راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

مزایای خرید شیر صنعتی فشار قوی چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایای خرید شیر صنعتی فشار قوی چیست و چه کاربردی دارد؟
لوگو اصلی راد پایپ copy

مزایای خرید شیر صنعتی فشار قوی چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست عناوین

شیر صنعتی فشار قوی یکی از مهم ترین تجهیزاتی است که در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز کاربرد دارد. از چنین مدل شیر های صنعتی در سیستم های تهویه و انتقال سیالات استفاده می شود. شیر فشار قوی شیری است که می تواند در فشار های بالای 500 PSI کار کند. شما می توانید جهت کنترل و مهار کردن سیالات خطوط پنوماتیک و هیدرولیک از شیرآلات صنعتی فشار قوی استفاده نمایید.

منظور از فشار قوی در شیر های صنعتی به چه معناست؟

طراحی یک شیر‌صنعتی فشار قوی به آن اجازه می دهد تا با حداکثر فشار کاری 500 PSI یا بیشتر بدون آسیب رساندن به بدنه شیر کار کند. دلیل استفاده از شیر هایی با فشار قوی این است که عبور سیالات در صنایع مختلف مانند گاز، نفت و پتروشیمی به شیر های قوی و محکم برای کنترل نیاز دارد.

شیر صنعتی‌فشار قوی از چه نیرویی تغذیه می کند؟

یکی از اولین سوالاتی که باید هنگام راه اندازی شیر صنعتی فشار قوی تعیین کرد این است که چه چیزی آن را تغذیه می کند؟ این شیر ها می توانند با نیروی پنوماتیک یا برق تغذیه شوند. نیرو از طریق یک محرک به شیر منتقل می شود که معمولا به بالای شیر پیچ می شود. یک محرک پنوماتیک می تواند سیگنال پنوماتیکی را از یک منبع فشار (با استفاده از گاز یا هوای فشرده) دریافت کند و شیر را مطابق با آن سیگنال قرار دهد.

اجزای تشکیل دهنده شیرآلات صنعتی فشار قوی چیست؟

یکی از اجزای مهم که در لوله کشی به کار می رود شیر های صنعتی هستند. شیرصنعتی فشار قوی در مناطق مختلف بر اساس نوع سیالات، جنس و مقاومت در لوله کشی ها استفاده می شود. در زیر خلاصه ای از اجزای تشکیل دهنده این شیر‌صنعتی آورده شده است:

  • دیسک یا نیشمنگاه (seat) که در توقف یا کنترل جریان تاثیر دارد.
  • دسته (stem) در بعضی از شیر‌های صنعتی کار دیسک یا نشیمنگاه را انجام می دهد.
  • درپوش و بدنه (bonnet) در شیرهای صنعتی در محل قرار گرفتن دسته قرار دارد.
  • قسمتی دیگر که دسته را حرکت می دهد عملگر (operator) نام دارد.

اجزای تشکیل داهنده شیر صنعتی فشار قوی

اجزای تشکیل داهنده شیر‌صنعتی فشار قوی

شیرآلات صنعتی فشار قوی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

از آن جایی که شیر صنعتی فشار قوی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و غیره کاربرد دارد باید در برابر ساییدگی و خوردگی مقاومت بالایی داشته باشد. سیالات می توانند بخار، مایع و یا گاز باشند که بر اساس غلظت و حجم متفاوت نیاز به شیرهای صنعتی مخصوص به خود دارند. شیر های صنعتی فشار قوی باید از تحمل بالایی برخوردار باشند تا به هنگام عبور سیالات دچار مشکل نشوند.

نکته دیگری که در انتخاب شیر‌‌‌صنعتی فشار قوی وجود دارد این است که باید از جنس مرغوب و آلیاژ مقاومی تهیه شده باشد. قسمت داخلی شیرآلات صنعتی مقاومت بالاتری نسبت به بدنه خارجی دارند. لازم به ذکر است که بر اساس نوع ماده سیال جنس شیرآلات صنعتی متفاوت است. این شیرآلات در جنس های مختلف برنجی، فولادی، برنزی، فلزی و غیره نیز وجود دارد که بر اساس نوع کار جنس آن ها نیز متفاوت است. اغلب شیرآلات صنعتی فشار قوی از جنس فولادی و چدنی هستند.

شیرالات صنعتی فولادی

شیرالات صنعتی فولادی

انواع شیرآلات صنعتی فشار قوی چیست و چه کاربردی دارد؟

شیر صنعتی فشار قوی به طور کلی به چهار دسته تقسیم می شود که به صورت خلاصه انواع و کاربرد های آن در زیر آورده ذکر شده است:

شیر دروازه ای

قسمت داخلی شیرآلات صنعتی دروازه ای از جنس برنز ساخته شده است که برای مصارف آب گرم در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل شیر به وسیله صفحه کنترل یا دیسک باز و بسته می شود.

شیر کروی

شیر صنعتی فشار قوی از نوع کروی که برای جریانات مایعی مورد استفاده قرار می گیرد توسط یک دیسک مدور، فلکه و میله جریان آن کنترل می شود.

شیر ضربه ای

سیالاتی مانند مایعات در شیرآلات صنعتی ضربه ای توسط ساچمه کروی شکل هدایت می شوند. محفظه مدوری که در مسیر این سیالات قرار دارد می تواند جهت و میزان عبور مواد را کنترل کند‌.

شیر اطمینان

شیر اطمینان که برای بخار داغ یا آب با دمای بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد می تواند به طور خودکار فشار داخلی را کم یا زیاد کند‌. این نوع شیر های صنعتی فشار قوی معمولا در دیگ های بخار کاربرد دارد.

شیرالات صنعتی چدنی

شیرالات صنعتی چدنی

نتیجه گیری در رابطه با خرید به صرفه شیر‌‌صنعتی فشار قوی

شیرآلات صنعتی در انواع فشار های مختلف از فشار کم، متوسط تا فشار قوی وجود دارد که شیرآلات صنعتی فشار قوی در صنایع مهم نفت، گاز و پتروشیمی به کار می رود. جنس این مدل شیرآلات معمولا از نوع چدن و فولادی هستند تا مقاومت بالایی داشته باشند. خرید شیرصنعتی فشار قوی نیازمند شناخت کیفیت مناسب آلیاژ و تهیه از فروشگاه های معتبر است لذا پیشنهاد ما برای تهیه شیرالات صنعتی به صرفه و با کیفیت، سایت رادوکورپ می باشد.

 

محصولات مرتبط:

شیر کروی Globe valve 

مقالات مرتبط:

اطلاعات مهم و ضروری درباره انواع شیر صنعتی

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)