راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

آشنایی با شیر پروانه ای فلنج دار

لوگو اصلی راد پایپ copy

آشنایی با شیر پروانه ای فلنج دار

فهرست عناوین

شیر پروانه ای، یک شیر، با حرکت یک چهارم چرخشی است که برای توقف، تنظیم و شروع جریان استفاده می شود. در این نوع از شیرها، چرخش 90 درجه دستگیره می تواند دریچه پروانه ای را به طور کامل ببندد یا باز نماید. به طور معمول، شیر های پروانه ای فلنج دار، در سیستم‌ هایی استفاده می‌شوند که نیازی به قطع مثبت نیست. این در حالی است که شیرهای پروانه ای بزرگ، معمولاً مجهز به محرک نوع گیربکس هستند که در آن اهرم دستی، از طریق گیربکس به ساقه متصل می شود.

تشخیص شیر‌پروانه ای فلنجی از شیر پروانه ای ویفری

شیرهای پروانه ای ویفری و شیرهای پروانه ای فلنجی، دو نوع رایج شیر‌پروانه ای هستند. دامنه کاربرد هر دو نوع شیر، بسیار گسترده است، اما بسیاری از افراد نمی توانند تفاوت بین آنها را تشخیص دهند. ویفر و فلنج دو نوع اتصال شیر پروانه ای می باشد که از نظر قیمت نیز تفاوت هایی داشته و در حالت کلی، شیر پروانه ای ویفری نسبتا ارزان تر می باشد.

طول پیچ شیر‌پروانه ای ویفری، در مقایسه با شیرهای پروانه‌ای فلنجی، بیشتر است که نیاز به دقت ساخت بالاتری دارد. در شرایط دمای بالا، پیچ ‌های شیر پروانه ‌ای ویفر ممکن است پس از انبساط باعث نشتی شود، بنابراین برای لوله‌ های با قطر بزرگ در شرایط دمای بالا مناسب نیست.

شیر‌پروانه ای ویفر معمولاً در انتهای خط لوله قابل استفاده نیست و در پایین دست باید جدا شود. اما شیرهای پروانه ای فلنجی، مشکلات فوق را ندارد، اما هزینه آن نسبتا زیاد خواهد بود. این نوع از شیر‌پروانه ای، دارای فلنج هایی در دو سر بدنه است که به فلنج لوله متصل می شود و آب بندی نسبتا قابل اعتماد خواهد بود.

شیر‌پروانه ای دارای مزایای زمان باز و بسته شدن کوتاه، لحظه عملیات کوچک، فضای نصب کوچک و وزن سبک است. این در حالی است که هنگام استفاده برای دریچه گاز، به دلیل استفاده نادرست، حفره ایجاد می شود و باعث کنده شدن و آسیب دیدن بخش لاستیکی شیرهای پروانه‌ای فلنجی می شود.

قیمت شیر پروانه ای فلنجی

قیمت شیر‌پروانه‌ای فلنجی

ساختار شیر پروانه‌ای فلنج دار

شیر پروانه ای معمولاً به شکل استوانه ای است و در یک سیستم به عنوان ورودی یا خروجی نصب می شود و برای تنظیم جریان مورد استفاده قرار می گیرد. فلنج در این نوع از شیرها، قطعه ای است که به عنوان نقطه لنگر برای نصب استفاده می شود که با سوراخ هایی برای پیچ و مهره ها جهت اتصال شیر به بخش های دیگر لوله از قبل طراحی شده است، اما برخی از آنها در شیرهای پروانه ای فلنجی، ممکن است برای اتصال به سیستم، به گونه ای متفاوت مانند گیره یا چفت، طراحی شوند.

موقعیت دیسک فلزی در شیر‌پروانه ای فلنجی، بسته یا باز بودن شیر را تعیین می کند. هنگامی که دریچه بسته می شود، دیسک چرخانده خواهد شد تا در صفحه ای عمود بر جریان عبوری از شیر‌قرار گیرد که سیلندر را مسدود کرده و جریان را متوقف می کند.

انواع شیر پروانه ای

انواع شیر‌پروانه ای

هنگامی که شیرهای پروانه‌ای فلنجی باز می شود، دیسک در صفحه ای موازی با جریان از دریچه قرار می گیرد و اجازه می دهد مایع یا مواد دیگر جریان یابد. این را باید در نظر داشت که سوپاپ را می توان به صورت دستی، توسط مکانیزم اهرمی عمل کرد یا به صورت مکانیکی توسط محرک ها یا هیدرولیک ها کنترل کرد.

شیرهای پروانه ای فلنجی دارای فلنجی از مواد هستند که از بدنه دریچه به سمت بیرون امتداد می یابد اما بخشی از مکانیزم شیر نیستند. یک شیر پروانه ای، بسته به کاربرد، ممکن است یک یا دو فلنج داشته باشد که در یک یا هر دو انتهای شیر قرار دارند.

فلنج این نوع از شیرها، به عنوان یک نقطه لنگر برای نصب شیر‌عمل می کند و می تواند به روش های مختلفی برای پذیرش سخت افزارهای اتصال مانند پیچ، چفت، پیچ یا گیره بر روی شیرهای پروانه ای فلنجی طراحی شود.

خرید شیر پروانه ای فلنج دار

خرید شیر‌پروانه‌ای فلنج دار

قیمت شیر‌ پروانه ای‌فلنج دار

شیر پروانه ای فلنج دار، در گریدها، اشکال، اندازه ها و ابعاد مختلف برای نیازهای متفاوت موجود است. این نوع از شیر پروانه‌ای، به طور گسترده برای کاربردهای سنگین استفاده می شود و می تواند محیط خشن و سخت را تحمل کند. ضمن آنکه دارای طراحی منحصر به فرد می باشد که به کارکرد موثر و بررسی جریان مایعات و گازها در صنایع مختلف کمک می کند. قیمت شیرهای پروانه ای فلنجی را از کارشناسان ما دریافت کنید.

 

محصولات مرتبط:

شیر‌پروانه‌ای فلنج دار

شیر‌پروانه‌ای لاگ

مقالات مرتبط:

شیر‌پروانه‌ای فلنج ‌دار و کاربردهای آن

شیر‌پروانه‌ای پنوماتیک چه ویژگی هایی دارد؟

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)