راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

عوامل موثر بر طول عمر لوله و اتصالات

عوامل موثر بر طول عمر لوله و اتصالات
عوامل موثر بر طول عمر لوله و اتصالات

عوامل موثر بر طول عمر لوله و اتصالات

فهرست عناوین

در اجرای یک پروژه ساختمانی طول عمر لوله ها و کیفیت آنها بسیار اهمیت دارد. عوامل مختلفی مانند مقاومت لوله ها تاثیر زیادی در کیفیت لوله و ماندگاری آن دارد. که به همین منظور ما به بررسی عوامل موثر بر طول عمر لوله و اتصالات می پردازیم.

عوامل موثر بر طول عمر لوله و اتصالات

عوامل فیزیکی

یکی از عوامل موثر بر طول عمر لوله و اتصالات عوامل فیزیکی است. که به سه عامل متریال ، لاینینگ ، کوتینگ لوله و ساخت لوله تقسیم می شود. در هنگام ساخت و تولید لوله ها باید به متریال آن بسیار دقت کرد تا دچار مشکل نشود . همچنین ضخامت دیواره لوله ها باید مناسب باشد تا عمر آن بالا و در برابر خوردگی مقاوم باشد. هنگام نصب این مقطع های فولادی باید دقت کرد ، چون نصب نامناسب باعث آسیب رساندن و شکست لوله ها می شود. از جمله عوامل دیگر قطر و نوع اتصال را باید در نظر گرفت. که این عوامل فیزیکی در مقاومت و طول عمر لوله ها بسیار تاثیرگذار است.

عوامل موثر بر طول عمر لوله و اتصالات

شرایط عملیاتی

شرایطی که لوله ها در آن به کار می روند را شرایط عملیاتی می گویند . فشار کاری ، دبی جریان و نوع ماده ای که در لوله عبور می کند از شرایط عملیاتی هستند که بر افزایش طول عمر لوله ها تاثیر دارند.

عوامل محیطی

یکی دیگر از عوامل موثر بر طول عمر لوله و اتصالات عوامل محیطی است. که شامل بستر لوله ، محل قرار گرفتن لوله ، نوع خاک و غیره است. لوله های که به صورت مستقیم درون خاک قرار می گیرند. نوع خاک بر افزایش طول عمر آن تاثیر دارد و اگر خاک مناسب نباشد باعث خوردگی لوله ها می شود. که به همین منظور شما می توانید به صورت آنلاین با کارشناسان شرکت رادپایپ ارتباط و در زمینه اتصالات لوله سفید و انواع شیرفلکه مشاوره و راهنمایی بگیرید.

دلایل خرابی لوله و کاهش عمر آن

خوردگی در لوله های فلزی

عوامل موثر بر طول عمر لوله و اتصالات راد پایپ

یکی دیگر از عوامل موثر بر طول عمر لوله و اتصالات خوردگی لوله است . خوردگی لوله در فلزات به سه دسته تقسیم می شود : خوردگی کلی که در صورت ارتباط یکدست فلز با یک الکترولیت ایجاد می شود. و فلز به صورت یکنواخت فرسوده می شود. در حالت دوم دو فلز در اثر تماس با قابلیت های مختلف الکترون از دست می دهند و خوردگی ایجاد می شود . و در حالت سوم خوردگی در سطح فلز بیشتر است و باعث سوراخ شدن فلز می شود .

در لوله های گالوانیزه برای کاهش خوردگی از یک پوشش استفاده می کنند که از خوردگی جلوگیری می کند و به همین علت قیمت آن گران تر است. لوله های داربست در مقابل خوردگی مقاومت کمتری دارند و طول عمر آنها کمتر است و قیمت آن هم پایین تر است . پس نوع لوله هم در مقاومت و خوردگی آن تاثیر مهمی دارد که در هنگام خرید این محصول باید به آن دقت کرد که بهترین را انتخاب کنید.

زلزله و جا به جایی زمین

زلزله یک حادثه طبیعی است و در اصل یک تنش ناگهانی که در لوله ها ایجاد شکست می کند و به همین دلیل باید در انتخاب لوله ها که تحمل و مقاومت بالایی در برابر تخریب و زلزله داشته باشد پس نوع لوله در هنگام زلزله بسیار اهمیت دارد . لوله های درزدار به سرعت دچار شکستگی می شوند ولی لوله های مانیسان احتمال شکست کمتری دارند و به همین علت قیمت لوله های درزدار از لوله های مانیسان پایین تر است.

رشد میکروارگانیزها

رشد میکروارگانیزها با تولید اسیدهای آلی و سولفور باعث تخریب لوله ها و اتصالات می شوند و به طور کلی لوله ها را تخریب و از بین می برند که به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت رادپایپ مراجعه و نحوه قیمت شیر کشویی را مشاهده نمایید.

 

سخن پایانی

در مورد عوامل موثر بر طول عمر لوله و اتصالات صحبت کردیم که انتخاب نوع لوله در افزایش طول عمر آن تاثیر دارد . همچنین کیفیت و مقاومت لوله ها هم در هنگام تولید بر روی طول عمر اتصالات و لوله ها تاثیرگذار است  که به همین منظور شما می توانید با شرکت رادپایپ ارتباط و از نحوه سفارش انواع اتصالات لوله اطلاع حاصل کنید.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)