راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

معرفی کامل انواع فلنج در پایپینگ

معرفی کامل انواع فلنج در پایپینگ
لوگو اصلی راد پایپ copy

معرفی کامل انواع فلنج در پایپینگ

فهرست عناوین

فلنج‌ها برای اتصال شیرها، لوله ها، پمپ ها و سایر تجهیزات، برای ساخت سیستم لوله کشی در صنعت استفاده می شوند. به طور معمول فلنج‌ها جوش داده شده و یا رزوه می شوند؛ دو فلنج به واشر پیچ می شوند تا آب بندی را ایجاد کنند. انواع فلنج در پایپینگ به روش های مختلفی می توانند عملیات اتصال را انجام دهند.

راهنمای خرید بهترین مدل فلنج

راهنمای خرید بهترین مدل فلنج

 نام انواع‌ فلنج ها در پایپینگ

فلنج‌های پایپینگ را می توان براساس طراحی به هشت نوع تقسیم کرد که شامل موارد زیر می شوند:

  • فلنج کور
  • فلنج گردن جوش
  • فلنج لپ مفصل
  • فلنچ روزنه
  • فلنچ روزه
  • فلنچ جوش سوکت
  • فلنج لغزنده
  • فلنج کاهنده

این موارد انواع فلنج در پایپینگ هستند که هر کدام مشخصات فنی متفاوتی دارند.

فلنج‌ های کور

فلنج کور صفحات گردی هستند که برای بستن انتهای پاپینگ ها و یا تجهیزات استفاده می شوند. فلنج کور می تواند برای آزمایش فشار جریان استفاده شود. این فلنج ها را می توان با توجه به نیاز مشتری در ابعاد مختلف تولید نمود. در کنار این نوع فلنج ها، سوراخ هایی وجود دارد که به وسیله این سوراخ ها می توان، فلنج های دیگر را به آن پیچ و مهره کرد. دقت کنید که فلنج های کور باید با توجه به میزان فشار کاری خریداری شوند.

فلنج های لغزنده

این نوع یکی از انواع فلنج در پایپینگ است که به گونه ای طراحی شده است که در انتهای لوله ها می لغزد و سپس در جای خودش جوش داده می شود. این نوع فلنج نصب آسان و کم هزینه ای دارد ر و برای کاربردهای فشار کمتر ایده آل می باشد.

فلنج‌جوش سوکت

این نوع فلنج ها طراحی شبیه به فلنج های لغزنده دارند که برای استفاده در لوله کشی با فشار قوی در اندازه های کوچک ساخته می شوند. از طرفی مقاومت استاتیکی این نوع فلنج شبیه به مدل لغزنده می باشد ولی مقاومت خستگی آن حدود 50 درصد بالاتر از مدل لغزنده دو جوشی است.

فلنج های رزوه ای

فلنج رزوه ای از انواع‌فلنج در پایپینگ است که فلنجی بسیار خاص می باشد؛ چرا که بدون جوشکاری به لوله متصل می شوند. این نوع فلنج ها در سوراخ رزوه می گردند تا با رزوه خارجی روی لوله مطابقت داشته باشند. این کار برای ایجاد مهر و موم بین فلنج و لوله مخروطی انجام می شود. می توان از جوش های مهر و موم به همراه اتصلات رزوه ای برای تقویت و آب بندی بیشتر استفاده کرد. فلنج های رزوه ای بهتر است برای لوله های کوچک و با فشار کم استفاده شوند و نباید از آن ها برای بارها و گشتاور زیاد استفاده نمود.

فلنج های گردن جوش

گردن جوش از انواع فلنج در پایپینگ است که توپی مخروطی، تنش را از فلنج به خود لوله منتقل می کند و تقویت کننده استحکامی است. این فلنج دارای هاب مخروطی بلندی است که در فشار بالا به کار می رود.

فلنج‌های کاهنده

فلنج های کاهنده به جای فلنج های استاندارد استفاده می شوند تا امکان تغییر اندازه لوله را فراهم کنند، این نوع فلنج از یک قطر مشخص با قطر سوراخ کوچک تر تشکیل شده است. این نوع فلنج یکی از کاربردی ترین مدل ها در صنایع گوناگون چون تاسیسات می باشد. فلنج کاهنده جداسازی و نصبی آسان دارد، به همین دلیل یک از محبوب ترین فلنج ها در بین مردم است.

معرفی انواع فلنج در پایپینگ

معرفی انواع فلنج در پایپینگ

ابعاد فلنج‌ها در پایپینگ

ابعاد فلنج ها برحسب میلی متر می باشد که ابعاد اصلی فلنج شامل قطر خارجی، قطر پیچ، ضخامت، تعداد پیچ ها و اندازه آن ها است. پیچ ها در خارج از فلنج قرار دارند و واشری که بین دو فلنج استفاده می شود، دارای اندازه و پیچ و مهره های مشابه فلنج‌ها است.

سخن پایانی

فلنج‌ها کاربرد بسیار خوبی در صنایع مختلف دارند که یکی از کاربرد آن ها این است که به اتصال لوله ها کمک می کنند. انواع فلنج در پایپینگ برای اتصال لوله ها، شیرها، پمپ ها و سایر قطعات یک سیستم لوله کشی استفاده می شوند. فلنج‌ها معمولاً پیچی یا جوشی هستند. به طور کلی استفاده از فلنج به فرد امکان تعمیر و نگهداری آسان تر سیستم لوله کشی را می دهد. به جای بیرون آوردن کل لوله برای بازرسی، می توان قسمت کوچکی از آن را بررسی کرد که این کار با استفاده از فلنج ها به راحتی انجام می شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)