راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

اتصالات رکن اساسی در انواع سازه ها

اتصالات رکن اساسی در انواع سازه ها
اتصالات

اتصالات رکن اساسی در انواع سازه ها

فهرست عناوین

اتصالات به چه قطعاتی گفته می شود؟

این قطعات از اجزای بسیار مهم در سازه ها می باشند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. می توان گفت که اگر این قطعات نباشند، تقریباً هیچ سازه ای هم ساخته نمی شود. اتصالات دارای انواع مختلف و متفاوتی هستند که در ابعاد مختلف تولید شده و به دست مشتریان می رسد.

انواع متصل کننده های لوله ای به صورت ادغام شده

این روش در مکانیزم های مربوط به لوله کشی کاربردهای فراوان دارد و محبوبیت زیادی را نیز به خود اختصاص داده است. این نوع از لوله ها به عنوان متصل کننده در داخل لوله هایی که مکانیزمی دارند که هر لحظه امکان خرابی داشته باشند، مورد استفاده قرار می گیرند. می توان گفت یکی از معروف ترین، قدیمی ترین و بهترین روش های مربوط به اتصالات، جوشکاری می باشد. البته لازم به ذکر است که این کار به آموزش حرفه ای نیاز دارد؛ زیرا در غیر این صورت، هم به فرد و هم به صنعت مذکور، آسیب های جدی وارد می شود.

اتصال دهنده های مختلف نیز دارای ابعاد گوناگون می باشند.اتصال دهنده های مختلف نیز دارای ابعاد گوناگون می باشند.

اتصال دهنده های لوله جوشی لب به لب

این نوع از متصل کننده ها به گونه ای طراحی شده اند که در قسمت انتهایی آن جوش داده می شود تا بتوان لوله ها را به یک دیگر متصل کرد. این روش توانست در مدت کوتاهی به راهی امن و کار آمد تبدیل شود.

انواع اتصالات فلزی

این نوع از متصل کننده ها از جنس فلز ساخته شده اند و به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • زانویی های فلزی

این قطعات از جنس فلز مخصوص بوده و برای تغییر جهت در خط های لوله مورد استفاده قرار می گیرند. شکل این نوع از اتصالات، به شکل یک لوله کوتاه و خمیده می باشد.

اتصالات خمیده در دنیای سازه های امروز بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.اتصالات خمیده در دنیای سازه های امروز بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

  • متصل کننده ای تحت عنوان سه راهی برابر

این قطعه برای عمل دریافت انشعاب در داخل خطوط سه راهی فلزی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • مبدل فلزی

مبدل فلزی در دو نوع تبدیل گوناگون به شکل هم مرکز و مبدل غیر هم مرکز تولید و عرضه می شوند. گفتنی است که جهت کاهش میزان نرخ جریان و همچنین تغییر دادن ابعاد و اندازه در خط های مختلف لوله مورد استفاده واقع می گردد. زانویی فلزی از نظر جنس بدنه دارای انواع گوناگونی می باشد که عبارتند از: زانویی جنس استنلس استیل و زانویی از جنس کربن استیل، زانویی از جنس فولاد آلیاژی و همچنین اتصالات مذکور  تحت عنوان زانویی که کمی پیش تر راجع به آن ها صحبت کردیم، از نظر زاویه نیز با یک دیگر تفاوت های زیادی دارند.

به عنوان مثال:

زانویی با درجه 45، زانویی با درجه 90، زانویی با درجه 180، زانویی با درجه 60، زانویی با درجه 35 و زانویی با درجه 120 تولید و عرضه می شوند. لازم به ذکر است که زانویی با درجه120  به صورت سفارشی تولید و ارائه می شود.

اتصال دهنده ها اگر به صورت صحیح بر سر جای خود قرار نگیرند حجم قابل توجهی از مایعات را می توانند هدر دهند.اتصال دهنده ها اگر به صورت صحیح بر سر جای خود قرار نگیرند حجم قابل توجهی از مایعات را می توانند هدر دهند.

  • کپ فلزی جزء اتصالات نو ظهور

این قطعه از جنس فلز مقاوم در برابر اکسایش و زنگ زدگی در برابر هوا و مایعات تولید شده و در قسمت انتهایی خط لوله قرار گرفته و برای کور کردن خط های لوله مورد استفاده صنایع گوناگون قرار می گیرد.

سخن آخر

اتصالات در سازه های کوچ و بزرگ امروزی بسیار کاربرد دارند و می توان با توجه به نیاز مصرف کننده، مدل مد نظر را انتخاب نمود. توجه داشته باشید حتماً با توجه به موارد استفاده، متصل کننده مناسب را خریداری نمایید تا انتظارات شما به خوبی از این محصولات مرتفع گردد. هر یک از انواع این اتصالات برای مکان ها و لوله های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند و مهم ترین وظیفه آن ها، تغییر و یا تعیین جهت جریان مایعات می باشد. توجه داشته باشید در هنگام خرید اتصال دهنده ها حتماً از قبل اندازه و ابعاد خطوط لوله مد نظر را بدانید تا متناسب با اندازه آن، اتصالات مناسب برای آن را تهیه کنید.

محصولات مرتبط:

سه راه مانیسمان

کپ مانیسمان بنکن

مقالات مرتبط:

آشنایی با لوله مانیسمان و کاربردهای آن

معرفی انواع اتصالات جوشی گاز

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)