راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

کاربرد شیر کشویی پنوماتیک در صنعت

کاربرد شیر کشویی پنوماتیک در صنعت
کاربرد صنعتی شیر کشویی پنوماتیک

کاربرد شیر کشویی پنوماتیک در صنعت

فهرست عناوین

شیر کشویی پنوماتیک، نسلی جدید از شیر های صنعتی است. این شیر ها حیاتی ترین اجزا در پالایشگاه ها، صنایع پزشکی و … هستند. شیر های کشویی پنوماتیک نیروی زیادی به سیالات وارد خواهند کرد. به همین ترتیب می توانند مسیر هوای عبوری را کنترل کنند. شیر های کشویی هم به صورت دستی و هم به صورت برقی به فروش می رسند.

کاربرد گسترده شیر کشویی پنوماتیک که تاکنون نمی دانستید

شیر های پنوماتیک یکی از انواع پرکاربرد شیر های صنعتی هستند. اصلی ترین وظیفه این شیر ها، تغییر دادن جریان هوا برای انتقالات سیالات است. شیر کشویی پنوماتیک با عنوان شیر های بادی یا شیر های کنترل جریان نیز شناخته می شوند. همچنین می توان از آن ها برای کنترل فشار سیالات نیز استفاده کرد. شیر های کشویی پنوماتیکی در دسته شیر های تنظیمی قرار نمی گیرند.

در واقع این شیر ها سیالات را به طور کامل عبور می دهد یا از عبور آن ها ممانعت می کنند. پالایشگاه ها و نیروگاه های نفتی، از مهم ترین صنایعی هستند که از شیر های بادی استفاده می کنند. این شیر ها همچنین در کارخانه های آبرسانی و پتروشیمی نیز کاربرد دارند. توجه داشته باشید که شیر های پنوماتیکی تنها برای انتقالات سیالاتی با حداکثر دمای ۸۰ سانتی گراد، کاربرد دارند.

کاربردی ترین مدل های شیر کشویی پنوماتیک
کاربردی ترین مدل های شیر کشویی پنوماتیک

دو مدل از کاربردی ترین شیر های کشویی پنوماتیک

شیر کشویی‌پنوماتیک در دو مدل استفاده می شوند. نوع اول شیر های کشویی موازی هستند. شیر های کشویی موازی پنوماتیک از یک دیسک تخت و دو نشیمن گاه ساخته شده اند. نشیمن گاه های این مدل به صورت موازی قرار گرفته اند. به همین دلیل قسمتی از انتهای شیر به شکل یک لبه تیز درآمده است. این امر از ورود ذرات جامد به داخل شیر جلوگیری می کند.

شیر پنوماتیک موازی برای سیالاتی با فشار بسیار زیاد مناسب است. مدل دیگر شیر بادی، شیر کشویی گوه ای نام دارد. دلیل این نامگذاری، شکل گوه ای مانند دیسک های شیر است. در این مدل، سایش بین دیسک و نشیمن گاه به حداقل می رسد. به همین دلیل علاوه بر انتقال سیالات با فشار زیاد، برای سیالات با فشار اندک نیز مناسب است.

تفاوت شیر کشویی و شیر بادی
تفاوت شیر کشویی و شیر بادی

دلایلی که شما را برای خریداری شیر های بادی ترغیب می کنند

یکی از مزیت های شیر قطع و وصل کشویی، امنیت بالا آن است. دلیل این امر را می توان استفاده از هوا برای انتقال سیالات دانست. در این صورت هوا و برق رسانایی نخواهند داشت و خطرات جانی به حداقل خواهد رسید. از آنجایی که در شیر بادی از روغن استفاده نمی شود، آلودگی محیطی کمتری دارد. به همین می توان از آن ها در صنایع بهداشتی و پزشکی نیز استفاده کرد. استفاده از هوا در این شیر ها، سرعت انتقال سیالات را افزایش می دهد. ساختار شیر کشویی پنوماتیک بسیار ساده است و در صورت نشتی، به سیستم الکتریکی آسیب نمی زند.

برای انتخاب شیر کشویی بادی به پارامتر های زیر توجه کنید

برای خریداری شیر کنترل جریان لازم است تا در ابتدا نوع سیال را مشخص کنید. این شیر ها عموما برای انتقال هوا فشرده مورد استفاده قرار می گیرند. از این جهت استفاده از آن ها برای برخی سیالات مناسب نیست. سایز و تعداد پورت ها را نیز حتما در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که هر شیر کشویی‌پنوماتیک دارای ولتاژ مشخصی هستند.

از این جهت برای خریداری این شیر ها ولتاژ مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. در نهایت از شیر های پنوماتیک به عنوان شیر های تنظیمی استفاده نکنید. در این صورت به قسمت کشویی فشار زیادی وارد می شود و کارایی آن را کاهش می دهد.

خرید شیر کشویی پنوماتیک
خرید شیر کشویی پنوماتیک

شیر های کشویی پنوماتیک را از راد پایپ بخرید

شیر کشویی پنوماتیک از کاربردی ترین شیر ها در صنایع حیاتی کشور به حساب می آید. از این جهت کیفیت آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. راد پایت از معتبر ترین وارد کنندگان انواع شیر های پنوماتیک است. با مراجعه به وبسایت راد پایپ می توانید بهترین برند های شیر بادی را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

نتیجه گیری

شیر کشویی پنوماتیک از جمله شیر های کنترل فشار و جریان هوا سیالات است. این شیر ها با استفاده از جریان هوا، عبور سیالات را صنایع امکان پذیر می کنند. این شیر ها به دلیل نداشتن آلودگی محیطی، در اکثر تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی استفاده می شوند. همچنین کارایی بالا و قیمت مناسب نیز، خریداری آن ها را مقرون به صرفه کرده است. برای اطلاع بیشتر در مورد انواع شیر های بادی، می توانید با کارشناسان راد پایپ در ارتباط باشید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)