راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

چگونه بهترین برند تولید کننده گسکت اسپیرال وند را بشناسیم؟

چگونه بهترین برند تولید کننده گسکت اسپیرال وند را بشناسیم؟
لوگو اصلی رادپایپ0 copy

چگونه بهترین برند تولید کننده گسکت اسپیرال وند را بشناسیم؟

فهرست عناوین

گسکت یا همان واشر، عنصر آب بندی است، که در کارخانه ها شیمیایی، تصفیه خانه ها آب، پالایشگاه ها و تاسیسات گاز استفاده می شود. به طور کلی، گسکت برای ساخت خطوط لوله به کار می رود. اما نکته مهم در خرید آن، آشنایی با انواع گسکت و دیگر نکات می باشد. راد پایپ، با وارد کردن محصولات صنعتی از بهترین تولید کنندگان گسکت اسپیرال وند، یکی از بزرگترین تامین کنندگان این قطعه به شمار می رود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا به بررسی انواع گسکت و راهنما کاربردی در انتخاب گسکت بپردازیم.

گسکت اسپیرال وند، ابزاری پرکاربرد در صنعت

گسکت‌اسپیرال وند، ابزاری پرکاربرد در صنعت

گسکت اسپیرال وند چه کاربردی در صنعت دارد؟

گسکت، که در زبان عامه به عنوان واشر شناخته می شود، نوعی درزگیر مکانیکی است. این درزگیر از نشتی لایی سطوح و ابعاد فلنج و حلقه، جلوگیری می کند. برای انجام این عمل، گسکت را در میان دو وسیله، که آزاد و تحت فشار هوا یا آب می باشند، قرار می دهند. به این عمل، در اصطلاح آب بندی می گویند. گسکت ها از مواد مختلفی همچون لاستیک، نمد، سیلیکون، مقوا، فلز، فایبرگلاس یا پلیمر ها پلاستیکی تشکیل شده اند. جنس هر گسکت، به نسبت برند تولید کننده گسکت اسپیرال وند متفاوت است.

انواع گسکت بر اساس فلزی یا غیر فلزی بودن، شامل چند بخش هستند؟

  • متالیک (فلزی)
  • سمی متالیک (نیمه فلزی)
  • نان متالیک (غیر فلزی)
  • گسکت فلزی و نیمه فلزی

یک تولید کننده گسکت‌اسپیرال وند، چه مدل هایی از این محصول را باید ارائه کند؟

  • گسکت اسپیرال وند یا مارپیچی

این گسکت ها از جنس فولاد ضد زنگ بوده و دارای یک لایه از جنس آزبست، گرافیت یا تفلون می باشند. ترکیب تشکیل دهنده این گسکت، یک نوع فلز و مواد نرم پر کننده می باشد. به همین دلیل مقاومت و انعطاف بالایی دارد. این مزایا، گسکت مارپیچی را به یک گزینه ایده آل برای کاربردها متنوع تبدیل کرده اند. این گسکت برای استفاده در اماکن صنعتی، همچون پالایشگاه ها، نیروگاه ها و صنایع هوایی، بسیار مناسب است.

رینگ ها مختلف گسکت اسپیرال وند

رینگ ها مختلف گسکت اسپیرال وند

  • گسکت رینگی

این گسکت ها از آهن نرم، فولاد کم کربن و غیره تشکیل شده‌ اند. به همین دلیل به راحتی می‌ توانند فشار و دما بالا را تحمل کنند. همچنین این گسکت ها برای محیط ها دارای عامل خورندگی، مناسب هستند. گسکت ها رینگی، بر اساس رینگ داخلی و خارجی خود، به چندین بخش تقسیم می شوند. این بخش ها عبارتند از: گسکت بدون رینگ، واشر اسپیرال وند با رینگ داخلی، همراه با رینگ خارجی و گسکت با رینگ داخلی و خارجی. برندها تولید کننده گسکت اسپیرال وند، باید تمامی این مدل ها را تولید کنند.

  • گسکت با پوشش فلزی

جنس فلزی که در پوشش این نوع از گسکت ها به کار رفته است، معمولا تفلون، آزبست یا گرافیت می باشد.  واشر ها فلزی برای استفاده در مبدل ها حرارتی و سطوح برجسته، حلقه‌ای یا شیاردار، ایده آل هستند.

  • لاستیکی

گسکت ها لاستیکی در پروژه ها مربوط به آب و لوله کشی مخازن به کار می روند. در صورتی که گسکت ها لاستیکی با رینگ فلزی تقویت شوند، برای فشار بالا مناسب خواهند بود. این واشرها لاستیکی، انعطاف بالایی داشته و در برابر فشار، مقاومت و استحکام بالایی دارند. همچنین در برابر سایش، مواد نفتی، شیمیایی، اسیدها و بازها، حرارت و الکتریسیته، از مقاومت خوبی برخوردارند.

محصولات بهترین برند تولید کننده گسکت اسپیرال وند، باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

از ویژگی ها متعدد و خوب گسکت اسپیرال وند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت آب بندی بسیار خوب
  • سازگاری با محیط ها شیمیایی
  • مناسب برای کاربردها صنعتی
  • تشکیل شده از مواد نسوز یا گرافیت، سرامیک و تفلون
  • مقاومت در برابر فشار ۲۰۰ بار و محدوده حرارتی منفی ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد
  • دارای مقاومت بسیار در برابر شوک حرارتی، ارتعاش و فشار
  • قابلیت انعطاف و ارتجاعی مناسب
  • سهولت در نصب و تعویض

چگونه گسکت‌اسپیرال وند را نصب کنیم؟

در صورتی که گسکت دچار خوردگی شدید شود، پیشنهاد ما به شما این است که از واشری با جنس مقاوم در برابر عوامل خورنده استفاده کنید. چنان چه گسکت انتخابی، مناسب فشار کاری سیستم نباشد و اکسترود شود، بهتر است از واشری با چگالی بالاتر استفاده شود. اگر مشاهده کردید که گسکت شما مچاله شده است، می توانید رینگ ها تقویت کننده یا گسکت مقاوم در برابر فشار، را به کار گیرید. هرگاه متوجه نبود علائم فشردگی روی واشر شدید، از سطح گسکت بکاهید یا از گسکت تشکیل شده با مواد نرم تر و با ضخامت کمتر، بهره بگیرید. برای کسب اطلاعات دقیق از مشخصات گسکت و نصب آن، از تولید کننده گسکت اسپیرال وند خریداری شده کمک بگیرید.

چگونه گسکت ایده آل را انتخاب کنیم؟

انتخاب گسکت با توجه به کاربرد، تا حدود زیادی سخت است. ما در ادامه به شما نکاتی را معرفی می کنیم، که می توانند به شما در انتخاب گسکت مناسب، کمک کنند.

  • دمای محیط
  • مقدار فشار اعمال شده
  • نوع فلنج
  • تعداد پیچ ها برای اتصال فلنج
  • بودجه مورد نظر
  • تعداد دفعات و میزان استفاده از واشر

چه عواملی باعث می شوند که گسکت از بین برود؟

در صورتی که در سیستم، ارتعاشات یا ضربه قوچی وجود داشته باشد، باعث تضعیف شدن گسکت می شود. همچنین چنان چه گسکت به صورت نامناسب یا در مسیر گرما قرار بگیرد، احتمال دارد از بین برود. اگر از طرف فلنج ها نگهدارنده واشر، فشاری غیر یکنواخت بر آن اعمال شود، گسکت دچار پوسیدگی می شود. به ندرت پیش می آید که دلیل خرابی واشر، مشکلات کیفی آن باشد. در صورتی که واشر انتخابی شما متناسب با محیط و کاربرد مد نظر نباشد، ممکن است گسکت سریع خراب شود. برند تولید کننده گسکت اسپیرال وند، در کیفیت این محصول نقش مهمی دارد.

یکی از کاربردها گسکت اسپیرال وند

یکی از کاربردها گسکت اسپیرال وند

جمع بندی

مجموعه راد پایپ، تامین کننده گسکت اسپیرال وند بوده و آماده ارائه مشاوره تخصصی به مشتریان می باشد. این مجموعه با سال ها سابقه درخشان، تامین کننده محصولات معتبر خارجی و داخلی، برای بخش ها مختلف صنعتی است. شرکت ما، محصولات خود را از بهترین برندها تولید کننده گسکت اسپیرال وند تهیه می کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)