راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

جلوگیری از یخ زدگی لوله

جلوگیری از یخ زدگی لوله
جلوگیری از یخ زدگی لوله در زمستان

جلوگیری از یخ زدگی لوله

فهرست عناوین

یکی از مشکلاتی که معمولا در فصل زمستان بسیاری از افراد با آن روبرو می شوند یخ زدن لوله های ساختمان است.  باید یک سری مراقبت های لازم انجام شود تا از یخ زدن لوله ها جلوگیری شود.  به همین منظور ما در این مقاله به بررسی جلوگیری از یخ زدگی لوله در زمستان می پردازیم.

چند راهکار برای جلوگیری از یخ زدگی لوله

عایق بندی لوله
عایق بندی لوله

عایق بندی

اولین و بهترین کار برای جلوگیری از یخ زدگی لوله در زمستان عایق بندی لوله ها می باشد. اگر لوله های آب در سطح خارجی دیوار قرار داشته باشند شما می توانید از طریق پشم شیشه آنها را پوشش دهید و گرم نگه دارید یا اینکه از عایق برای حفاظت از لوله ها استفاده کنید تا لوله ها یخ نزند.

استفاده از نوار گرمایشی برای جلوگیری از یخ زدگی لوله

یکی دیگر از راه های جلوگیری از یخ زدگی لوله در زمستان استفاده از نوارهای گرمایشی است. به عنوان عایق بندی می توان از این نوارها استفاده کرد و فقط باید آن را به دور لوله ها قرار دهید. از دیگر راه ها به جای استفاده از نوار گرمایشی استفاده از لامپ های منعکس کننده نور است که گرما تولید می کند. گرما در فضای خشک باعث می شود لوله ها و دیوارها گرم شوند.

درزگیری ترک ها و حفره های اطراف خانه

از دلایل دیگر یخ زدگی لوله های می توان به تغییر طراحی منازل اشاره کرد.  امروزه طراحی خانه ها طوری است که لوله ها ، سیم ها در درون دیوار قرار گرفنه اند و همین مسئله باعث می شود که هوای سرد بیشتر به آنها صدمه بزند. وجود حفره ها و ترک های روی دیوار باعث یخ زدگی لوله ها می شود که باید این ترک ها را درزگیری کرد تا از ورود سرما و گرما جلوگیری شود که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان شرکت رادپایپ به صورت آنلاین ارتباط و در زمینه شیرآلات مشاوره و راهنمایی بگیرید.

یخ زدن شیرآلات در زمستان
یخ زدن شیرآلات در زمستان

محافظت از لوله ها توسط عایق لاستیکی

برای جلوگیری از یخ زدگی لوله در زمستان می توان از عایق لاستیکی استفاده کرد و این عایق ها را باید  به دور لوله ها بپیچانید تا از ورود سرما به درون لوله ها جلوگیری کند.

بالاتر نگه داشتن دمای لوله ها از نقطه انجماد

لوله ها معمولا در مکان های سرد قرار دارند و همین امر باعث یخ زدگی می شود. آب در هنگام یخ زدگی منبسط و حجیم می شود. این انبساط در لوله باعث ترک و شکستگی لوله می شود. به همین دلیل باید از عایق بندی یا از یک سیستم گرمایشی بالاتر از دمای انجماد آب استفاده کنید. عایق بندی خود باعث محافظت از لوله می شود.

درب کابینت را باز بگذارید

برای جلوگیری از یخ زدگی لوله در زمستان می توان درب کابینت را باز گذاشت. این کار باعث می شود در زیر سینک ظرفشویی یا دستشویی هوای گرم داخل منزل به لوله های سرد برسد.  و دیگر لوله ها در آن قسمت یخ نزند.

نکات مهم

برای یخ نزدن لوله ها باید به چند مورد توجه کرد. محل دقیق یخ زدگی را مشخص و شیرآب را کمی باز بگذارید.  از آب جوش برای باز کردن یخ زدگی لوله ها استفاده نکنید چون باعث ترکیدگی لوله می شود. برای گرم کردن لوله های سر از یک حوله گرم یا دستمال استفاده کنید. از سشوار برای رفع یخ زدگی استفاده کنید چون هوای گرم سشوار باعث گرم شدن لوله ها می شود. از یک بخاری برقی یا گرماساز هم می توان برای گرم کردن لوله ها استفاده کرد. به طورکلی برای جلوگیری از ترکیدگی لوله ها بهتر است که محل یخ زدگی را به آرامی گرم کنید تا خسارتی به لوله ها وارد نشود. که به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت رادپایپ مراجعه و قیمت کالاهای عایق بندی لوله را مشاهده نمایید.

گرم کردن لوله یخ زده با سشوار
گرم کردن لوله یخ زده با سشوار

سخن پایانی

در مورد جلوگیری از یخ زدگی لوله در زمستان صحبت کردیم. راهکارهای آن را بیان کردیم که بهتر است از لوله ها در زمستان بیشتر مراقبت و محافظت کرد. تا دچار ترکیدگی یا یخ زدگی نشود. به همین منظور شما می توانید با شرکت رادپایپ ارتباط و از نحوه سفارش انواع اتصالات لوله اطلاع حاصل کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)