راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

همه چیز درباره خرید شیر فلکه

همه چیز درباره خرید شیر فلکه

همه چیز درباره خرید شیر فلکه

فهرست عناوین

فقط مشخصات، دسته‌ ها و بررسی فشارهای قابل تحمل برای برآورده کردن الزامات تدارکات هنگام خریدشیر فلکه کافی نیستند. به منظور رقابت برای محصولات، تولید کنندگان شیرآلات نوآوری های مختلفی را تحت مفهوم طراحی یکپارچه شیرها انجام داده اند و استاندارد های شرکتی و شخصیت محصول خود را تشکیل می دهند. بنابراین ما در این مقاله نکات خرید شیرها علی الخصوص شیر فلکه ها را بررسی خواهیم کرد.

نمایی از انواع شیر فلکه ها
نمایی از انواع شیر فلکه ها

معرفی شیر فلکه

شیر فلکه محصولی است که برای منقبض کردن، قطع کردن، تغییر مسیر یا تنظیم جریان مایع یا گاز استفاده می شود. برخی از نام‌های تجاری رایج مرتبط با شیر فلکه های موجود در بازار به شرح زیر است: پروانه، توپ، دروازه، کره، زاویه، سوزن، شیر برقی، چک، تنظیم، دیورتر، پا، امداد، تخلیه کننده، جلوگیری از جریان برگشتی، و شیر شناور.

مانند هر محصول دیگری، شناسایی نوع شیر فلکه، سازنده، اندازه ورودی و خروجی آن، فشارهای کاری و حداکثر میزان و دمای محلول عبوری از شیر بسیار مهم است. برای اطمینان از سازگاری شیمیایی مناسب، دانستن اینکه چه محلولی از شیر عبور می کند بسیار مهم است. دانستن سطح PH محلول نیز می تواند عامل مهم دیگری در تعیین اجزا و مواد مناسب باشد. این نکات در خریدشیر فلکه بسیار مهم هستند.

شیر فلکه سایز 4/3 اینچ
شیر فلکه سایز 4/3 اینچ

در زمان خریدشیر فلکه چگونه آن را اندازه بگیریم؟

شیر فلکه ها را مشابه لوله ها اندازه می کنیم. همیشه قطر داخلی درگاه ورودی یا خروجی را اندازه بگیرید. با این کار اندازه شیر مورد نظر مشخص می شود. یک اشتباه رایج این است که مردم قطر خارجی درگاه های ورودی یا خروجی یک شیر را اندازه می گیرند. یک استثنا برای این قانون وجود دارد و آن هم این است که اگر با لوله کار می کنید قطر بیرونی لوله را اندازه بگیرید. برای شلنگ و لوله فقط به اندازه گیری قطر داخلی توجه کنید.

اگر دبی مهم باشد، می توان ضریب حجم (Cv) شیرهای مختلف را مقایسه کرد. اکنون، می‌دانیم این اندازه گیری به نظر فنی می ‌رسد. با این حال، هر چه Cv برای یک شیر بالاتر باشد، سرعت جریان بیشتری با افت فشار یکسان از آن عبور می‌ کند. در اکثر برنامه‌ ها، این یک عامل غیرفاکتوری خواهد بود، اما هنوز در دنیای وسیع شیرها باید از اصطلاحات مهم آن آگاه بود.

خرید شیر فلکه
خریدشیر فلکه

الزامات عمومی در شیر فلکه ها

  • مشخصات و دسته بندی شیرها باید الزامات اسناد طراحی لوله کشی را برآورده کند.
  • شماره مدل شیر باید الزامات شماره استاندارد ملی را نشان دهد. اگر یک استاندارد سازمانی است، توضیحات مربوط به مدل باید نشان داده شود.
  • در خرید شیر فلکه باید دقت کنید فشار کاری شیر باید بزرگتر مساوی فشار کاری خط لوله باشد. با فرض عدم تأثیر بر قیمت، فشار کاری شیر باید بیشتر از فشار کاری واقعی خط لوله باشد. بدنه سوپاپ باید بتواند دو برابر فشار مورد نیاز سوپاپ را زمانی که شیر باز است تحمل کند.
  • مواد بدنه شیر باید بر اساس چدن شکل پذیر باشد و داده های آزمایش فیزیکی و شیمیایی واقعی چدن را نشان دهد.
  • مواد مهره، برنج آلومینیوم ریخته گری یا برنز ریخته گری آلومینیوم، و سختی و استحکام بیشتر از ساقه سوپاپ است.
  • مواد ساقه، سختی و استحکام آن نباید از ساقه سوپاپ بیشتر باشد و در شرایط غوطه وری در آب و ساقه سوپاپ، بدنه شیر خوردگی الکترو شیمیایی ایجاد نمی کند.

شیر فلکه های منحصر به فرد

ما در راد پایپ به خود می بالیم که می توانیم هر شیری را که به مشتریان خود نیاز دارند ارائه دهیم، مهم نیست که اندازه یا نوع آن چقدر نادر باشد. اگر به یک شیر تخصصی یا اندازه ای که به سختی پیدا می شود نیاز دارید، ما می توانیم کمک کنیم.

ما طیف گسترده ای از شیرآلات در دسترس داریم و تیم کارشناسان ما همیشه خوشحال هستند که به شما کمک کنند تا شیرآلات مناسب نیازهای خود را پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب طرح های شیرآلات، ثبت سفارش و خریدشیر فلکه، همین امروز با ما تماس بگیرید. شما می توانید قیمت شیر فلکه های با اندازه های متنوع مانند قیمت شیر فلکه ۱۰ اینچ، قیمت شیر فلکه دو اینچ و … را بررسی کنید.

نمایی از شیر فلکه ۱۰ اینچی برند وگ ایران

کلام پایانی

در این مقاله ویژگی های شیر فلکه و چگونگی خریدشیر فلکه را بررسی کردیم. اگر شما در خریدن شیر فلکه ها شیوه خاصی دارید یا تجربه جالبی داشته اید می توانید آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)