های کروی و کشوی هستند که مسیر سیال را در جهت افقی قطع می کنند و در مقابل شیر های پروانه ای یا توپی با جابجایی عمودی مسیر سیال را قطع خواهند کرد.

نمایی از شیر دروازه ای

نمایی از شیر دروازه ای

بررسی قیمت شیرآلات صنعتی

از آنجا که این نوع محصولات دارای تنوع بسیاری هستند و کاربرد های هر کدام متمایز می باشد، قابل توجه است که با توجه به نوسانات در قیمت شیرآلات صنعتی هر یک از شیر های مذکور دارای قیمت متناسب با نوع کاربرد و تجهیزات استفاده شده در تولید آن ها می باشد. بنابراین نمی توان قیمت مشخص و از پیش تعیین شده ای را در بازار شیرآلات صنعتی دریافت کرد.

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی انواع تقسیم بندی های شیرآلات صنعتی پرداخته شد. بنابراین با توجه به موارد فوق و با در نظر داشتن وجود تنوع گسترده در بازار شیرآلات صنعتی، دور از انتظار نیست که این محصولات از متقاضیان بسیاری برخودار باشند.

کاربرد فراوان و ضروری این محصولات موجب رونق و  توسعه بازار شیرآلات صنعتی شده است. بنابراین بهتر است، جهت تهیه با کیفیت ترین و مرغوب ترین نوع این محصولات به فروشگاه معتبر رادپایپ که دارای خدمات پس از فروش می باشد مراجعه شود.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)