راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

۰۲۱-۵۸۴۳۷

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

شناخت شیر پروانه ای اهرمی کارایی در عین سادگی

شناخت شیر پروانه ای اهرمی کارایی در عین سادگی
لوگو اصلی رادپایپ0 copy

شناخت شیر پروانه ای اهرمی کارایی در عین سادگی

فهرست عناوین

شیر پروانه‌ای اهرمی یا شیر پروانه ای دسته اهرمی نوعی از شیرآلات صنعتی بوده که کاربرد اصلی آن مانند سایر شیرآلات قطع و وصل جریان سیالات است. شیر پروانه ای یا باتر فلای ولو در کشاورزی، مصارف صنعتی و  صنایع غذایی به کار برده می شود. شیر‌های پروانه ای اهرمی از ساده ترین انواع شیرهایی است که در صنایع پتروشیمی و سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. بدنه ساده این نوع شیر از یک ساختار ثابت و یک قطعه متحرک جهت انجام عمل قطع و وصل تشکیل می شود.

طراحی، شمایل ظاهری و نحوه عملکرد شیر پروانه‌ای اهرمی

از لحاظ شمایل شیر پروانه‌ای اهرمی دارای یک بدنه  ثابت تو خالی به همراه یک صفحه  مدور که در وسط بدنه قرار می گیرد تشکیل می شود. صفحه مدور حول یک میله که در وسط بدنه قرار می گیرد، گردش 90 درجه ای دارد. در شیر پروانه‌ای عمل گردش صفحه مدور توسط یک اهرم، کنترل می شود. هنگام چرخش 90 درجه ای اهرم صفحه مدور نیز شروع به گردش می کند و این خود عامل باز یا بسته شدن شیر است. شفت اصلی شیر توسط پین های مخروطی به دیسک گردان متصل می شود.

 شیر پروانه ای در انواع ویفری، بدنه باریک، شیر پروانه ای لاگ، شیر پروانه ای فلنج دار ، تولید می شود. در برخی از موارد شیر پروانه ای اهرمی با یک عملگر پنوماتیک ترکیب می شود. عملگر پنوماتیک شیر پروانه‌ای ویفری را تحت کنترل و تنظیمات بیشتری قرار می دهد. طراحی شیر پروانه‌ای دسته اهرمی به صورتی است که بدنه اصلی آن کمتر با سیال در تماس بوده و نسبت به دیگر انواع شیر کمتر دچار آسیب دیدگی و افت توان می شوند.

از کاربردهای  شیر های پروانه‌ای اهرمی بشنویم! در چه صنایعی به کار می رود؟

شیرپروانه ای با عملگر اهرمی در مسیر عبور سیالاتی مثل آب آشامیدنی، انواع روغن، سوخت و آب های سرد و گرم مورد استفاده قرار می گیرد. تحمل فشار 6 تا 16 بار و تحمل دما تا 120 درجه سانتی گراد شیر پروانه‌ای اهرمی را برای استفاده های کشاورزی، صنعتی، در موتورخانه ها، پتروشیمی ها و شبکه های آب و فاضلاب مناسب می سازد. متریال مورد استفاده در ساخت این نوع شیر ها تاثیر مستقیم با کاربرد این شیر ها در صنایع مختلف دارد. مثلا برای استفاده شیرپروانه ای دسته اهرمی در صنایع کشتی سازی یا در صنایع مرتبط با گاز های خورنده بهتر است از شیرپروانه‌ای از جنس نیکل آلومینیوم برنز استفاده کرد.

شیر پروانه ای اهرمی از جنس پلیمر
شیر پروانه‌ای اهرمی از جنس پلیمر

استفاده از شیر پروانه‌ای نوع اهرمی چه دستاوردی  دارد؟

قطع و وصل جریان سیال در سیستم

قابلیت نصب عمودی و افقی در سیستم

انجام عمل قطع و وصل دو طرفه شیر‌های پروانه ای اهرمی (به این معنی که ورودی و خروجی دو طرفه دارد)

تعویض و یا تعمیر آسان قطعات و عدم نیاز به گسکت برای نصب این نوع شیر

وزن کم شیر پروانه‌ای نسبت به دیگر نمونه های مشابه

مقاومت بالا در برابر پوسیدگی

شیر اهرمی ویفری
شیر اهرمی ویفری

شیر‌پروانه ای اهرمی را از کجا تهیه کنیم ؟

شیر پروانه ای در دسته بندی تجهیزات لوله و شیرآلات قرار می گیرد. این نوع از شیر در مراکز فروش تجهیزات لوله کشی و شیرآلات قابل خرید است. در خرید این نوع شیر بهتر است با کارشناسان فنی در این باره صحبت کنیم تا بدانیم چه نوع شیری نیاز ما را برطرف می سازد. شرکت راد پایپ از عرضه کنندگان بزرگ شیر پروانه‌ای اهرمی و بسیاری از تجهیزات پایپینگ است. این شرکت با عرضه محصولات با کیفیت و همراه با ضمانت معتبر و مشاوره فنی رایگان و امکانات فروشگاهی  جذاب  خیال شما را از خرید محصولات پایپینگ راحت خواهد کرد.

باتر فلای ولو
باتر فلای ولو

جمع بندی

شیر‌پروانه‌ای هرمی نوعی از شیر‌های پروانه‌ای است که از یک‌ اهرم به عنوان عملگر باز و بسته کردن استفاده می کند. شیر پروانه ای در بسیاری از سیستم های انتقال سیالات مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع مختلف با توجه به جنس سیال تغییراتی در ماده سازنده بدنه این نوع شیر ایجاد می شود. از عرضه کنندگان بزرگ این سازه می توان به شرکت رادین پایپ اشاره کرد که محصولات خود را با ضمانت معتبر و کیفیت مناسب عرضه می کند. امیدواریم از مطالعه این نوشتار لذت برده باشید.

 

محصولات مرتبط:

شیر پروانه ای لاگ

شیر پروانه ای کیستون

مقالات مرتبط:

اهمیت شیر پروانه ای ویفری

آگاهی از قیمت شیر پروانه ای برقی و قابلیت های آن

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)