راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

آشنایی با قیمت شیر پروانه ای گیربکسی میراب و کاربرد های آن

آشنایی با قیمت شیر پروانه ای گیربکسی میراب و کاربرد های آن
لوگو اصلی راد پایپ copy

آشنایی با قیمت شیر پروانه ای گیربکسی میراب و کاربرد های آن

فهرست عناوین

کاربردی ترین و پر مصرف ترین عملگر که بر روی اندازه های مختلف شیر پروانه ای گیربکس دار میراب نصب می گردد، گیربکس آن ها می باشد. شیر های پروانه ای به لطف گیربکسی که بر روی آن ها کوپل می شود، توانایی چرخش 90 درجه ای را دارند و با چرخاندن دیسک اجازه عبور سیال موجود در لوله ها را صادر می نمایند. شیر پروانه ای گیربکسی به دو روش انتقال نیرو به دیسک را انجام می دهد؛ امکان دارد این انتقال نیرو به وسیله چرخ دنده حلزونی صورت گیرد یا با استفاده از چرخ دنده پیچ مارپیچ این عمل صورت پذیرد. از شیر پروانه ای گیربکسی میراب در بخش های مختلف صنعت، مانند صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استفاده می شود. تفاوت شیر پروانه ای گیربکسی با نوع اهرمی در نوع عملگر شیر بوده و قیمت شیر پروانه ای گیربکسی میراب نیز متاثر از آن می باشد.

قابلیت گیربکسی بودن شیر پروانه ای فرایند باز و بست نمودن فلکه را بسیار آسان تر نموده است و از این رو بخش عمده ای از شیر های مخصوص آب شور و لوله کشی های پالایشگاه ها از شیر پروانه ای بهره می برند.

ساختار کلی شیر پروانه ای گیربکسی

ساختار کلی شیر پروانه ای گیربکسی

مشخصات کلی

کوچک ترین سایز در نظر گرفته شده برای شیر پروانه ای سایز 8 اینچ می باشد. همچنین تا سایز 88 اینچ نیز تولید شده و توانایی نصب دارد. اندازه شیر عامل اصلی در تعیین قیمت شیر پروانه ای گیربکسی میراب می باشد.

شیر پروانه ای با دو نوع گیربکس کوپل می شود؛ اولین نوع گیربکس با چرخ دنده حلزونی است و با چرخاندن اهرم توسط دست، نیرو به شفت و دیسک منتقل می شود و دیسک شروع به چرخش تا 90 درجه می نماید و اجازه عبور سیال را صادر می نماید.

نوع دوم گیربکس چرخ دنده مارپیچی است که همراه شیر پروانه ای گیربکسی میراب کوپل می شود.

نحوه عمل این نوع گیربکس به این صورت می باشد که یک عدد مارپیچ و یک عدد چرخ دنده که در تماس با یکدیگر هستند، عمل انتقال نیرو به دیسک را انجام می دهند و چرخش دیسک به سادگی صورت می گیرد.

شیر پروانه ای گیربکس دار میراب با دقت بالایی تولید می گردد و برای نصب در بین فلنج هایی مناسب می باشد که فرایند سوراخ کاری در آن ها طبق استاندارد صورت گرفته و فشار کاری نیز تا 10Bar انجام شده باشد.

 نکته مثبت در شیر پروانه ای گیربکسی میراب چرخش کامل و 90 درجه ای دیسک می باشد. با این عمل دیسک به صورت کاملا باز قرار می گیرد و کم ترین افت فشار را بر جریان سیال وارد می نماید.

ساختار شیر پروانه ای گیربکسی

بدنه

بدنه شیر پروانه ای گیربکسی از فلزات مختلف تولید می گردد؛ برخی با بدنه چدن نشکن، آلومینیوم برنز، استیل، فولاد و مواد دیگر طراحی و تولید می شوند. مهم ترین عامل در تعیین جنس بدنه مربوط به کاربرد شیر پروانه ای و نوع سیالی است که در آن جریان پیدا خواهد کرد.

دیسک

دیسک قطعه ای است که در تماس مستقیم با جریان سیال قرار دارد و متناسب با نوع سیال از چدن، فولاد، استیل و برنز تولید می شود.

گیربکس

مهم ترین قطعه در شیر پروانه ای گیربکسی میراب، گیربکس آن می باشد. شیر های پروانه ای با دو نوع مختلف حلزونی و مارپیچی بر روی شیر ها کوپل می شوند. وظیفه انتقال نیرو به دیسک بر عهده گیربکس می باشد.

عامل دیگر در تعیین قیمت شیر پروانه ای گیربکسی میراب، نوع گیربکس است.

شفت

شفت درون گیربکس قرار دارد و متناسب با اینکه شفت چهارگوش بوده یا از نوع گرد باشد، باید از رابط مناسب آن استفاده شود.

سیت شیر پروانه ای

شیر پروانه ای گیربکسی به دلیل استفاده در صنایع مهم و حساس نفت گاز و پتروشیمی، باید دارای آب بندی مناسبی باشد.

به همین جهت برای آب بندی شیر های پروانه ای از آب بندی های متفاوت همچوون لاستیک، تفلون، برنز و استیل و دیگر اجناس متناسب با جنس سیال مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر جنس سیال، فشار کاری و درجه حرارت نیز بر انتخاب نوع آب بندی موثر می باشد.

شیر پروانه ای گیربکسی

شیر پروانه ای گیربکسی

قیمت شیر پروانه ای گیربکسی میراب

قیمت شیر پروانه ای گیربکسی میراب دارای تنوع قیمتی بسیاری می باشد. به صورت کلی شیر پروانه ای گیربکسی از نوع اهرم دار گران تر بوده و از شیر پروانه ای پنوماتیک قیمت پایین تری دارد.

جنس بدنه و سایز شیر پروانه ای از مهم ترین عوامل در قیمت گذاری هستند.  برای اطلاع از قیمت به روز شیر پروانه ای گیربکسی می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و ضمن استعلام قیمت از راهنمایی های آنان نیز استفاده نمایید.

قیمت شیر پروانه ای گیربکسی میراب

قیمت شیر پروانه ای گیربکسی میراب

 

محصولات مرتبط:

شیر پروانه ای کیستون

شیر‌پروانه ای پنوماتیک

مقالات مرتبط:

عملکرد و کیفیت شیر پروانه ای ویفری میراب

اهمیت شیر پروانه ای ویفری

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)