راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

۰۲۱-۵۸۴۳۷

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

دلایلی که باعث می شود شیر پروانه ای موتور دار را انتخاب کنید!

دلایلی که باعث می شود شیر پروانه ای موتور دار را انتخاب کنید!
کاربرد های گسترده شیر پروانه ای

دلایلی که باعث می شود شیر پروانه ای موتور دار را انتخاب کنید!

فهرست عناوین

شیر پروانه ای موتور دار نوعی از شیر پروانه ای است که توسط یک موتور الکتریکی کار می کند. بسته و باز شدن جریان سیال توسط قطعه ای به نام دیسک شیر انجام می شود. این نوع شیر یک چهارم چرخش دیسک شیر را برای شروع یا توقف جریان سیال استفاده می کند. به‌این ترتیب، به آن شیر یک چهارم چرخشی گفته می شود. به علاوه، دیسک بر روی گذرگاه جریان سیال نصب شده است. به این ترتیب، دیسک یک زاویه 90 درجه برای باز یا بسته کردن مسیر جریان سیال ایجاد می کند.

این نوع شیر بین دو فلنج لوله که با استفاده از پیچ و مهره به هم متصل می شوند قرار می گیرد. این منجر به اتصال محکم و بدون نشت مایع می شود. تولیدکنندگان و عرضه کنندگان شیر پروانه ای موتوری مانند شرکت رادپایپ یکی از بزرگ ترین وارد کنندگان و تامین کنندگان قطعات صنعتی، از طرح های ساده و فشرده برای تولید این شیرها استفاده می کنند.

نمونه ای از شیر پروانه ای موتور دار
نمونه ای از شیر پروانه ای موتور دار

آشنایی با اجزای شیر های پروانه ای موتوری

بدنه سوپاپ

بدنه جزء اصلی یک شیر پروانه ای موتوری است زیرا تمام قسمت های دیگر را در کنار هم نگه می دارد. برای اینکه بدنه قدرت نگه داشتن تمام قطعات را در کنار هم داشته باشد، تولیدکنندگان شیر پروانه ای موتور دار این قطعه را با مواد فلزی قوی مانند آلیاژ تیتانیوم، فولاد ضد زنگ، فولاد کربنی و برنج طراحی می کنند. با این حال، شیرهای دیگری نیز وجود دارند که از مواد کاملاً پلاستیکی طراحی شده اند.

محرک الکتریکی

این بخشی از یک شیر پروانه ای موتور دار است که وظیفه تامین گشتاور مورد نیاز برای راه اندازی و توقف شیر را بر عهده دارد. محرک شامل یک سیستم خودکار بوده که تعیین می کند چه زمانی شیر را باز و متوقف کند. همچنین می تواند نیمه اتوماتیک باشد.

انواع شیر پروانه ای موتوری موجود در بازار
انواع شیر پروانه ای موتوری موجود در بازار

استم

بخشی از شیر پروانه ای موتوری است که محرک سوپاپ و دیسک‌شیر را به هم متصل می کند. ساقه همچنین برای انتقال نیروی مورد نیاز برای چرخاندن دیسک برای اجازه و مسدود کردن جریان سیال عمل می کند.

دیسک

دیسک یکی از اجزای شیر پروانه ای موتور دار بوده که وظیفه باز و بسته کردن جریان سیال را بر عهده دارد. دیسک‌قدرت کار را از محرک از طریق ساقه دریافت می کند.

سیت

این جزء شیر پروانه ای موتور دار است که در هنگام بسته شدن شیر به عنوان سطح نشیمن دیسک‌سوپاپ عمل می کند. سیت همچنین به جلوگیری از نشت مایع در هنگام توقف شیر کمک می کند. مواد مورد استفاده برای ساختن سیت بسیار کلیدی بوده زیرا تعیین می کند که در کجا می توان از شیر استفاده کرد.

واشر

این جزء برای جلوگیری از نشت سیال بین سطوح جفت سوپاپ و لوله استفاده می شود. همچنین ماده ای که برای ساخت واشر استفاده می شود، کاربرد شیر را تعیین می کند.

چرا باید از این نوع شیر های پروانه ای استفاده کرد؟

  • این شیرها به طور خودکار کار می کنند بنابراین نیازی به محرک سوپاپ ندارند.
  • کار با آن ها آسان است زیرا برای باز یا بسته شدن به یک چهارم دور نیاز دارند.
  • شیر پروانه ای موتور دار همه کاره هستند زیرا می توان از آن ها در کاربردهای مختلف صنعتی استفاده کرد.
  • نصب، تمیز کردن و تعمیر این شیرها آسان است.
  • قیمت شیر پروانه ‌ای موتوردار در مقایسه با سایر شیرها مانند شیر گلوب ارزان‌تر است.
  • افت فشار کم دارند.
  • این نوع شیرهای پروانه ای از نظر طراحی ساده و جمع و جور هستند.
خرید انواع شیر پروانه ای از بهترین تولید کنندگان
خرید انواع شیر پروانه ای از بهترین تولید کنندگان

سخن پایانی

شیر پروانه ای موتور دار شیری است که از یک موتور الکتریکی برای تامین انرژی عملیات خود استفاده می کند. این شیر انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. انرژی مکانیکی نیز گشتاور مورد نیاز برای شروع و توقف جریان سیال را فراهم می کند. تولید کنندگان شیر پروانه ای موتوری انواع مختلفی از این شیرها را طراحی می کنند که شامل شیرهای پروانه ای موتوری متحدالمرکز، شیرهای پروانه ای موتوری خارج از مرکز، شیر پروانه ای موتوردار ساده، شیر پروانه ای ویفری و شیر پروانه ای موتوردار پلاستیکی است.

از این شیرها می توان در صنعت کاغذسازی، مواد شیمیایی، دارویی، مواد غذایی و آشامیدنی، تامین آب، معدن و پالایشگاه های نفت استفاده کرد. از مزایای این شیرها می توان به وزن سبک، عملکرد سریع، طراحی ساده و جمع و جور، هزینه پایین، همه کاره بودن، عملکرد خودکار، محل نصب کم و نصب و تعمیر آسان اشاره کرد.

 

محصولات مرتبط:

شیر پروانه ای لاگ

قیمت شیر پروانه ای گیربکسی

مقالات مرتبط:

اطمینان از بهترین انتخاب شیرآلات صنعتی با شناخت شیر پروانه ای برقی

مشخصات فنی شیر پروانه ای چه بوده و دارای چه انواعی است؟

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)