راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

نکاتی که باید قبل از خرید شیر پروانه ای ویفری بدانید

نکاتی که باید قبل از خرید شیر پروانه ای ویفری بدانید
لوگو اصلی راد پایپ copy

نکاتی که باید قبل از خرید شیر پروانه ای ویفری بدانید

فهرست عناوین

مقدمه

شیر پروانه ای ویفری پرکاربردترین مدل در میان انواع شیرهای پروانه‌ای است. در صنایع مربوط به سیالات همچون نفت، صنایع آب، داروسازی و غیره، استفاده از شیرهای مناسب برای کنترل جریان، اهمیت بالایی دارد. به همین منظور لازم است تا با انواع شیرها، اجزای سازنده آنها و شیوه کارکردشان آشنا شوید. بدین شکل خرید هوشمندانه تری خواهید داشت. شیرهای پروانه ای ویفری نیز از جمله شیرهایی هستند، که در صنایع بسیاری به کار می روند. این کاربرد بالای آنها، دلایل بسیاری دارد، که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا به بررسی شیرهای پروانه ای ویفری بپردازیم.

شیرهای پروانه ای ویفری کاربردهای بسیاری دارند.

شیرهای پروانه ای ویفری کاربردهای بسیاری دارند.

چرا شیر پروانه ای ویفری محبوبیت بالایی در صنایع مختلف دارد؟

این نوع شیرها دارای قیمتی ارزان و افت فشاری بسیار کم هستند. همچنین نصب آنها نیز بسیار آسان بوده و فرآیند تعویض لاستیک آب بندی راحتی دارند. یاتاقان بندی بدنه و دیسک این نوع شیرها به صورت هم مرکز می باشد. ضمن اینکه بوسیله سه عدد بوش، که نیازی به تعویض ندارند، تامین می شود. دو طرف دیسک به طور مناسب آب بندی شده است.

این آب بندی شیرها از تماس یاتاقان با آب جلوگیری می کند. در نتیجه رسوبی در شیر جمع نشده و دیسک و اجزای مختلف سفت نمی شوند. سبک بودن این شیرها، آنها را به گزینه ای مناسب برای شیرهای کشویی در موتورخانه ها تبدیل کرده است. از جمله قابلیت های نصب شیر پروانه ای ویفری می توان به امکان نصب در تمامی حالات و همچنین نصب محرک الکتریکی، هیدرولیکی و پنوماتیکی بر روی آنها اشاره کرد. لازم به ذکر است که تمامی محصولات شرکت رادپایپ در این زمینه، دارای استانداردهای لازم و معتبر می باشند.

شیرهای پروانه ای ویفری از چه اجزایی تشکیل شده اند؟

  • بدنه

بدنه شیرهای پروانه ای ویفری، به نسبت سایر شیرهای پروانه ای، سبک تر بوده و ابعاد باریک تری دارند. به همین دلیل نیز حتی تا سایز 10 اینچ، به راحتی قابل حمل هستند. به علاوه، در ساخت بدنه آنها به نوع سیال، فشار کاری و درجه حرارت در جنس های مختلفی چون چدن، فولاد، استیل، آلومینیوم و غیره توجه می شود. بدنه شیر پروانه ای ویفری به نسبت مشخصات فنی دارای کلاس های مختلفی چون 150، 300، 600، 900، pn40 و غیره می باشد. برای نصب آسان این شیرها در میان فلنج ها، دو سوراخ در بالا و دو سوراخ در پایین شیر تعبیه شده است.

  • دیسک

جنس دیسک شیرهای پروانه ای ویفری، همچون بدنه آنها، به نسبت سیال مورد نظر متفاوت است. مقاومت و متناسب بودن دیسک به نسبت دیگر اجزا مهم تر است. چرا که این بخش، به طور مستقیم با سیال در ارتباط است. لذا در انتخاب آن باید به معیارهایی چون نوع سیال، فشار کاری و درجه حرارت توجه کنید. بدین شکل می توانید از عملکرد مناسب آن نیز مطمئن باشید.

  • سیت یا نشیمنگاه

سیت، نشیمنگاه و یا لاینر شیر پروانه ای ویفری، وظیفه آب بندی را بر عهده دارد. به همین دلیل نیز مهم ترین بخش شیر به شمار می رود. جنس سیت نیز با توجه به معیارهای مختلفی که در بخش های پیش عنوان شد، انتخاب می شود. توجه داشته باشید که سیت شیر، بیشتر از سایر بخش ها در معرض خرابی قرار دارد. به همین دلیل باید در انتخاب آن دقت کنید.

  • استم

استم از انواع مختلف استیل ساخته شده و باعث متصل شدن شیر به دیسک می شود. انتقال نیرو به دیسک، بواسطه استم و با چرخش اهرم یا همان فلکه گیربکس صورت می گیرد. هنگامی که دیسک چرخش 90 درجه ای انجام دهد، سیال امکان عبور خواهد داشت.

این شیرها براساس نوع عملگر، دارای دسته بندی های متفاوتی هستند.

این شیرها براساس نوع عملگر، دارای دسته بندی های متفاوتی هستند.

شیر پروانه ای ویفری دارای چند نوع می باشد؟

شیرهای پروانه ای ویفری براساس جنس و عملگر به دو دسته مختلف تقسیم بندی می شوند، که هر یک دارای انواع گوناگونی هستند. این دسته بندی ها عبارتند از:

  • انواع شیرهای پروانه ای ویفری براساس جنس

    • چدنی
    • فولادی
    • استیل
    • برنزی
  • انواع شیرهای پروانه ای ویفری براساس عملگر

    • اهرمی
    • گیربکسی
    • پنوماتیک
    • برقی

با چرخش 90 درجه دیسک، سیال عبور می کند.

با چرخش 90 درجه دیسک، سیال عبور می کند.

جمع بندی

شیر پروانه ای ویفری بدلیل مزایای بسیار، قیمت ارزان و نصب آسانی که دارد، به یکی از پرکاربردترین شیرهای پروانه ای تبدیل شده است. بخش های مختلف این شیرها، دارای جنس های متفاوتی هستند. در انتخاب این مدل شیرها، باید به مواردی چون نوع سیال، درجه حرارت، افت فشار و غیره توجه کنید. برای خرید بهترین شیرها و دریافت مشاوره جهت انتخاب درست، به سایت رادپایپ مراجعه کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)