راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

قیمت شیر برقی + عملکرد و کاربرد

قیمت شیر برقی + عملکرد و کاربرد
لوگو اصلی راد پایپ

قیمت شیر برقی + عملکرد و کاربرد

فهرست عناوین

 شیر برقی که به شیر الکتریکی معروف است؛ یکی از شیر های صنعتی است که در صنایع مختلفی کاربرد دارد. در ساختمان ها از شیر های برقی که نیروی مغناطیسی دارند برای قطع و وصل جریان برق استفاده می شود. در این مقاله سعی داریم در مورد قیمت شیر برقی و ویژگی های این شیر و ساختار آن صحبت کنیم. رادپایپ به عنوان یکی از بزرگ ترین وارد کنندگان لوازم صنعتی سعی دارد تا با ارائه مطالبی جامع و مفید، خرید را برای شما عزیزان آسان تر نماید. مقاله پیش روی شما محتوایی کامل برای بالا بردن سطح اطلاعات شما می باشد.

شیر برقی سه طرفه هواشیر برقی سه طرفه هوا

ساختار شیر برقی

در هسته شیر های برقی یک سلنوئید برقی وجود دارد که عبور برق و جریان قطع و وصل از وظایف این سلنوئید است؛ به گونه ای که با عبور برق از این سیم پیچ، انرژی الکترومغناطیسی تولید می شود که این نیرو می تواند سلنوئید را کنترل کند.

این قطعه به دلیل اینکه از راه دور می تواند فعالیت برق را کنترل کند، کاربرد زیادی دارد. قیمت شیر برقی به نسبت کارایی فوق العاده ای که در صنایع مختلف دارد بسیار مناسب می باشد.

شیر برقی سلنوئید

شیر برقی سلنوئید

قطعات شیر های برقی

این وسیله دارای ساختمان مهندسی ساده ای است و در داخل آن، قطعاتی وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  • بدنه شیر: بدنه شیر های برقی از فولاد ضد زنگ ساخته شده است.
  • محل ورود و خروج سیال
  • سیم پیچ: روکش این سیم ها از مس و لاک پوشیده شده است که روکش لاکی به عنوان عایق عمل می کند. این روکش لاکی سیم پیچ ها را از رطوبت، خوردگی و … حفظ می کند و تمام شیر های برقی این ویژگی ها را دارند.

قیمت شیر برقی دست دوم نسبت به شیر های برقی نو مناسب تر می باشد.

  • قاب اصلی سیم‌ پیچ: این قاب به بخش سلنوئید ارتباط دارد که از ورقه های فولادی ساخته شده تا هنگام اتصال جریان برق، به شکل آهن ربا عمل کند.
  • محل اتصال سیم ها
  • سوزنی و فنر: میله سوزنی و فنر در کنار سلنوئید قرار گرفته و کار های مربوط به قطع و وصل جریان را انجام می دهند.

انواع شیر های برقی

قیمت شیر برقی متفاوت است؛ زیرا شیر های برقی انواع متفاوتی دارند که هر کدام با توجه به ابعاد، سطح کیفی و … قیمت گذاری می شوند.

  • شیرهای برقی حرکت مستقیم: این شیر ها فقط می توانند باز و بسته شوند.
  • سلونئید ولو سروو: این دسته از شیر های برقی تحت فرمان سیستم برق هستند و مسیر جریان سیال را کنترل می کنند. خود شیر های برقی سروو به دو دسته تقسیم می شوند که دسته اول شیر های برقی NC و دسته دوم شیر های الکتریکیNO می باشند. توجه کنید که قیمت شیر برقی با توجه به نوسانات ارزی متغیر می باشد.

راهنمای خرید شیر برقی

راهنمای خرید شیر برقی

حفاظت و نگهداری شیر های برقی

در ساخت این شیر ها باید از فولاد گالوانیزه استفاده کرد؛ زیرا این متریال در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. نکته دوم این که باید سیم پیچ شیرها از فلز مس ساخته شده باشد؛ زیرا مس رسانایی بالایی دارد. نکته سوم در مورد درپوش شیر های برقی است که باید سلنوئید این درپوش از مواد ضد انفجار ساخته شده باشد؛ زیرا این شیر ها در معرض گازوئیل و بنزین قرار دارند و باید به خوبی ایمن سازی شوند.

قیمت شیر برقی و انواع برند

 

نوع محصول قیمت
شیر برقی آب پارکر نرمال با ما تماس بگیرید.
شیر برقی دیافراگمی با ما تماس بگیرید.
شیر برقی استریم با ما تماس بگیرید.

سخن پایانی

شیر الکتریکی یا شیر برقی یکی از شیر های صنعتی است که در صنعت کاربرد زیادی دارد. برای مثال این وسیله در ساختمان ها کاربرد زیادی دارد. قیمت شیر برقی با توجه به نوسانات ارزی، ابعاد، نوع برند و … متفاوت می باشد.

در هسته شیر های برقی، سلنوئید وجود دارد که برای عبور برق و قطع و وصل شدن جریان کاربرد دارد. شیر برقی از قطعات زیادی تشکیل شده است که شامل بدنه شیر، محل ورود و خروج سیال، سیم پیچ، قاب اصلی سیم پیچ، محل اتصال سیم ها، سوزنی و فنر می باشد.

شیر برقی انواع مختلفی دارد که در بالا در مورد هر کدام توضیح داده شد. قیمت شیر برقی آب پارکر نرمال، دیافراگمی و شیر برقی استریم که سه برند متفاوت هستند، متغیر می باشد.

محصولات مرتبط:

شیر برقی پارکر

شیر برقی بخار

مقالات مرتبط:

قطع و وصل و تنظیم جریان با شیر بشقابی

بررسی انواع شیر باترفلای

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)