راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار

لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار
لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار

لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار

فهرست عناوین

همانطور که می دانید ساختمان های در حال ساخت و نوساز از لوله کشی توکار استفاده می کنند ولی ساختمان های قدیمی و کهنسال بهتر است که از لوله کشی گاز روکار استفاده کنند. بنابراین بهتر بودن هر کدام از این نوع لوله کشی برای گاز بستگی به شرایط یک ساختمان دارد که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار می پردازیم.

اجرای لوله کشی گاز روکار

لوله کشی گاز
لوله کشی گاز

برای درک بهتر لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار ابتدا به بررسی اجرای لوله کشی گاز روکار می پردازیم.  ساختمان های که قدمت طولانی دارند و قدیمی هستند لوله کشی گاز ندارند و باید برای این ساختمان ها لوله کشی گاز انجام شود. به دلیل قدیمی بودن ساختمان و نداشتن امکانات برای لوله کشی بهتر است که این کار را از رو انجام دهند و هزینه این نوع لوله کشی بسیار ارزان تر می باشد و در اکثر روستاها به همین دلیل ارزانی از این روش استفاده می کنند.

مزایای لوله کشی گاز روکار

در مورد لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار بهتر است مزایای این نوع لوله کشی را بررسی کنیم. متریال و لوله های مصرفی در این نوع لوله کشی و انواع اتصالات لوله ارزان است چون این لوله ها در معرض دید قرار دارد خطر کمتری برای هر گونه نشتی و آسیب را دارد. سرعت اجرای لوله کشی روکار بیشتر است و حساسیت آن کمتر است . این لوله ها به راحتی قابل دسترس هستند و انشعاب گرفتن و تغییر مسیر آنها راحت تر می باشد.

اجرای لوله کشی گاز توکار

لوله-کشی توکار گاز و مشکلات آن
لوله-کشی توکار گاز

ساختمان های که در حال ساخت هستند و یا نوساز می باشند از لوله کشی گاز توکار استفاده می شود. در این نوع لوله کشی از لوله مانیسمان بدون درز استفاده می شود که گران تر از لوله های دیگر است و در این لوله کشی از نوار پیچی استفاده می شود و میزان طول لوله کشی به علت استفاده از مسیرهای کوتاه تر کمتر است که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان شرکت رادپایپ به صورت آنلاین ارتباط و در زمینه لوله مانیسمان مشاوره و راهنمایی بگیرید.

مزایای لوله کشی گاز توکار

در مورد اینکه لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار باید به مزایای آن اشاره کرد که در این نوع لوله کشی گاز زیبایی ساختمان به لحاظ بصری بسیار مهم است و لوله ها دیده نمی شود . عمر لوله کشی گاز توکار به علت رعایت ضوابط بسیار بیشتر است و در این روش انتخاب مسیر و محل های مختلف برای لوله کشی گاز وجود دارد. این نوع لوله کشی به دلیل استفاده از لوله های بدون درز مانیسمان قادر به تحمل فشار بیشتری هستند.

نکات اجرایی لوله کشی گاز توکار

لوله کشی گاز توکار برای ساختمان ها
لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار

لوله های گاز با لوله های دیگر مانند لوله های تاسیسات و کابل برق باید حداقل ۱۰ سانتیمتر از هم فاصله داشته باشند . اگر لوله ها در کانال قرار بگیرد باید به صورت افقی باشد و حتما عایق کاری و با ماسه خشک پر شود. اگر لوله ها در کف پارکینگ یا محل عبور ماشین باشد باید حتما از غلاف فلزی برای محافظت یا کانال یا ماسه حفر شود تا فشار به لوله ها وارد نشود.

نکات اجرای برای لوله کشی گاز روکار

در مورد اینکه لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار باید به نکات اجرای آن دقت کرد. مانند لوله های روکار باید حداقل ۵ سانتیمتر از لوله های آب فاصله داشته باشد . این لوله ها نمی توانند از کانال هواکش ، آسانسور ، دودکش ، تهویه عبور کنند . کیفیت لوله ها باید بالا باشد تا در زمان جوشکاری دچار افت کیفیت نشود . برای انبساط و انقباض لوله ها در صورت تغییرات دمایی پیش بینی انجام شود . تغییر هر نوع مسیر لوله گاز باید با مشورت کارشناسان انجام شود . سایز لوله ها باید بر اساس دورترین نقطه مصرف در یک ساختمان باشد که به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت رادپایپ مراجعه و نحوه خرید انواع اتصالات لوله را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

در مورد لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار صحبت کردیم که انتخاب هر کدام از این دو نوع لوله کشی بستگی به پروژه و امکانات آن دارد و برخی مسائل مانند مسائل زیباشناختی ، تعمیر و نگهداری ، نوع پروژه ، بودجه در انتخاب لوله کشی گاز توکار و روکار تاثیر دارند که به همین منظور شما می توانید با شرکت رادپایپ ارتباط و از نحوه سفارش لوله های بدون درز مانیسمان اطلاع حاصل کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)