راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

چه نکاتی در خصوص انتخاب شیرآلات صنعتی پتروشیمی اهمیت دارد؟

چه نکاتی در خصوص انتخاب شیرآلات صنعتی پتروشیمی اهمیت دارد؟
لوگو اصلی راد پایپ copy

چه نکاتی در خصوص انتخاب شیرآلات صنعتی پتروشیمی اهمیت دارد؟

فهرست عناوین

شیرآلات و قطعات، در صنعت پتروشیمی  کاربرد زیادی دارند. در واقع از آنجایی که پتروشیمی، محیطی است که باید همه چیز تحت کنترل باشد تا مشکلاتی به وجود نیاید، می توان گفت لوله ها و شیرآلات اهمیت بسیاری دارند و حتما باید همه نکات و اطلاعات مهم را در این زمینه دانست.

 شیرآلات صنعتی پتروشیمی، می تواند سیال ها و جریانات را کنترل کند. از همین رو اگر کوچکترین مشکلی در هنگام نصب و اتصال رخ دهد، مشکلات بسیاری را به وجود می آورد. حال در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه که راجب به شیرآلات صنعتی در پتروشیمی ها را نیاز دارید برای شما شرح دهیم.

شیرآلات چه نقشی در صنعت پتروشیمی دارند؟

 

اگر به درستی جنس شیرآلات انتخاب نشود  ساییدگی و خوروگی به وجود می آید.

اگر به درستی جنس شیرآلات انتخاب نشود  ساییدگی و خوروگی به وجود می آید.

در مطالب بالا هم بیان شد که شیرآلات نقش مهمی در پتروشیمی دارند. از انواع لوله ها و همچنین قطعات استفاده می شود تا جریانات و سیال ها به خوبی هدایت شوند. لازم به ذکر است که همیشه هم جریان ها شامل نفت و گاز نمی شوند. در بیشتر از مواقع، می تواند مواد دیگری مثل ذغال سنگ و… هم انتقال می یابند.

از همین رو برای اینکه انتقال و  کنترل سیال ها به خوبی صورت گیرد  از انواع بزرگ و کوچک لوله ها و قطعات دیگری استفاده می شود. اگر این قطعات و لوله ها به درستی صورت نگیرد، کار انتقال به درستی صورت نمی گیرد.

شیرآلات صنعتی پتروشیمی، باعث می شوند تا در هنگام انتقال فشار کم یا زیاد سیال ها این شیرآلات جدا نشده یا مشکلی پیش نیاید. حال نکات مهمی در خصوص این شیرآلات وجود دارد. به عنوان مثال کیفیت و جنس آن ها بسیار مهم است.

یعنی ممکن است در برخی از مواقع دمای سیال ها کم یا زیاد، یا حرارت زیاد شود. زیرا معمولا موادی مثل نفت و.. زمانی که از اعماق دریا وارد می شوند، حرارت نسبتا کمی دارند. از همین رو جنس و کیفیت شیرآلات صنعتی پتروشیمی باید به گونه ای باشد که بتوانند در مقابل حرارت یا دما مقاوم باشند.

جنس و کیفیت شیرآلات صنعتی پتروشیمی باید چگونه باشد؟

همان طور که این موضوع برای همه واضح و مشخص است، پتروشیمی صنعتی است که از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همیت دلیل شیرالات صنعتی پتروشیمی باید به گونه ای باشد که در مقابل فشار، دما و… بتوانند به خوبی از سیال ها و مواد نگهداری کنند.

قطعات بسیار زیادی در پتروشیمی استفاده می شوند.

قطعات بسیار زیادی در پتروشیمی استفاده می شوند.

در واقع جنس این شیرآلات صنعتی پتروشیمی و قطعات باید به گونه ای باشد که در هنگام دما پلاستیک به کار رفته ذوب نشود یا با کوچکترین فشاری از هم جدا نشود. البته لازم به ذکر است که در هنگام ساخت این تجهیزات از بهترین مواد و با کیفیت ترین ها استفاده می شود تا مشکلاتی در خصوص پتروشیمی یا انتقال سیال ها به وجود نیاید.

به عنوان مثال، زمانی که مواد نفت را برای تقطیر آماده می کنند، ممکن است فشار تا حد بسیاری زیاد شود. اگر شیرآلات صنعتی پتروشیمی به خوبی متصل نشده باشند یا تجهیزات مشکل داشته باشند، در هنگام فشار آن ها از هم گسسته شده و مشکلات جدی را به وجود می آورند.

هنگام انتخاب شیرآلات صنعتی‌پتروشیمی باید به چه نکاتی توجه داشت؟

در هنگام انتخاب شیرآلات صنعتی پتروشیمی باید به نکات مهمی توجه داشت تا از ساییدگی یا مشکلات دیگر جلوگیری نمود. به عنوان مثال نقشه لوله کشی یکی از مهم ترین موارد است و اگر بدون توجه به نقشه های لوله کشی آن ها را انتخاب کنید، مشکلات جدی به وجود می آیند.

دومین نکته مهم در خصوص شیرآلات صنعتی پتروشیمی، دقت به حجم های شیرآلات است. باید به حجم و اندازه ها توجه داشت تا آن ها بتوانند هر حجمی از سیال ها را به خوبی منتقل کنند. سومین نکته هم به موارد استفاده از شیرها و لوله ها باز می گردد.

معمولا شیرها جنس متفاوتی با شیرآلات های معمولی دارند.

معمولا شیرها جنس متفاوتی با شیرآلات های معمولی دارند.

مواد سازنده شیر و همچنین تحمل کردن دماهای مختلف یا درجه آن ها هم اهمیت بسیاری دارد. با توجه به این نکات می توان شیرآلات صنعتی‌پتروشیمی را بدون هیچ مشکل یا به خوبی انتخاب نمود.

 همچنین انتخاب کردن یک مجموعه خوب و معتبر هم اهمیت بسیاری دارد. زمانی که شما شیر آلات را از یک مجموعه مجرب تهیه کنید دیگر نیازی به نگران بودن بابت جنس یا کیفیت شیرها و لوله ها نیست.

 

محصولات مرتبط:

شیر یکطرفه دریچه ای

مقالات مرتبط:

کارکرد انواع شیرآلات صنعتی نفت و گاز

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)