راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

۰۲۱-۵۸۴۳۷

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

قیمت چک ولو،آشنایی با کارکرد آن و نحوه خرید از رادپایپ

قیمت چک ولو،آشنایی با کارکرد آن و نحوه خرید از رادپایپ
انواع چک ولو

قیمت چک ولو،آشنایی با کارکرد آن و نحوه خرید از رادپایپ

فهرست عناوین

در سیستم های هیدرولیک و خطوط جریانی از چک ولو ها یا شیر های یک طرفه برای جلوگیری از بازگشت جریان استفاده می شود. چک ولو اجازه می دهد سیال فقط در یک جهت جریان یابد. آن ها معمولا در سیستم های لوله کشی  و کاربرد های صنعتی استفاده می شوند. شیرهای یک طرفه طوری طراحی شده اند که در صورت افزایش فشار از یک سطح معین، به طور خودکار باز خواهند شد. هنگامی که بسته می شوند، از جریان برگشتی جلوگیری می گردد. برای دانستن قیمت چک ولو ابتدا باید نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

آشنایی با کارکرد چک ولو

شیر های یکطرفه یا  شیر غیر برگشتی اغلب در سیستم های تامین آب برای مخافظت از لوله ها و وسایل در برابر آسیب ناشی از فشار اضافی استفاده می شوند. این شیرها در بسیاری از انواع ماشین آلات از جمله موتور ها، کمپرسور ها و کمپرسور های هوا نیز کاربرد دارند. شیر های بازرسی در سیستم تعبیه شده اند تا اطمینان حاصل شود که پس از به صدا درآمدن هشدار آتش آب از سیستم خارج می شود. چک ولو را گاهی به عنوان دریچه ها کمکی نیز می شناسند. چک ولو عمدتا در انتهای خط لوله قرار می گیرد تا از جریان برگشتی جلوگیری کند. در ساختمان های بزرگ مانند آپارتمان ها که آب سرد باید به تمامی واحد ها پمپ شود، از چک ولو استفاده می شود تا اجازه ندهد آب سرد به پایین برگردد.

قیمت چک ولو
قیمت چک ولو

چک ولو ها از نظر فنی به چند دسته تقسیم می شوند؟

انواع مختلفی از چک ولو ها برای کاربرد های صنعتی وجود دارد. آن ها به روش های مختلف کار می کنند اما در کل مثل هم هستند. رایج ترین شیر های یک طرفه عبارتند از:

  • شیر های دریچه ای
  • شیر های توپی یا پیستونی
  • شیر های دیسکی
  • شیرهای پروانه ای

چک ولو های توپی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین نوع هستند. مزایای آن ها نداشتن قطعات اضافه خارجی است که به پایین نگه داشتن قیمت چک ولو کمک می کند. رایج ترین آن ها نوع دریچه ای یا چرخشی هستند. از آن جایی که خودکار هستند نیازی به نیروی خارجی ندارند. شیرهای دیسکی از نظر ظاهری شبیه شیر های پروانه ای هستند. از آن ها برای کنترل فشار استفاده می شود. بدنه دریچه طول کوتاهی دارد. دیسک از طریق شفتی که به صورت خارج از مرکز بدنه در هر دو محور افقی و عمودی قرار گرفته است در جای خود قرار می گیرد.

شیر یکطرفه
شیر یکطرفه

عوامل موثر بر قیمت چک ولو

هنگام خرید چک ولو، واجب است که هزینه و قیمت سیستم خاص مد نظرتان را محاسبه کنید. معمولا تمرکز بر کاهش هزینه و در عین حال کمترین میزان هدر رفت فشار است. اما در مورد شیر های یک طرفه، ایمنی بالاتر معمولا با افت فشار بیشتری همراه است. بنابراین، برای اطمینان از این که شیر خودکار به درستی از سیستم محافظت می کند، باید هر سیستم را به صورت جداگانه ارزیابی کرد تا چک ولو مناسب را تشخیص دهید. برخی از موارد دیگر نیز در انتخاب  و قیمت چک ولو تاثیر گذارند.

همه شیرهای یکطرفه برای رسیدگی به آب تصفیه شده طراحی شده اند. هنگام انتخاب یک شیر باید در نظر گرفته شود که چگونه جامدات و چیز های دیگر در آب ممکن است بر روی آن اثر بگذارد. اگر چک ولو خیلی سریع بسته شود، ممکن است از ایجاد ضربه جلوگیری کند. با این حال بسته شدن سریع از نوسانات خاموش و روشن شدن پمپ ها جلوگیری نمی کند. قیمت چک ولو ممکن است برای برخی از تاسیسات بیشتر از هزینه خرید شود. هنگام در نظر گرفتن هزینه ها، کل هزینه ها از جمله تعمیر نیز باید برای چک ولو در نظر گرفته شود. به طور کلی هر چه شیر ساده تر باشد قیمت خرید و تعمیر آن نیز پایین تر است.

چک ولو غیر بازگشتی
چک ولو غیر بازگشتی

خرید چک ولو با قیمت مناسب  از رادپایپ

از دیگر کاربرد های چک ولو ترکیب آن ها با سیلندرهای پنتوماتیک برای کنترل سرعت است. برای این که بتوانید چک ولو مناسب را برای سیستم خود انتخاب کنید، تعدادی از معیار ها را باید در نظر بگیرید که آن ها را بررسی کردیم. برای‌صرفه جویی در هزینه می توان از اندازه های کوچک استفاده کرد زیرا چک ولو های کوچک ارزان تر از نوع بزرگ آن هستند. برای‌خرید و استعلام قیمت چک ولو می توانید با شرکت رادپایپ تماس بگیرید و از تغییرات قیمت ها با خبر شوید.

 

محصولات مرتبط:

شیر توپی استیل

شیر پروانه ای گیربکسی

مقالات مرتبط:

با شناخت دقیق چک ولو آن را خریداری کنید

انتخاب بهترین قیمت شیرآلات صنعتی استیل

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)