راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

گسکت اسپیرال کلاس ۳۰۰ پر کاربرد ترین قطعه در آب بندی

گسکت اسپیرال کلاس ۳۰۰ پر کاربرد ترین قطعه در آب بندی
نصب آسان گسکت اسپیرال

گسکت اسپیرال کلاس ۳۰۰ پر کاربرد ترین قطعه در آب بندی

فهرست عناوین

گسکت اسپیرال کلاس ۳۰۰ یا درز بند واشر یکی از قطعات پرکاربردی می باشد که به دلیل داشتن ساختار درونی مناسب کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف کسب کرده است. این قطعه برای آب بندی بین فلنج ها به کار می رود و از لحاظ ساختار به سه دسته تقسیم بندی می شود. گسکت در بین فلنج ها برای جلوگیری از نشتی مورد استفاده قرار می گیرد.  در واقع گسکت با سفت کردن پیچ هایی که بین فلنج ها قرار دارد تعادل را در این قسمت برقرار می کند.

گسکت اسپیرال پر کاربرد ترین قطعه در صنعت
گسکت اسپیرال پر کاربرد ترین قطعه در صنعت

 

 

گسکت اسپیرال کلاس 300 پرکاربردترین قطعه در صنعت

گسکت‌اسپیرال یکی از قطعاتی است که با قرار گیری بین دو جسم عملیات آب بندی و درزگیری را انجام می دهد. این قطعه در صنایع مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد و به دلیل این که از دو لایه اصلی تشکیل شده، قدرت آب بندی بسیار بالایی دارد. یکی از لایه های گسکت اسپیرال با استفاده از فولاد ضد زنگ تولید می شود. به همین جهت مقاومت بسیار بالایی دارد. لایه دیگر گسکت با استفاده از گرافیت و تفلون تولید شده از این رو این قطعه پر کاربرد تحمل فشار بیشتری را خواهد داشت. رینگ درونی گسکت اسپیرال مانع از خوردگی فلنج و در نهایت آب بندی بیشتر می شود. به دلیل اینکه گسکت اسپیرال کلاس ۳۰۰ با استفاده از حلقه های فولادی مستحکم با ضخامت مناسب تولید شده، این قطعه یک گزینه بسیار مناسب برای درز بندی و آب بندی در صنایع محسوب می شود.

مشخصات پر مصرف ترین قطعه جهت آب بندی

گسکت اسپیرال در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز به عنوان یک واشر درزگیر استفاده می شود. این قطعه در فشار و دمای متغیر انعطاف پذیری بیشتری از خود ارائه می دهد. همچنین به دلیل اینکه با استفاده از متریال های مناسب به مرحله تولید رسیده تحمل فشار بالا را در محدوده دمایی ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد دارد. گسکت اسپیرال کلاس ۳۰۰ به علت این که دارای قابلیت ارتجاعی است در برابر ارتعاش، شوک دمایی و فشار ناگهانی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد. از آنجایی که گسکت اسپیرال در هنگام نصب به هیچ فشاری نیاز ندارد، می توان گفت این قطعات درزگیر هیچ آسیبی به فلنج‌ ها در زمان نصب وارد نمی کنند. در واقع دو عامل گسکت اسپیرال را در صنایع جزو مهم‌ ترین و پرکاربردترین قطعات درزگیر کرده اند که شامل مقاومت بالا و داشتن قابلیت ارتجاعی اند.

گسکت اسپیرال قطعه مناسب برای آب بندی
گسکت اسپیرال قطعه مناسب برای آب بندی

با انواع مدل های گسکت اسپیرال آشنا شوید

یکی از مهمترین مواردی که گسکت اسپیرال را به چهار دسته تقسیم کرده ساختار درونی آن است. از انواع گسکت اسپیرال کلاس 300 بر اساس رینگ داخلی می توانیم به گسکت اسپیرال بدون رینگ داخلی، با رینگ داخلی و با رینگ خارجی و گسکت اسپیرال با رینگ داخلی و خارجی اشاره کنیم. البته انواع گسکت اسپیرال بر اساس متریال تولیدی هم به چهار دسته تقسیم بندی شده که با نام گسکت اسپیرال فلزی، نیمه فلزی، غیر فلزی، فلزی و نیمه فلزی شناخته می شود.

قطعات مهم که جهت درزبندی و آببندی به کار می روند با استفاده از استاندارد های تعیین شده به مرحله تولید می رسند. از این رو گسکت اسپیرال از قطعات پر کاربرد در جهت آب بندی فلنج ها محسوب می شود. هر یک از قطعات گسکت اسپیرال کلاس 300 بر اساس ساختار درونی و متریال تولیدی دارای مشخصاتی هستند که در برابر دما و فشار ویژگی های متفاوتی دارند.‌

گسکت اسپیرال واشر درزبند
گسکت اسپیرال واشر درزبند

اجزا و ساختار تشکیل دهنده قطعه پر کاربرد گسکت اسپیرال

یکی از اجزای گسکت اسپیرال با نام فیلر شناخته می شود. فیلر قسمت میانی گسکت اسپیرال است که به علت داشتن تحمل و مقاومت بالا در برابر فشار و دما میزان مقاومت قطعه گسکت را بالا می برد. این بخش با استفاده از متریال هایی نظیر گرافیت و تفلون و سیلیکون تولید می شود. رینگ داخلی از جنس استیل یا کربن استیل تولید می شود.

این قسمت از گسکت اسپیرال کلاس ۳۰۰ به علت داشتن تحمل فشاری بالا مقاومت فشاری این قطعه را افزایش می دهد. به قسمت فنری شکلی که درون گسکت اسپیرال قرار دارد استریپ می‌ گویند که با استفاده از استیل تولید می شود. این قطعه فشار وارد را تحمل کرده و قدرت آب بندی را افزایش می دهد. رینگ خارجی یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده گسکت اسپیرال می باشد که با استفاده از کربن استیل تولید می‌ شود و بخش های داخلی گسکت را نگه می دارد.

طراحی و کاربرد گسکت اسپیرال

طراحی گسکت اسپیرال موجب شده تا این قطعه مکانیکی فضای خالی بین اتصالات فلنجی که تحت فشار هستند را آب بندی نمایند. گسکت اسپیرال کلاس ۳۰۰ دارای ساختار بسیار با کیفیت است. از این رو نصب آن بسیار ساده و آسان بوده و همچنین به علت این که قابلیت ارتجاعی دارد فشار و دما را تحمل می کند. برای نصب گسکت اسپیرال نیازی به استفاده از چسب نیست. تنها با فشردن بر روی محل مورد نظر عملیات آب بندی انجام می‌ شود. دلیل آب بندی بسیار خوبی که گسکت اسپیرال دارد این نکته می باشد که گسکت با استفاده از حلقه متوالی نواری فلزی و فیلر و رینگ داخلی و خارجی تولید می شود. از این رو آب بندی فلنج ها را به طور کامل پوشش می دهد. قطعات گسکت اسپیرال کلاس 300 به علت انعطاف‌ پذیری و استحکام بالایی که دارند جزو قطعات مکانیکی پرکاربرد می باشند.

گسکت اسپیرال مقاوم در برابر فشار و دما
گسکت اسپیرال مقاوم در برابر فشار و دما

 هفت نکته مهم برای خرید گسکت اسپیرال

ابعاد داخلی و خارجی گسکت، قیمت گسکت اسپیرال، طول عمر، فشار، دما و متریال از جمله نکاتی هستند که برای خرید گسکت اسپیرال باید مد نظر قرار بگیرند. توجه به ابعاد گسکت اهمیت زیادی دارد. چرا که این موضوع موجب ایجاد کارایی بهتر گسکت برای آب بندی می شود. برای تعیین جنس واشر و متریال استفاده شده در گسکت باید حتماً میزان فشاری که بر روی این قطعه وارد می شود را بشناسید. همچنین گسکت اسپیرال کلاس 300 از دو لایه تولید می‌ شود‌.

هر یک از لایه ها از متریال های متفاوتی تولید شده اند. لذا با توجه به موارد استفاده متریال به کار رفته در گسکت اسپیرال متغیر است‌. لذا در هنگام خرید باید این نکته را مد نظر قرار دهید. دما یک عامل بسیار مهمی می باشد که تاثیر مستقیمی در عملکرد واشر اسپیرال دارد. لذا باید برای خرید در اولویت قرار بگیرد. این نکات کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

گسگت اسپیرال کلاس ۳۰۰
گسگت اسپیرال کلاس ۳۰۰

جمع بندی

گسکت اسپیرال یکی از قطعات پرکاربردی است که برای درز بندی و آب بندی در بین فلنج ها استفاده می شود. گسکت از لحاظ ساختار و متریال مورد استفاده به چند دسته تقسیم بندی می شود. از اجزای تشکیل دهنده گسکت می توانیم به فیلر، رینگ داخلی و رینگ بیرونی و استریپ اشاره کنیم. برای خرید گسکت باید‌ فاکتور هایی نظیر ابعاد، فشار، دما و متریال و طول عمر گسکت را مد نظر قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رادپایپ مراجعه نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)