راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

۰۲۱-۵۸۴۳۷

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

جدیدترین شیرآلات صنعتی و کاربرد آن‌ها

جدیدترین شیرآلات صنعتی و کاربرد آن‌ها
لوگو اصلی راد پایپ

جدیدترین شیرآلات صنعتی و کاربرد آن‌ها

فهرست عناوین

شیرآلات صنعتی نقشی حیاتی را برای تنظیم و یا کنترل کردن حرکت سیالات و مایعات در سیستم‌های لوله‌کشی دارند. به دلیل گسترش یافتن کاربردهای صنعتی این ابزار، مهندس‌هایی که در زمینه طراحی و تولید هستند مدل ها و طرح های بیشتر و متنوع‌تری را برای ساختن شیرآلات فراهم می‌کنند. کیفیت متریال به‌کاربرده شده در ساخت این ابزار تضمین‌کننده آن است که کل فرایند لوله‌کشی بدون هیچ‌گونه تأخیری انجام گردد. در لوله‌کشی هر شیر یک نقش محوری و متفاوتی را دارا هست.

تأمین‌کننده شیرهای صنعتی

تأمین‌کننده شیرهای صنعتی

انواع شیرآلات صنعتی

شیر پروانه‌ای ویفری

نام دیگر این مدل شیر بین فلنجی هست که دارای ابعاد کوچک و وزن سبک است. قیمت این مدل به نسبت مدل‌های دیگر کمتر هست بنابر همین دلایل می‌باشد که از پرمصرف‌ترین شیرآلات محسوب می‌گردد.

شیر لاگ

به این مدل شیر دو سوراخه نیز گفته می‌شود که در مقابل مدل‌های دیگر دارای ضخامت بیشتری است.

شیر بدنه باریک

این مدل از شیرآلات صنعتی را از ترکیب کردن شیر لاگ و ویفری طراحی کرده‌اند. به این صورت که دور شیر سوراخ بوده و با پیچ به فلنج سفت می‌گردد. برای اینکه بدانیم برای سیستم لوله‌کشی کدام مدل شیر پروانه‌ای را انتخاب کنیم در ابتدا باید پارامترهایی مانند درجه حرارت، نوع سیال و فشار کاری را موردبررسی قرار دهیم.

انواع شیرهای صنعتی و کاربرد آن‌ها

انواع شیرهای صنعتی و کاربرد آن‌ها

شیر کشویی

نام دیگر این شیر گیت ولو هست که وظیفه آن در بین مدل‌های مختلف شیرآلات صنعتی مربوط به ایجاد جریان و یا قطع جریان سیال و سایر مایعات می‌باشد. برای قطع جریان در شیر، فلکه را چرخانده تا به این صورت شافت دیسک جابجا شده و یک حرکت عمودی در این فرایند ایجاد گردد. برای طراحی این شیر مجرابند و یا دیسک را به‌گونه‌ای نصب می‌کنند که با چرخاندن آن فلکه جابجا گردد. مجرابند می‌تواند مسیر حرکت سیال را به‌صورت عمودی قطع نماید. در لوله‌کشی خطوط انتقال انرژی، آب و فاضلاب و کشاورزی از این شیر استفاده می‌کنند.

شیرهای توپی

طراحی این نمونه برتر از شیرآلات صنعتی به این صورت است که از یک محفظه و یک توپ سوراخ ایجادشده است. برای روشن کردن آن سوپاپ را فعال کنید تا توپ به چرخش درآمده و جریان سیال و یا مایع موردنظر را افزایش دهد. چراکه با فعال کردن سوپاپ سوراخ شیر در وسط کانال قرار می‌گیرد. با پیشرفت‌هایی که درزمینه طراحی و تولید شیرهای توپی انجام‌شده است امکان کنترل کردن بیشتر جریان را نیز برای صنایع مختلف فراهم کرده‌اند. شیرهای مدرن امروزی که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند را می‌توان هم به‌صورت دستی و هم به‌صورت الکترونیکی کنترل کرد.

شیرهای کروی

متریالی که برای ساخت این‌گونه شیرآلات صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد از جنس فولاد، برنج، برنز و…. هست. فشاری که این شیر بر روی سیال موردنظر و مایعات ایجاد می‌کند کم است. چراکه از لحظه‌ای که سیال وارد شیر کروی می‌گردد دچار انحراف می‌شود. در صنعت ساخت‌وساز، سیمان، فولاد، گاز و آب با توجه به نوع اتصال و جنس شیر از آن استفاده می‌کنند.

شیر سوزنی

نام دیگر این دسته از شیرآلات صنعتی نیدل ولو هست که در صنایع آزمایشگاهی بسیار پرکاربرد هست. معمولاً این شیر را در سایزهای کوچک برای کنترل جریان سیال طراحی می‌کنند. در موقعیت‌هایی که برای کنترل سیال نیاز به حجم و دبی پایین و فشار بالا دارند از شیر سوزنی استفاده می‌کنند.

شیر اطمینان

مزیت بزرگ این شیر مربوط به آن است که می‌توان آن را تنظیم کرد و هرگاه که فشار خط افزایش یابد شیرآلات صنعتی اطمینان به‌صورت کاملاً خودکار جریان را از خط خارج ‌نمایند. هرزمانی که فشار به مقدار استاندارد و مجازی که برای شیر در نظر گرفته‌شده است برسد مجدداً جریان به‌صورت خودکار وصل می‌شود.

همه‌چیز درباره شیرهای صنعتی

همه‌چیز درباره شیرهای صنعتی

شیر فشارشکن

برای آنکه بتوانند یک فشار بالا را تبدیل به یک فشار پایین‌تر بکنند از این شیر بهره می‌برند. فشار پایین‌تر درواقع همان فشار استاندارد سیستم هست که در برخی از شرایط خاص ممکن است به دلیل خراب شدن پمپ و یا هر وسیله دیگری که مایعات را به خط منتقل می‌کند فشار افزایش پیدا کند. اگر از این شیرآلات صنعتی استفاده کنید می‌توانید به میزان دلخواه خود به‌صورت موقت و یا دائماً فشار جریانی که از لوله‌ها می‌گذرد را تعیین کنید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)