راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

۰۲۱-۵۸۴۳۷

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

انواع فلنج در پالایشگاه

انواع فلنج در پالایشگاه
انواع فلنج در پالایشگاه

انواع فلنج در پالایشگاه

فهرست عناوین

یکی از بهترین تجهیزات در تاسیسات صنعتی استفاده از فلنج می باشد. که به علت داشتن مزایا و ویژگی های بسیار اکثر سازندگان از این محصول استفاده می کنند. که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی انواع فلنج در پالایشگاه می پردازیم.

فلنج چیست ؟

انواع فلنج در پالایشگاه راد پایپ
انواع فلنج در پالایشگاه

برای درک بهتر از انواع فلنج در پالایشگاه بهتر است که ابتدا راجب فلنج صحبت کنیم . فلنج قطعات یا صفحات دیسکی است که مدور است. بر روی آن سوراخ های قرار دارد و این قطعه یا به صورت جفتی یا با پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شود. از پر کاربردترین اتصال دهنده های لوله ها و شیرآلات صنعتی هستند.

انواع فلنج

فلنج ساده

یکی از انواع فلنج در پالایشگاه فلنج ساده است که دارای سطحی صاف و بدون شیار است و برای اتصال با فشار کم و دمای کم کاربرد دارد. این فلنج ها از آلیاژهای آهن ، چدن ، استیل یا پلی اتیلن تولید می شود و جزو ارزان ترین نوع فلنج در بازار هستند.

فلنج نر و ماده

این نوع فلنج به صورت نر و ماده به هم متصل هستند طوری که یکی از آنها دارای سطح برآمده و دیگری سطح فرورفته دارد. ارتفاع سطح برآمده نر ۴/۶ میلیمتر و فرورفتگی در فلنج ماده ۵ میلیمتر است. این محصول از بهترین و پرکاربردترین محصولات در زمینه لوله ، صنعت نفت ، گاز ، پتروشیمی و آبرسانی هستند. که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان شرکت رادپایپ به صورت آنلاین ارتباط و در زمینه انواع اتصالات لوله و انواع شیرفلکه مشاوره و راهنمایی بگیرید.

فلنج گلودار جوشی

یکی دیگر از انواع فلنج در پالایشگاه فلنج گلودار جوشی است که در اصل یک مقطع مخروطی شکل است که به دیواره اتصال یا جوش داده شده است . استفاده از این مقطع باعث افزایش مقاومت و استحکام در فشارهای بالا ، دمای زیر صفر و حرارت های بالا می باشد.

فلنج کور

این نوع محصول بدون سوراخ است و برای مسدود کردن انتهای لوله دهانه منبع های پر فشار یا شیرآلات کاربرد دارد . این نوع فلنج بسیار پر تنش است و برای فشارهای بالا مناسب است و بیشتر در سایزها و اندازه های بزرگ استفاده می شود.

فلنج رزوه ای

یکی دیگر از انواع فلنج در پالایشگاه فلنج رزوه ای است که بدون نیاز به جوشکاری قابل اتصال است و دارای اندازه و سایزهای مختلف است ولی بیشتر از سایز کوچک آن استفاده می شود. کاربرد این محصول برای اتصال لوله های نازک یا کوچک در سرویس بخار با فشار PSI250  و سرویس آب با فشار PSI100 با دمای بالای ۲۲۰ درجه فارنهایت و ضخامت رده ۸۰ استفاده می شود.

فلنج با سطح برجسته

این نوع فلنج به علت قرار گرفتن گسکت ، سطح آن نسبت به دیگر فلنج ها بالاتر و برجسته تر است که این سطح برجسته هم به صورت صیقلی و هم شیاردار است که شیارها به صورت حلزونی یا هم مرکز هم می باشند.

فلنج حلقه مشترک

یکی دیگر از انواع فلنج در پالایشگاه فلنج حلقه مشترک است که در سرویس های با فشار و دمای بالا کاربرد دارد. هر دو قسمت فلنج توسط یک رینگ از هم جدا و مانع برخورد به هم می شود و در صنعت نفت ، گاز ، سیستم های فشار با دمای بالا استفاده می شود.

فلنج جوش ساکت

یکی دیگر از انواع فلنج در پالایشگاه فلنج جوش ساکت است این نوع فلنج برای اتصالات سایزهای کوچک لوله ها با فشار بالا استفاده می شود. در این نوع فلنج نیروی ایستایی یکسان ولی مقاومت این نوع فلنج برابر فلنج اسلیپان است و اتصالات آن با یک جوش فیلت از بیرون می باشد.

فلنج اسلیپان

این نوع فلنج مانند فلنج گلودار جوشی تحت فشارهای داخلی ۲/۳ است و اتصال آن با لوله ها به وسیله ۲ جوش فیلت است . سطح جوشکاری آن به اندازه ضخامت لوله به اضافه ۳ میلیمتر می باشد که این ۳ میلیمتر از آسیب رسیدن به سطح فلنج جلوگیری می کند . در این نوع محصول ابتدا باید لوله ها را به فلنج جوش داد و بعد اتصالات انجام گیرد که به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت رادپایپ  مراجعه و قیمت  فلنج  را مشاهده نمایید.

انواع فلنج در پالایشگاه
انواع فلنج در پالایشگاه

سخن پایانی

در مورد انواع فلنج در پالایشگاه صحبت کردیم که فلنج ها یکی از اجزای مهم در خطوط لوله کشی هستند که در صنایع مختلف با ابعاد و اندازه های متفاوت کاربرد دارد که به همین منظور شما می توانید با شرکت راد پایپ ارتباط و از قیمت انواع فلنج اطلاع حاصل کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)