راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

شیر فلکه فولادی

شیر فلکه فولادی
لوگو اصلی راد پایپ copy

شیر فلکه فولادی

فهرست عناوین

شیر فلکه های فولادی جزو شیر هایی محسوب می شوند که برای قطع کردن کامل جریان یا اتصال آن مورد استفاده قرار می گیرند. این شیر‌فلکه های کشویی فولادی یکی از پر کاربرد ترین و پر مصرف ترین نوع شیر ها بوده و در صنایع بزرگ و حساس مورد استفاده هستند. شیر فلکه فولادی کشویی در اندازه های مختلف برای پاسخگویی به نیاز های صنایع تولید می شوند و در طول لوله کشی ها نصب می گردند.

افت فشاری که در اثر نصب این شیر‌فلکه های فولادی به وجود می آید در کم ترین مقدار ممکن است و همین موضوع سبب نصب این شیر ها در مسیر لوله کشی هایی با طول زیاد می باشد تا کم ترین اثرگذاری را بر فشار سیال داشته باشد. شیر فلکه فولادی برای انواع مختلف شیر فلکه ها تولید می گردند و باید بر اساس نوع سیال و نقشه لوله کشی و همچنین میزان خورندگی سیال، نوع مناسب آن را انتخاب نمود و در مسیر لوله کشی نصب کرد.

شیر فلکه فولادی کلاس 150

شیر‌فلکه فولادی کلاس 150

شیر فلکه فولادی

شیر‌فلکه ها انواع مختلفی دارند که عمدتا نیز از جنس فولاد به جهت مقاومت بالای آن در برابر پوسیدگی، ساخته می شوند. شیر فلکه های کشویی فولادی نیز در کلاس 150 قرار می گیرند که بسیار نیز پر کاربرد هستند و در صنایع پتروشیمی و … مورد استفاده هستند. شیر های کشویی به صورت فلنجی در مسیر لوله کشی نصب می شوند و برای آب بندی آن نیز از واشر گسکسیت میانی استفاده می گردد که بسیار نیز مقاوم و با دوام است.

از شیر‌فلکه های چدنی نیز برای این نیاز صنایع استفاده می گردد اما مقاومت فولاد به مراتب بالاتر بوده و از چدن فقط در مواردی که از آسیب پذیر نبودن آن اطمینان وجود دارد استفاده می شود. شیر فلکه فولادی تقریبا در برابر بیشتر سیالات و دما های مختلف مقاوم می باشد و دغدغه صنایع مختلف پتروشیمی و نفت و گاز را مرتفع می نماید.

انواع اتصالات فلنج دار، بات ولد، دنده ای و ساکت ولد برای شیر‌فلکه های فولادی وجود دارد که به تناسب نیاز در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. برای انتخاب بهترین نوع جنس برای شیر فلکه همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر جنس لوله کشی از فولاد بود، شیر ‌فلکه فولادی نصب نمایید و اگر جنس لوله کشی ها از چدن بود بهتر است که از شیر فلکه چدنی استفاده شود.با توجه نمودن به این نکته از پدیده خورندگی فلزات جلوگیری شده و عمر مفید لوله ها و شیر فلکه ها افزایش پیدا می کند.

مشخصات شیر‌فلکه فولادی

شیر‌فلکه فولادی در کلاس کاری 150 تا 2500 تولید می شوند. نوع آلیاژی که در این شیر فلکه مورد استفاده قرار می گیرد از نوع فولاد استیل A105 است. اصلی ترین محل استفاده از این شیر فلکه ها در محل هایی است که نیاز دارند تا جریان سیال را به طور کامل قطع یا وصل نمایند. البته شیر فلکه های فولادی و به طورکلی همه شیر فلکه ها اندکی افت فشار را بر جریان سیال تحمیل می نمایند که در مقایسه با مدل های دیگر بسیار کم تر است.

تاثیر کم بر افت فشار سیال موجود در لوله کشی ها سبب می گردد تا برای نصب در مسیر لوله کشی های طویل مناسب باشند و مورد استفاده قرار بگیرند. آسیب پذیری کم، تحمل دمای بالا و مقاوم بودن در برار خورندگی و پوسیدگی از ویژگی های بارز شیر فلکه فولادی است. نحوه اتصال شیر‌فلکه فولادی به دو صورت انجام می گردد؛ به وسیله جوشکاری و به وسیله پیچ و مهره.

بسته به این که سیال داخل لوله کشی چه خواصی دارد و با چه دمایی جابجا می شود، یکی از روش های فوق برای اتصال و نصب شیر‌فلکه فولادی در مسیر لوله کشی استفاده می شود. برای محکم کاری و جلوگیری از هرگونه نشتی در محل اتصال شیر‌فلکه فولادی و لوله کشی های موجود از فلنج های آب بندی یا گسکت استفاده می شود و دیگر جای نگرانی برای نشتی سیال باقی نمی ماند.

مقاوم بودن فولاد، سبب می شود تا دوره های سرویس و بازدید لوله کشی ها و شیر فلکه ها طولانی تر شده و در هزینه ها نیز صرفه جویی گردد.

شیر فلکه فولادی کلاس 800

شیر‌فلکه فولادی کلاس 800

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)