راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

شیر برقی در کجا استفاده می شود؟ و چه معایب و مزایایی دارد؟

شیر برقی در کجا استفاده می شود؟ و چه معایب و مزایایی دارد؟
لوگو اصلی راد پایپ

شیر برقی در کجا استفاده می شود؟ و چه معایب و مزایایی دارد؟

فهرست عناوین

شیر برقی در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه برای قطع و وصل کردن آب و گاز و غیره از شیر برقی استفاده می کنند. شیر برقی در اندازه های مختلف ساخته می شود و به خاطر اینکه تنوع خیلی بالایی دارد، در صنایع مختلف استفاده می شود. این قطعه به دلیل این که جریان سیالات را به خوبی کنترل می کند، محبوبیت زیادی در صنایع مختلف دارد.

در جواب این سوال که شیر برقی در کجا استفاده می شود؟ دریافتیم که این شیر بیشترین کاربرد را در صنعت دارد، اما علاوه بر صنعت، در وسایل خانگی و صنایع غذایی هم کاربرد دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد شیر برقی، مزیت ها، معایب و انواع آن صحبت کنیم. پس اگر می خواهید اطلاعاتی در این باره داشته باشید تا اخر مقاله همراه ما باشید.

شیر برقی

شیر های برقی در اکثر خطوط لوله کشی که دو حالت هستند و نیاز به قطع و وصل کردن ساده دارند، مورد استفاده قرار نمی گیرند؛ زیرا با شیر ساده می توانند کار خود را به اتمام برسانند. اما در کارخانه ها برای پروژه های سنگین دیگر نمی توانیم از شیر ساده استفاده کنیم؛ چون کارایی مفیدی ندارند و باید از شیر برقی استفاده کنیم.

به طور کلی می توان گفت؛ زمانی که جریان های برق بسیار بزرگ هستند و باید ایمنی بیشتری داشته باشند، بهتر است از شیر برقی استفاده کنیم.

شیرهای برقی در کجا استفاده می شود؟ شیر برقی در جریان های بزرگ برق مورد استفاده قرار می گیرد.

شیر برقی پنوماتیک

شیر برقی پنوماتیک

مزیت های شیر برقی

  • در محیط هایی که بخار های شیمیایی وجود دارد، از شیر برقی استفاده می شود، زیرا در برابر مواد شیمیایی آسیب پذیر نمی باشند.
  • در محیط های بسیار داغ می توان از این قطعه استفاده کرد.
  • می توان از راه دور با استفاده از شیر برقی، جریان های برق را کنترل کنیم.

برای اینکه راجع به سوال شیر برقی در کجا استفاده می شود؟ اطلاعات بهتری به دست آورید، ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

انواع شیر برقی آب

انواع شیر برقی آب

معایب شیر برقی

این قطعه در برابر رطوبت مقاوم نیست و دچار آسیب می شود. همچنین موقعی که مواد در سیال معلق هستند، امکان گرفتگی در این شیر برقی  پیش می آید و بهتر است بدانید که این قطعه به ولتاژ بسیار بالا یا ولتاژ بسیار پایین، زود واکنش نشان می دهد. پس شیر برقی علاوه بر ویژگی های خوبی که دارد، معایبی نیز به همراه دارد. در جواب این سوال که شیر برقی در کجا استفاده می شود؟ بهتر است بگویم بیشترین استفاده شیر برقی در کارخانه های صنعتی است؛ زیرا در این کارخانه ها پروژه های بزرگی انجام می شود که به شیر برقی نیاز دارند.

عملکرد خوب شیر برقی

عملکرد خوب شیر برقی

شیر برقی در صنعت چه جایگاهی دارد؟

شیر برقی یکی از مهم ترین تجهیزات صنعتی است و این قطعه در تاسیسات و سیستم های آبیاری اتوماتیک در مصارف هیدرولیک پنوماتیک استفاده می شود. همچنین در تولید صندلی دندان پزشکی و مصارف خانگی مثل لباسشویی و غیره کاربرد دارد. شیر برقی در وسایل گرمایشی و سرمایشی کاربرد دارد و در صنعت پتروشیمی و صنایع غذایی نیز استفاده می شود.

شیر برقی در کجا استفاده می شود؟ تا اینجا مقاله دریافتید که بیشترین استفاده شیر برقی در صنعت است، اما در لوازم خانگی و صنایع غذایی هم کاربرد دارد.

انواع شیر برقی

این دستگاه انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر است:

  • شیر برقی چند منظوره
  • شیر برقی پنوماتیک

شیر برقی در کجا استفاده می شود؟

شیرهای برقی در کجا استفاده می شود؟

آیا شیر برقی در مصرف انرژی تاثیر دارد؟

شیر برقی که در موتور خانه ها وجود دارد، پس از مدتی بنا به دلایلی مانند: رطوبت هوا و سیال رسوبات، خراب می شود و خوب عمل نمی کند. وقتی این شیر به خوبی عمل نکند، علاوه بر هزینه تعمیر، باعث می شود انرژی زیادی مصرف شود. برای رفع این مشکل بهتر است از شیر برقی استفاده شود؛ زیرا این دستگاه کارایی بالایی  برای رفع چنین مشکلاتی دارد و قیمت آن نیز به صرفه است.

در جواب این سوال که شیر برقی در کجا استفاده می شود؟ بهتر است بگوییم در موتور خانه های کارخانه ها نیز استفاده می شود.

قیمت شیر برقی و برند و انواع آن

نوع محصول قیمت
شیر برقی هیدرولیکی با ما تماس بگیرید.
شیر برقی پنوماتیک با ما تماس بگیرید.
شیر برقی چند منظوره با ما تماس بگیرید.

سخن پایانی

همان طور که می دانید؛ شیر برقی تنوع خیلی بالایی دارد و در صنایع مختلفی کاربرد دارد. کار شیر برقی این است که از راه دور جریان برق را کنترل کند، بدون اینکه به قطعات دیگر آسیب برساند. دو نوع از شیر برقی که در بالا گفته شد؛ شیر برقی چند منظوره و شیر برقی پنوماتیک است که از پرکاربرد ترین شیر های برقی محسوب می شوند.

شیرهای برقی در کجا استفاده می شود؟ بیشترین استفاده شیر برقی در کارخانه های صنعتی است؛ اما همان طور که در بالا گفته شد، علاوه بر صنعت، در لوازم خانگی و صنایع غذایی هم کاربرد دارد.

محصولات مرتبط:

شیر برقی آبیاری

شیر برقی پارکر

مقالات مرتبط:

معیارهای تاثیرگذار بر قیمت شیر خودکار صنعتی

شیر فلکه استیل چگونه ساختاری دارد؟

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)