راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

۰۲۱-۵۸۴۳۷

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

انواع اتصالات لوله و کاربرد آن ها

انواع اتصالات لوله و کاربرد آن ها
لوگو اصلی راد پایپ copy

انواع اتصالات لوله و کاربرد آن ها

فهرست عناوین

اتصالات‌لوله عملکرد های مختلفی را انجام می دهند، با این حال، همه آن ها برای مونتاژ یا اصلاح ساختار لوله در نظر گرفته شده اند. بنابراین می توان گفت که تجهیزات لوله کشی قطعات ضروری و بسیار محبوبی هستند که در همه جا مورد استفاده قرار می گیرند و برتری های زیادی دارند. شرکت رادپایپ، یکی از بزرگ ترین واردکنندگان و تامین کنندگان تجهیزات پایپینگ می باشد که قطعات مدرنی مانند انواع اتصالات لوله را برای مشتریان عرضه می کند و به معرفی هریک از آن ها می پردازد.

انواع اتصالات لوله

بسته به نحوه نصب، انواع مختلفی از لوازم جانبی لوله کشی وجود دارد. این انواع عبارتند از:

اتصالات‌لوله رزوه ای

اتصالات لوله کشی رزوه ای ساده ترین نوع اتصالات هستند. هزینه چنین محصولاتی بسیار کم است. نصب آن همانند روشی است که مونتاژ لوله های دیگر انجام می شود. امروزه این قطعات به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند زیرا با مدل های فشرده، کاربردی و نصب آسان تر جایگزین شده اند.

انواع اتصالات فولادی

انواع اتصالات فولادی

اتصالات لوله فشاری

اتصالات لوله فشاری از نظر طراحی شبیه به اتصالات رزوه ای هستند، با این حال آن ها با مهره های چین دار نصب می شوند که کار اصلی آن ها، اتصال لوله است. این نوع اتصالات دارای مهر و موم های لاستیکی ویژه ای هستند که عملکرد آب بندی آن ها را افزایش می دهد.  لوله کشی و اتصالات فشاری محبوب ترین نوع اتصالات‌لوله هستند. این به دلیل سادگی نصب و کارایی بالا آن ها است.

لوله پلیمری

امروزه، خطوط لوله پلیمری و عناصر قالب‌گیری شده روی آن‌ها بسیار محبوب هستند، زیرا مزایای بسیاری متفاوتی دارند. مزایای آن ها عبارتند از:

  • مقاومت در برابر خوردگی
  • هزینه مقرون به صرفه
  • وزن سبک، به همین دلیل حمل و نقل و مونتاژ آن ها آسان است.
  • عمر طولانی

انواع اتصالات لوله مدرن

انواع اتصالات‌لوله مدرن

اتصالات لوله های پلی پروپیلن آب

پلی پروپیلن یک ماده پلیمری مدرن است که در نصب سیستم های لوله کشی، محبوبیت زیادی به دست آورده است. اتصالات لوله پلی پروپیلن، به عنوان یک قاعده، از همان مواد تشکیل شده است.  لوله های پلی پروپیلن و عناصر اتصال مقرون به صرفه هستند، اما توصیه می شود که فقط برای سیستم های انتقال آب سرد استفاده شوند. آن ها همچنین می توانند برای سازماندهی تامین آب و گرمایش مستقل استفاده شوند.

اتصال زانویی

اتصال زانویی یک اتصال فولادی است که می تواند با رزوه های BSP، NPT یا WELD FITTING در زانوی ¼ اینچ تا 4 اینچ در 45 درجه یا 90 درجه عرضه شود. اتصالات زانویی به طور گسترده در صنایعی مانند برق، نفت، گاز طبیعی، شیمیایی، کشتی سازی، گرمایش، کاغذسازی و غیره استفاده می شود.

نمونه ای از اتصالات لوله

نمونه ای از اتصالات‌لوله

اتصالات فلنج

فلنج، یکی از رایج ترین اتصالات‌لوله جداشدنی است که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. آن ها برای اتصال بخش های جداگانه دستگاه استفاده می شوند. رواج اتصالات لوله فلنجی به دلیل مزایای فراوان آن هاست. بارزترین آن ها امکان مونتاژ و جداسازی چندگانه است. اتصالات فلنجی بادوام و قابل اعتماد هستند که به آن ها اجازه می دهد تا برای تکمیل سیستم های خط لوله که تحت فشار بالا کار می کنند، استفاده شوند. تحت تعدادی از شرایط، اتصالات فلنجی، سفتی بسیار خوبی را ایجاد می کنند.  برای اتصال خطوط لوله فولادی، عمدتاً از روش فلنج استفاده می کنند. اول از همه، این امر در مورد خطوط لوله تامین آب، گرمایش، گاز و نفت و گاز صدق می کند.

فلنج و کاربرد گسترده آن

فلنج و کاربرد گسترده آن

نکات پایانی

اتصالات لوله، اجزایی هستند که برای اتصال بخش های لوله با سایر محصولات کنترل سیال مانند شیرها و پمپ ها استفاده می شوند و سیستم لوله کشی را ایجاد می کنند. مفهوم رایج اصطلاح اتصالات مربوط به اتصالاتی است که برای لوله های فلزی و پلاستیکی که مایعات را حمل می کنند، استفاده می شود. اتصالات لوله ای انواع سیال ها مانند مایعات، دوغاب ها، روغن، گازها و هوا را با خیال راحت به مقصد مورد نظر خود منتقل می کنند. بسیاری از این سیالات خورنده و قابل اشتعال هستند و می توانند در دماهای مختلف باشند که مستلزم استحکام مواد است. بنابراین، اتصالات لوله ای را می توان با جوش یا رزوه، به صورت مکانیکی یا شیمیایی به هم متصل کرد.

 

محصولات مرتبط:

اتصالات استیل

 اتصالات مانیسمان رده ۸۰

مقالات مرتبط:

اتصالات‌لوله پلی اتیلن

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)