راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

چه مواردی در تعیین قیمت زانویی جوشی رده 40، تاثیر دارند؟

چه مواردی در تعیین قیمت زانویی جوشی رده 40، تاثیر دارند؟
لوگو اصلی راد پایپ copy

چه مواردی در تعیین قیمت زانویی جوشی رده 40، تاثیر دارند؟

فهرست عناوین

مقدمه

در خطوط پایپینگ به منظور انتقال سیالات و کنترل مناسب آنها، از ابزارها و اجزای مختلفی استفاده می شود. یکی از این ابزارهای پرکاربرد، زانویی جوشی می باشد. این محصول که با نام اتصالات مانیسمان نیز شناخته می شود، بین دو لوله نصب شده و به سیال امکان تغییر جهت را می دهد. این زانویی ها رده های مختلفی دارند، که یکی از معروف ترین آنها، رده 40 است. قیمت زانویی جوشی رده 40، به موارد مختلفی بستگی دارد، که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

چه معیارهایی در تعیین قیمت زانویی جوشی رده 40 تاثیر دارند؟

  • زاویه زانویی

زانویی ها به نسبت جهت سیال، دارای زوایای مختلفی هستند. این زوایا به سه دسته 180 درجه، 90 درجه و 4 درجه تقسیم می شوند. البته، این محصول در زوایای کوچکتر نیز تولید می شود، اما متداول ترین زوایای آنها، موارد ذکر شده هستند. علاوه بر زاویه زانویی، شعاع زانویی نیز در تعیین قیمت این محصول تاثیر دارد. زانویی ها براساس شعاع، دارای دو مدل شعاع کوتاه و شعاع بلند هستند. زانویی های شعاع بلند، دارای قطری بزرگتر از لوله ها می باشند. اما در مدل شعاع کوتاه، قطر زانویی از لوله کوچکتر است. معمولا از زانویی های شعاع کوتاه، می توان در مواردی که فضای کافی وجود نداشته باشد، استفاده کرد.

ابعاد زانویی، عاملی موثر در قیمت آن

ابعاد زانویی، عاملی موثر در قیمت آن

  • نوع زانویی براساس اتصال

دومین معیار در تعیین قیمت زانویی جوشی رده 40، نوع اتصال آن است. زانویی ها براساس شیوه اتصال، دارای سه مدل مختلف هستند، که هر یک در موارد متفاوتی به کار گرفته می شوند. به طور کلی این سه مدل اتصال عبارتند از: لب به لبی، جوش سوکتی و رزوه دار. در نوع اتصال لب به لبی، زانویی از جنس فولاد تشکیل شده و به وسیله جوش مستقیم، به لوله متصل می شود. شکل گیری این محصول به شیوه پرس گرم یا فورجینگ بوده و معمولا برای مواردی که نیاز به فشار و دمای بالاتر باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. شیوه اتصال مدل سوکتی نیز شبیه به مدل قبل است، با این تفاوت که ناحیه ذوزنقه ای شکل دارد.

قیمت زانویی جوشی رده 40، بسیار مناسب است. مدل رزوه دار نصب بسیار آسانی داشته و مزایای بسیاری نیز در زمینه تعمیر و نگهداری خطوط لوله دارد. شکل آن مشابه مدل سوکتی است. البته سطح داخلی ناحیه ذوزنقه ای شکل، در این مدل به وسیله ماشین کاری به حالت رزوه درآمده است.

انواع مختلف زانویی جوشی

انواع مختلف زانویی جوشی

  • مواد سازنده

در ساخت زانویی جوشی، از مواد مختلفی استفاده می شود. از جمله این مواد می توان به فولاد کربنی و فولاد ضد زنگ اشاره کرد. قیمت زانویی جوشی رده 40، به نسبت جنس به کار رفته در تولید آن، متفاوت می باشد.

نکاتی که در هنگام خرید زانویی جوشی رده 40، باید به آنها توجه کنید.

زانویی جوشی رده 40، دارای انواع و مدل های مختلف بسیاری است. به طور کلی، قیمت این محصولات از حدود 10000 تومان شروع شده و حتی به بالای 2 میلیون تومان هم می رسند. آنچه در هنگام خرید این محصول اهمیت دارد، مشخص کردن کاربرد مورد نظر شما است. ابتدا باید بدانید که این محصول را برای چه کاری می خواهید و همچنین معیارهای فضای مورد نظر را نیز، مشخص کنید. همچنین، باید به نوع و جهت حرکت سیال نیز توجه داشته باشید. به علاوه، دقت کنید که در هنگام خرید زانویی با جوش سوکتی، حتما قطر زانویی با قطر بیرونی لوله مطابق باشد.

یکی دیگر از مواردی که در تعیین قیمت زانویی جوشی رده 40 تاثیر دارد، برند سازنده آن است. کیفیت و قیمت محصولات به نسبت هر برند متفاوت می باشد. یکی از محبوب ترین و بهترین برندهای تولید کننده این محصول، برند بنکن است. محصولات این برند، علاوه بر کیفیت بالا، قیمت بسیار مناسبی نیز دارند.

زانویی جوشی فولادی

زانویی جوشی فولادی

جمع بندی

زانویی جوشی رده 40، یکی از محصولات بسیار پرکاربرد در زمینه صنایع مربوط به سیالات است. به کمک این محصول، جهت دهی به سیالات، به شکل دلخواه کاربر، ممکن می شود. به نسبت صنایع و کاربردهای مختلف، مدل های بسیاری از این محصول تولید شده اند، که هر یک قیمت متفاوتی دارند. برای اطلاع از قیمت زانویی جوشی رده 40، می توانید به سایت رادپایپ مراجعه کنید. شرکت ما یکی از بزرگترین تامین کنندگان محصولات صنعتی بوده و همواره محصولات با کیفیتی را به مشتریان خود عرضه کرده است.

 

محصولات مرتبط:

اتصالات مانیسمان رده ۴۰

شیر‌پروانه ای فلنج دار 

مقالات مرتبط:

زانوی جوشی مانیسمان کجا کاربرد دارد؟

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)