راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

اطلاعات مهم درباره انواع زانویی

اطلاعات مهم درباره انواع زانویی
لوگو اصلی راد پایپ copy

اطلاعات مهم درباره انواع زانویی

فهرست عناوین

 اگر به لوله کشی یک ساختمان توجه کنید، مشاهده خواهید کرد که این لوله کشی ها با کمک زانو به یکدیگر متصل شده‌اند و می توان با کمک انواع زانویی، سو و جهت جریان یک آب را تغییر داد. پس در نظر داشته باشید که این زانوها کاربرد و کارایی زیادی در لوله کشی ساختمان ها دارد که بایستی در ابتدای کار، مسیر موردنظر برای لوله کشی آب و فاضلاب در یک ساختمان مسکونی یا اداری را مشخص کرد و سپس با کمک انواع زانویی، حرکت آب را در داخل لوله ها را به جریان انداخت.

از طرفی لازم به ذکر است که بعضی از زانوها، برای اغلب کارخانه ها از جمله تولید مواد شیمیایی نیز بکار می رود زیرا این کالا طوری طراحی و ساخته شده است که به راحتی در برابر فشار زیاد و دمای بالا یا خیلی پایین، از خود مقاومت نشان می دهد و می تواند بدون ایجاد هیچ مشکلی به جریان آب خود ادامه دهد.

نمای کلی از انواع زانویی

نمای کلی از انواع زانویی

با انواع مختلف زانویی آشنا شوید

ضروری است که بدانید، برای متصل کردن هر زانو بایستی به زاویه، نوع ساخت و نحوه اتصال آن توجه کرد این بدین معناست که هر زانو را نباید به محل موردنظر از لوله متصل کرد زیرا احتمال جهت نگرفتن آن وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر از انواع زانویی توصیه می شود به ادامه این بحث دقت کنید :

اگر یک زانو را طبق نوع اتصال آن طبقه بندی کنیم بایستی به صورت زیر باشند :

  • زانوی جوشی

همانطور که از اسم این نوع زانو مشخص است، به صورت جوشی به لوله های دیگر متصل می شود که به صورت مستقیم و راحت به داخل لوله اتصال یافته و سیالات از جمله آب از داخل این لوله ها جریان می یابند. از طرفی این نوع مدل در بین انواع زانویی جزو پرفروش ترین کالا به شمار می آید که مهندسان و کاربلدان در حین لوله کشی یک ساختمان یا منزل، از زانوی جوشی استفاده می کنند.

در حالت کلی می توان گفت که این نوع زانو، در برابر شرایط بد آب و هوایی یا فشار زیاد، از خود مقاومت نشان می دهد و کاربرد و کارایی زیادی را به دنبال دارد.

نمونه ای از یک زانوی جوشی

نمونه ای از یک زانوی جوشی

  • زانو مدل کاهنده

از آنجایی که در سراسر فروشگاه یا سایت های معتبر، زانو مدل کاهنده کم تر از زانوهای دیگر به چشم می خورد ولی ضروری است که بدانید، کاربرد این نوع زانو نسبت به سری و مدل های دیگر زانوها، بیشتر بوده و جریان در داخل این نوع زانو بسیار راحت و سریع تر از دیگر زانوها است.

البته انواع زانویی در بازار وجود دارد که در برابر اثرات طبیعی به خوبی نمی توانند عمل کنند ولی زانو کاهنده این اثرات را کاهش داده و مانع از زیاد شدن فشار در داخل لوله ها می شود.

  • زانو مدل رزوه ای

این مدل از زانو در لوله کشی به صورت دو طرف باز به لوله ها متصل می شود که برای نگه داشتن لوله های آب و فاضلاب بسیار کارایی دارد. در نظر داشته باشید که زانوی رزوه ای به صورت پنج لایه و تک لایه در سراسر فروشگاه های شهر ایران در اختیار مشتریان قرار داده می شود و این لایه ها در انواع زانویی به خصوص رزوه ای، در بهتر عمل کردن جریان آب و سایر سیالات بسیار کارساز است.

یک زانو مدل رزوه ای

یک زانو مدل رزوه ای

  • زانوی جوشی ساکتی

همانطور که می دانید این مدل از زانو در فروشگاه ها به دو طرف نر و مادگی معروف است که بخش انتهایی زانوی جوشی ساکتی به شکل ذوزنقه ای بوده و برای نگه داشتن لوله ها بسیار مناسب است. از طرفی انواع زانویی به خصوص زانوی جوشی مدل ساکتی به چند دسته تقسیم می شود که مهندسان در حین خرید این محصول به دسته بندی آن نیز توجه می کنند.

نمونه ای از یک زانو مدل جوشی ساکتی

نمونه ای از یک زانو مدل جوشی ساکتی

جمع بندی نهایی

در صنایع های مختلف یا ساختمان سازی، قابل مشاهده است که مهندسان انواع زانویی را در قسمت وسط لوله ها قرار می دهند تا آب یا سیالات دیگر به خوبی از داخل این زانوها حرکت کنند یا تغییر جهت دهند. پس در نظر داشته باشید که در حین خرید این محصولات، به نوع عملکرد و نحوه نگه داری لوله توجه نمائید و سپس انواع زانویی را خریداری کنید.

 

 

محصولات مرتبط:

اتصالات دنده ای

زانو مانیسمان

مقالات مرتبط:

اتصالات دنده ای گالوانیزه

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)