راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

چند نکته که باید در مورد انواع بال ولو فولادی و نحوه کارکرد آن بدانید

چند نکته که باید در مورد انواع بال ولو فولادی و نحوه کارکرد آن بدانید
شیر توپی لبه دار فولادی

چند نکته که باید در مورد انواع بال ولو فولادی و نحوه کارکرد آن بدانید

فهرست عناوین

شیرهای توپی فولادی، شیر یا بال های یک چهارم چرخشی هستند که اغلب با طرح های تمام سوراخ ساخته می شوند . این بدان معنی است که آن ها می توانند به طور کامل جریان را در هنگام بسته شدن متوقف کنند و در هنگام باز شدن مانع از عبور جریان نمی شوند. در انواع بال ولو فولادی یک ویژگی مشترک وجود دارد که یک گوی توپی فلزی از یک سمت باز بوده و از یک طرف دیگر کاملا مسدود است. شیرهای توپی در صنعت لوله کشی استفاده می شوند.

فولاد ضد زنگ و برنج دو نوع ماده اصلی هستند که در آن ها به کار می روند. با محبوبیت روزافزون اتصالات ضد زنگ در کاربردهای غیر صنعتی، شیرهای توپی فولادی همچنان توجه بیشتری را به خود جلب می کنند.

انواع بال ولو فولادی از نظر کاربرد

شیر های توپی با توجه به ساختار و عملکرد آن ها به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. یکی از فاکتور های اصلی در دسته بندی انواع شیر توپی، جنس آن ها است که در ادامه می توان به آن ها اشاره کرد.

  • فولادی
  • برنجی
  • پلیمری
  • فولاد آلیاژی
  • فولاد کربنی

شیرهای فولادی بهترین و پرکاربردترین  نوع هستند. دلیل استقبال زیاد از شیرهای توپی فولادی، ضد زنگ بودن آن ها است. این نوع شیر، از نظر درجه بندی فشار و تحمل دما از برنج، چدن و مس سخت تر است. فولاد ضد زنگ از بهترین ها است که هم فشار بالا را تحمل می کند و هم در برابر خوردگی مقاوم است. تنها ایرادی که می توان از آن گرفت بالا بودن قیمت آن نسبت به دیگر شیرهای توپی است. شیرهای فولادی به چند دسته تقسیم می شوند.

انواع بال ولو فولادی در صنعت

انواع بال ولو فولادی در صنعت

شیرهای فولادی شناور (Floating)

این مورد از انواع بال ولو فولادی ، رایج ترین طراحی در شیرها است. توپ در داخل سوپاپ آویزان است و هنگامی که دریچه در وضعیت بسته است، آزادانه در جهت دیگر حرکت می کند. وقتی که سوپاپ در حالت باز قرار می گیرد، اتصال به شکاف در بالای توپ از جرکت جانبی توپ جلوگیری می کند.

شیر های یک تکه (one-piece)

شیرهای توپی یگ تکه ارزان ترین نوع هستند و همیشه دارای سوراخ کمتری هستند. این نوع شیرها را می توان سرویس، تعمیر و تمیز کرد، اما از بین بردن آن نیاز به ابزار خاصی دارد.

شیرهای توپی ورودی بالا (Top entry)

یک شیر توپی ورودی بالا به سادگی با برداشتن درپوش بالای دریچه امکان دسترسی به قسمت های داخلی شیر را فراهم می کند. این کار اجازه می دهد تا فعالیت های تعمیر و تمیز کردن بدون برداشتن شیر توپی از لوله اصلی انجام شود.

شیرهای توپی شکاف دار(split)

شیرهای توپی شکاف دار به یکی از انواع بال ولو فولادی گفته می شود که در کناره های توپ های خود مونتاژ و سوار می شوند. خود این نوع شیر ها می توانند دو تکه یا سه تکه باشند.

نمونه انواع شیر توپی فولادی

نمونه انواع شیر توپی فولادی

در صورت استفاده از شیر توپی فولادی از چه مزایایی می توان بهره گرفت؟

اگر تصمیم دارید از انواع بال ولو فولادی استفاده کنید، پس باید مزیت های آن ها نسبت به دیگر انواع شیرهای‌توپی را بدانید. به طور کلی شیر توپی فولادی درجه فشار بالاتری را نسبت به سایر انواع آن مانند برنجی تحمل می کنند. به عنون مثال، یک شیر توپی برنجی ممکن است فشاری در حد 600PSI را تحمل کند. در حالی که یک شیر فولادی فشاری برابر1000 PSI را تحمل می کند.

یکی از بزرگترین مزایای شیر توپی فولادی، کاربرد زیاد آن در کارهای لوله کشی است. علاوه بر آن کاربرد های بسیاری نیز در کارهای صنعتی و تجاری دیگر دارد. فولاد ضد زنگ به عنوان یک ماده مقاوم در برابر خوردگی شناخته می شود. از آن جایی که شیر ها باید باز و بسته شوند، خوردگی می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند.

بال ولو فولادی

بال ولو فولادی

چه برند هایی شیرهای فولادی تولید می کنند؟

شیر توپی فولادی کاربردهای زیادی دارند. بنابراین، برندهای مختلفی را برای هر کاربرد می توان انتخاب کرد.

  • شیرهای کرین
  • شیرهای اوریون
  • شیرهای کیتز
  • شیرهای گازی کمرون
  • شیرهای گازی کرین

خرید آنلاین انواع بال ولو فولادی

با توجه به مزایای بسیاری که شیرهای توپی فولادی دارند، فرصتی فراهم شده است تا بهترین شیرهای موجود در بازار را به صورت آنلاین خرید کنید. شما می توانید با توجه به نیاز خود از شیرهای توپی فولادی انتخاب کنید و در حیطه کاری خود مانند لوله کشی یا موارد صنعتی بهره مند شوید.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)