راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

رادپایپ از معتبرترین شرکت های وارد کننده شیر پروانه ای و تجهیزات صنایع فرآیندی

لوگو اصلی راد پایپ copy

رادپایپ از معتبرترین شرکت های وارد کننده شیر پروانه ای و تجهیزات صنایع فرآیندی

فهرست عناوین

کنترل جریان سیالات در صنایعی اعم از نفت، پتروشیمی، دریایی، گاز، آب و فاضلاب و … به کمک شیر پروانه ای تسهیل گردیده است. طراحی این شیرآلات بر اساس استاندارد API609 صورت گرفته است. این شیر چهارزمانه، از چرخش 90 درجه برخوردار بوده و باز و بسته کردن مسیر جریان را به شکل کامل میسر می سازد. رادپایپ از جمله شرکت های وارد کننده شیر پروانه ای می باشد که انواع تجهیزات لازم برای صنایع را از بهترین برندهای معتبر اروپایی و آسیایی تامین کرده است.

شیر پروانه ای چه انواعی دارد؟

این تجهیزات در سایز و ابعاد متنوعی ارائه شده و همچنین بر مبنای نوع عملگر و شیوه اتصال در انواع مختلفی تولید می شوند. رادپایپ به عنوان یکی از شرکت های وارد کننده شیر پروانه ای در ایران، مدل های متنوع این شیر را عرضه کرده است.

انواع شیر پروانه ای

انواع شیر پروانه ای

·  بر اساس نوع عملگر

1.  شیر پروانه ای دستی

عملگر این مدل بسیار ساده بوده و تنها از یک دسته ساده و یک دسته متحرک برخوردار است. به کار بردن این عملگر تا سایز 8 اینچ مناسب می باشد، اما برای ابعاد بزرگتر به سبب دشواری چرخاندن دیسک با دست، استفاده از مدل گیربکسی پیشنهاد می گردد. در این تجهیزات عبور سیال، با فشردن اهرم متحرک صورت می گیرد.

شرکت های وارد کننده شیر پروانه ای

شرکت های وارد کننده شیر پروانه ای

2. عملگر گیربکسی

پرکاربردترین عملگر برای شیر باترفلای همین مدل بوده و این عملگر امکان استفاده را برای ابعاد 8 الی 88 اینچ به ارمغان می آورد.

3. عملگر پنوماتیک

تجهیزات دارای این نوع عملگر سریعترین عملکرد را در راستای باز و بسته کردن مسیر جریان ارائه می دهند. عملگر پنوماتیکی دو مدل قطع و وصلی و تدریجی را دارا می باشد.

عملگر پنوماتیکی

عملگر پنوماتیکی

4. شیر پروانه ای برقی

رادپایپ از جمله شرکت های وارد کننده شیر پروانه ای برقی نیز می باشد. در خطوط لوله جهت خودکار کردن فرآیندهای مربوطه از این محصول بهره می گیرند. سرعت این شیر در کنترل سیال از مدل پنوماتیکی کمتر بوده و بنابراین در صورت الزام به سرعت بالا استفاده از شیر پنوماتیکی توصیه می گردد.

· از لحاظ نوع اتصال

1. مدل فلنج دار

این مدل اغلب در ابعاد بیش از 8 اینچ عرضه شده و به سبب حجم بالای سیال در ابعاد مذکور، نوع عملگر گیربکس حلزونی دستی می باشد. انواع فلنج دار باریک نیز برای شرایطی که فضای نصب کمی در اختیار باشد، تولید گردیده است.

2. مدل بدون فلنج

شرکت های وارد کننده شیر پروانه ای مانند رادپایپ شیر بدون فلنج با ابعاد کمتر از 12 اینچ را نیز تامین می سازند. این تجهیزات مابین دو فلنج در مسیر پاپینگ تعبیه می شوند. این مدل را به سبب کاهش نقاط اتصال، در فشار بالا نمی توان به کار برد. جنس شیر بدون فلنج بسته به نوع سیال و شرایط از فولاد، چدن، استیل یا آلومینیوم برنز می باشد.

شیر پروانه ای ویفری و فلنج دار

شیر پروانه ای ویفری و فلنج دار

3. شیر پروانه ای لاگ

دیگر محصول عرضه شده توسط شرکت های وارد کننده شیر پروانه ای مدل لاگ است. این گروه نیز بدون فلنج هستند. تفاوت آن با مدل ویفری برخورداری از تعداد بیشتری نقاط اتصال بوده و به همین سبب استفاده در فشار بالاتر را میسر کرده است. این قابلیت علاوه بر بهبود اتصال، مقاومت بالاتر در مقابل ارتعاشات را نیز به همراه دارد.

عملکرد این شیر چگونه است؟

عملکرد راحت و سریع، از جمله برترین مزایای شیر پروانه ای محسوب می گردد. تغییر مسیر جریان از حالت بسته به باز به آسانی با چرخاندن دستگیره در مدل اهرمی و چرخش فلکه گیربکس در مدل گیربکسی انجام می گیرد. شرکت های وارد کننده شیر پروانه ای به سبب تقاضای بالا برای این تجهیزات، اقدام به تامین انواع مختلف آن کرده اند. شیرهای با ابعاد بزرگتر عملکردی بهینه را برای خطوط لوله صنایع به ارمغان آورده و این امر بر محبوبیت آن افزوده است. اگرچه تعمیر این قطعات ساده می باشد اما روغن کاری منظم الزامی است. از دیگر مزیت های این شیر شامل:

  • قیمت مناسب
  • کنترل سریع جریان
  • عملکرد آسان
  • کاربرد گسترده در صنایعی مانند نفت و گاز، غذایی، کشتی سازی، تاسیسات ساختمانی و غیره
  • سادگی فرآیند تعمیرات
  • انتقال حجم بالای سیال

 

محصولات مرتبط:

شیر پروانه ای ویفری

شیر پروانه ای گیربکس دار

مقالات مرتبط:

آشنایی کامل با اجزا شیر پروانه ای

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)