راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

نکاتی برای آشنایی با اتصالات رده 40

نکاتی برای آشنایی با اتصالات رده 40
زانویی مانیسمان رده 40

نکاتی برای آشنایی با اتصالات رده 40

فهرست عناوین

اتصالات یکی از تاثیر گذار ترین بخش های اجرای تاسیسات در حوزه ی صنعت و ساختمان است. با توجه به گستردگی وسیع دنیای تاسیسات و وجود روش های متعدد در اجرای این امر مهم، اتصالت نیز انواع مختلف و متفاوتی دارند. اتصالات بنکن در رده40  از استحکام و کیفیت بالایی برخوردار است و از پرکاربردترین اتصالات برای تاسیسات و سیستم موتورخانه می باشد. بنکن یکی از برترین تولید کنندگان اتصالات جوشی (درزدارد و بدون درز) می باشد که در صنایع مختلف کاربرد گسترده ای دارند. اتصالات‌رده40 بنکن ابتدا در کشور ژاپن تولید می شد که مدتی بعد کشور چین تصمیم به ادامه تولید این محصول گرفت.

اتصالات بنکن از جنس فولاد با گرید A234 GR WPB  و با نوع اتصال جوشی مطابق استاندارد ASME B16.9  با روش تولید بدون درز یا مانیسمان برای فشار های کاری20،40،60،80،16تولید می شود.دسته بندی اتصالات مانیمان بنکن به صورت زیر می باشد. برای توصیف اندازه لوله ها از رده استفاده می شود که منظور ضخامت دیواره لوله می باشد.هر کدارم از آن ها در سایز های مختلف( 2/1 اینچ تا 56 اینچ) دارای ضخامت تعریف شده هستند.

اتصالات‌رده40
اتصالات‌رده40

امروزه انواع مختلفی از اتصالات مانیسمان بنکن تولید و در بازار عرصه می شوند که هر کدام در بخش های متفاوتی در صنعت تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرند.

مشخصات فنی اتصالات بنکن رده40

این اتصالات به طور کلی به دو دسته ی لب جوش و ساکت ولد تقسیم می شوند. استاندارد اتصالات بنکن بر اساس ASME B16.9  بوده و اتصالات‌رده40 نیز بر اساس استاندارد ضخامتی SCHEDULE40 تولید می شود. لفظ SCH40حک شده بر روی این محصولات ، مخفف کلمه SCHDULE بوده که معرف ضخامت محصول می باشد و لفظ A234  GR WPB بیانگر گرید فولاد به کار رفته در تولید آن می باشد. این اتصالات از جمله ی اتصالاتی است که آلیاژ ساخت آن کربن استیل است و در فرایند تولید آن از هیچ گونه درز جوشی استفاده نشده است.

مدل لبه های ابتدا و انتهای این اتصالات به صورت BEVEINGاست که یا استفاده از مدل جوشکاری BUTTWELDساخته می شوند.نکته ی مهمی که باید به آن توجه شود این است که مشخصات فنی اتصالات باید مطابق با مشخصات لوله ها باشد. در مورد قیمت اتصالات رده 40 بنکن می توان گفت عوامل زیادی در قیمت گذاری این محصول تاثیر می گذارند مانند جنس و کیفیت محصول، میزان عرضه و تقاضا و همچنین میزان موجودی بازار و نرخ فولاد و غیره.

انواع اتصالات مانیسمان در رده40

اتصالات در رده 40 شامل انواع متنوعی  از قبیل زانو جوشی، زانویی بند، تبدیل جوشی و کپ جوشی می شوند که از سایز 2/1 اینچ تا 56 اینچ تولید و در بازار عرضه می شود.

  • زانویی مانیسمان رده40

زانویی از جمله اتصالات‌رده40 می باشد که معمولا به عنوان اتصالات قابل جوشکاری برای تغییر مسیر لوله ها، تغییر شعاع و زاویه لوله مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول در انواع زانویی45درجه، 90درجه و زانویی 180درجه تولید و عرضه می شود. زانویی جوشی از نظر متریال در سه نوع استنلس استیل، کربن استیل و آلیاژی تولید می شود که زانویی رده 40 بنکن از نوع کربن استیل می باشد در واقع زانویی رده 40 بنکن از خانواده اتصالات جوشی فولادی به حساب می آید.

  • زانویی بند رده 40 بنکن

از دیگر اتصالات‌رده 40 میتوان به زانویی بند اشاره کرد که برای تغییر جهت جریان استفاده می شود. این محصول مشابه زانویی می باشد ولی شعاع خم آن نسبت به زانویی مانیسمان بزرگ تر است و به منظور کاربرد های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. در زانویی بند شعاع خم دوبرابر قطر لوله می باشد. چنانچه شعاع خم برابر قطر لوله باشد زانوییshort و چنانچه شعاع خم دوبرابر قطر لوله باشد زانویی longمی باشد.

  • سه راه جوشی رده 40

سه راه جوشی رده 40 دارای سه انشعاب می باشد که می تواند جهت جریان را تغییر د هد. به حالت T شکل است و در دو نوع سه راهی مساوی بنکن و سه راهیی تبدیلی بنکن تولید می شود این محصول که یکی از مهم ترین اتصالات‌رده40 می باشد در شبکه های انتقال سیالات مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به شکل گسترده ای در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، دارویی، صنایع شیمیایی، متالوژی و صنایع نظامی کاربرد دارد.

سه راه جوشی رده 40
سه راه جوشی رده 40

به طور کلی سه راهیی از نظر نوع اتصال به سه دسته جوشی، ساکت ولد و دنده ای تقسیم می شود. از نظر متریال نیز در سه نوع کربن استیل، آلیاژی و استنلس استیل تولید می شود.

  • کپ مانیسمان رده40

کپ بنکن معمولا در انتهای لوله جوش داده می شود.کپ رده 40 در اشکال مختلفی مانند نیم کره، بیضوی و کروی تولید می شود.از نظر ضخامت کپ جوشی در انواع SCH40 –SCH10- SCH80 وجود دارد.آرایش لبه های کپ بنکن بصورت bewelded یا plain  و روش جوشکاری به صورت  Butt welded می باشد.این محصول نیز مانند دیگر اتصالات‌رده40 در سایز های متفاوتی از 2/ 1 تا 48 در بازار موجود می باشد.

کپ مانیسمان رده 40
کپ مانیسمان رده 40
  • تبدیل رده 40

برای تغییر در سایز لوله کشی از تبدیل جوشی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول در دو نوع تبدیل جوشی هم مرکز و تبدیل غیر هم مرکز تولید می شود.

تبدیل رده40
تبدیل رده40
  • نیپل بنکن رده 40

این محصول برای چفت شدن به اتصالات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دارد دارای دوسر دنده دار می باشد و در انواع مختلف ساخته می شود.دنده های استفاده شده در نیپل بنکن رده 40 از قبیل BSP, BSPT, NPT, NPSM, METRICمی باشد.

نیپل های رده40 بنکن دارای انواع متفاوتی به نام نیپل شش گوش، نیپل لوله ای(بشکه ای)، نیپل فلنجی و نیپل دنده ای هستند.

مزیت استفاده از اتصالات‌رده40 بنکن

  • کاهش افت فشار سیستم
  • عدم نیاز به سرویس های دوره ای
  • کاهش هزینه ها در مقایسه با اتصالات دیگر
  • انتقال ساده و روان سیالات
  • افزایش مقاومت ساختاری خطوط لوله کشی
  • ایجاد اتصالی محکم و قوی با ساختاری یکپارچه
  • کارآیی در بیشتر صنایع
  • استاندارد های ابعادی و آلیاژی
  • قیمت مناسب نسبت به سایر اتصالات
  • مقاومت در مقابل خوردگی
  • تنوع گسترده سایزی از 2/1 تا 24

کاربرد محصولات بنکن رده 40

اتصالات مانیسمان رده 40 بنکن برای روند ادامه لوله کشی استفاده می شود و در صنایع مختلفی  مانند آتش نشانی، موتور خانه، گازرسانی و انتقال هوای فشرده با فشار بالا و حتی انتقال سیالات در کارخانه مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین کاربرد اتصالات‌رده40 در لوله کشی های گاز خانگی و شرکت های صنعتی مانند صنعت پتروشیمی و نفت و گاز می باشد.

عرضه اتصالات بنکن در شرکت رادپایپ
عرضه اتصالات بنکن در شرکت رادپایپ

اتصالات بدون درز مانیسمان رده 40 بنکن با کیفیت و استحکام بالا طراحی و تولید می شوند و به همین خاطر نیز انتخاب مناسبی برای دما و فشار بالا می باشد. شرکت رادپایپ در قالب سهامی خاص و با سرمایه بخش خصوصی در زمینه واردات، تامین و تجهیز انواع اتصالات و قطعات صنعتی خدمات ارائه می کند. شما می توانید برای خرید اتصالات‌رده40 بنکن با کارشناسان شرکت رادپایپ تماس بگیرید و از مشاوره ی تخصصی و دیگر خدمات این شرکت در زمینه ی عرضه ی انواع قطعات صنعتی بهره مند شوید.

محصولات مرتبط:

سه راه مانیسمان

زانو مانیسمان

مقالات مرتبط:

نکاتی درباره ی شرکت وارد کننده اتصالات بنکن در ایران

اتصالات جوشی بنکن چیست و چه کاربردی و محاسنی دارد ؟

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)