راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

۰۲۱-۵۸۴۳۷

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

عملکرد و کیفیت شیر پروانه ای ویفری میراب

عملکرد و کیفیت شیر پروانه ای ویفری میراب
لوگو اصلی راد پایپ

عملکرد و کیفیت شیر پروانه ای ویفری میراب

فهرست عناوین

شیر پروانه ای ویفری میراب برای قطع و وصل کردن سیال ها استفاده می شود. شیر پروانه ای میراب را می توان به صورت عمودی، افقی و مایل نیز نصب کرد. قیمت این شیر های پروانه ای با توجه به نوع آن ها متفاوت است. شیر های پروانه ای ساخت ایران در مدل های ویفری، لاگ، فلنج دار و وزنه ای هستند.

انواع شیر پروانه ای

انواع شیر پروانه ای

مشخصات شیر پروانه ای ویفری میراب

این شیر که به MIRAB معروف است برای دو فشار کاری طراحی شده است. بدنه این شیر ها با توجه به سفارش شما با انواع جنس ها تهیه می شوند. شیر پروانه ای ویفری اهرمی، پرکاربرد ترین نوع از این شیر ها است. این شیر ها سبک بوده و تعویض قطعات آن سخت نیست. قیمت این شیر ها با توجه به جنس آن ها متفاوت است.

معرفی انواع شیر پروانه ای

شیر پروانه ای لاگ یا دور سوراخ، با بدنه ای اغلب از جنس چدن ساخته می شود. شیر‌گیربکسی معمولا از سایز هشت اینچ به بالا برای فشار های کاری ۱۰ و ۱۶ بار، طراحی شده است. شیر پروانه ای فلنج دار، از شش اینچ به بالا و با دو مدل و بدنه ای از جنس چدن طراحی می شود. شیر پروانه ای ویفری میراب، پرکاربرد ترین نوع این شیر ها است.

روش نصب این شیر ها مشابه هم بوده و به روش فلنجی و بین فلنجی آن ها را نصب می کنند. در روش فلنجی، با تنظیم سوراخ ها و شیر ها و محکم کردن مهره ها به راحتی شیر نصب می شود. برای روش بین فلنجی، شیر را دقیقا باید وسط دو فلنج قرار داد و سپس پیچ ها را کمی سفت کرد. در اخر باید مجدد چک کنید که شیر دقیقا وسط باشد و سپس به طور کامل مهره ها را سفت کنید.

مزایا استفاده از هر نوع شیر‌پروانه ای

شیر پروانه ای ویفری میراب مدل های گوناگونی دارد که در اینجا قصد بررسی مزایا استفاده از هر یک از آن ها را داریم. شیر ویفری اهرمی میراب دارای قابلیت قطع و وصل کردن جریان سیال است، همچنین در هر جهتی می توان آن را نصب کرد. این شیر وزن کمتری نسبت به گزینه های مشابه دارد و تعمیر و تعویض لاستیک آب بند آن راحت است. این شیر ها در ابعاد و کاربرد های گوناگون طراحی می شوند.

 در مدل های شیر پروانه ای ویفری میراب، باید به شیر ویفری با عملگر پنوماتیک میراب نیز اشاره کرد. این شیر قابلیت کنترل جریان سیال را دارد. نصب این نوع شیر آسان بوده و امکان نصب آن در حالت های مختلف نیز وجود دارد. این شیر در سایز ۲۰ تا ۱۰۰۰ میلی متر، و با فشار کاری ۶ تا ۱۶ طراحی می شود. از مزایای شیر ویفری میراب آلومینیوم نیکل برنز، می توان به مقاومت در برابر خوردگی فیزیکی و شیمیایی اشاره کرد. استحکام این نوع شیر زیاد بوده و سیال آن آب شور و آب دریا است.

شیر پروانه ای میراب

شیر پروانه ای میراب

اجزا شیر پروانه ای ویفری میراب

این شیر ها دارا اجزا مشخص و جدایی هستند. بدنه، شافت، دیسک، لاینر، پکینگ و اورینگ، اجزای تشکیل دهنده این شیر ها هستند. دیسک ها به علت اینکه بیشترین برخورد را با سیال دارند، دارای جنس مقاومی هستند. لاینر ها عموما از جنس لاستیک هستند. شافت نیروی اپراتور را به دیسک انتقال داده و با چرخش دیسک به طور همزمان، سیال عبوری را کنترل می کند. پکینگ و اورینگ با توجه به عملکرد خود باید نسبت به حرارت و فشار مقاوم باشند.

تقسیم شیر‌ پروانه ای ویفری میراب از نظر جنس

شیر های پروانه ای در جنس های مختلف طراحی می شوند. شیر پروانه ای چدنی از نوع چدن معمولی تهیه می شود. بعضی شیر های پروانه ای از جنس فولاد تهیه می شوند و از این جنس شیر ویفری در انتقال انرژی ها مثل نفت استفاده می شود. شیر پروانه ای ویفری استیل، بدنه ای از جنس استیل دارد. به این شیر ها، شیر پروانه ای صنایع غذایی نیز می گویند. باترفلای ولو ویفری برنزی مناسب برای سیال هایی با رطوبت است.

شیر پروانه ای استیل

شیر پروانه ای استیل

نتیجه گیری

شیر پروانه ای ویفری میراب همانطور که پیش تر گفتیم برای کنترل سیال ها استفاده می شود. برای تهیه این شیر ها باید انواع آن ها را بشناسیم و ویژگی های آن ها را بررسی کنیم. شیر ها با جنس های گوناگون و ویژگی های خاص، قیمت های مختلفی دارند. شما می توانید با شناختن ویژگی های پمپ های میراب مختلف، پمپ مناسب خود را انتخاب کنید.

 

محصولات مرتبط:

شیر پروانه ای ابرو

شیر پروانه ای کیتز 

مقالات مرتبط:

اهمیت شیر پروانه ای ویفری

انواع شیر پروانه ‌ای میراب

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)