راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

021-58437

info@radpipe.ir

شنبه تا ۵شنبه

ساعات کاری ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

تهران، خیابان شریعتی

بالاتر از تقاطع مطهری، پلاک ۵۵۶

با ما در تماس باشید : ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)

راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

نحوه تولید و کاربرد لوله بدون درز در صنعت

لوگو اصلی راد پایپ copy

نحوه تولید و کاربرد لوله بدون درز در صنعت

فهرست عناوین

به طور کلی لوله بدون درز یا مانیسمان نوعی لوله فولادی است که از فرایند جوش فلز برای تولید آن استفاده نمی شود. این مدل لوله طی فرایند تولید، بدون درز ساخته شده و در ابعاد گوناگون به بازار عرضه می شود. همچنین لوله های بدون درز دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام برای موارد گوناگون در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد بی نظیر لوله بدون درز در صنایع شیمیایی

بررسی اجمالی مشخصات لوله های بدون درز:

لوله بدون درز در حقیقت نوعی لوله فلزی است که از کربن استیل، فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی به صورت توخالی ساخته می شود. فرایند تولید این نوع لوله ها در وهله اول به وسیله سمبه های حفره ای با حرارت بالا انجام شده و به قسمت داخلی میله سرخ شده هدایت می شود. همچنین لوله تولید شده طی این فرایند، به شکل هیدرواستاتیک بررسی شده و توسط ابزارهای مشخص پوشش داده می شود. از طرفی لوله بدون درز فاقد درز جوشکاری شده بوده و اغلب به صورت گالوانیزه شده به بازار عرضه می شود. همچنین این امر موجب افزایش مقاومت لوله در برابر خوردگی و زنگ زدگی نیز می شود. از طرفی لوله های بدون درز از مقاومت مکانیکی و فشار بالاتری نسبت به لوله های درزدار برخوردار می باشند.

کاربرد لوله های مانیسمان:

لوله بدون درز اغلب به منظور انتقال سیالات شیمیایی از جمله نفت، گاز، بخار و ساخت مبدل های حرارتی مورد نیاز، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این نوع لوله برای تولید مخازن تحت فشار، تاسیسات لوله کشی ساختمان ها، تاسیسات گاز، آتش نشانی، صنایع پزشکی، صنایع غذایی و خطوط انتقال برق استفاده می شود. از طرفی لوله بدون‌درز معمولا دردما و فشار بالا کاربرد داشته و با توجه به داشتن درصد کم کربن، برای دیگ های بخار، کندانسورها و مبدل های حرارتی قوی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین با توجه به ویژگی های ذکر شده، قیمت لوله های بدون درز از سایر لوله ها بالاتر بوده و دارای عمر طولانی تری نیز می باشند.

شناخت فرایند تولید لوله مانیسمان

شناخت فرایند تولید لوله مانیسمان

مزایای استفاده از لوله بدون درز:

– یکی از مهمترین مزایای لوله بدون درز، نداشتن خط جوش است چرا که خط جوش نوعی نقطه ضعف در انواع لوله ها بوده و منجر به ایجاد نشتی یا خوردگی می شود.

– از نظر شکل ظاهری، لوله های مانیسمان گردتر بوده و از نقص کمتری نسبت به سایر لوله ها برخوردار می باشند.

لوله بدون‌درز، عملکرد خود را در فشارهای بالا به خوبی حفظ کرده و دارای مقاومت حرارتی بینظیری می باشد.

نکاتی که برای شناخت لوله های مانیسمان باید در نظر گرفته شوند:

– لوله مانیسمان با توجه به داشتن قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد، از سهم بالاتری در بازار نسبت به سایر لوله ها برخوردار می باشد.

– بیشترین استفاده از لوله بدون درز در صنایع دریایی است چرا که از ایجاد نشتی به خوبی جلوگیری می کند.

– یکی دیگر از کاربردهای لوله مانیسمان، در زمینه انتقال گاز هیدروژن است که موجب تحمل فشار بسیار بالایی می شود.

تفاوت لوله بدون‌درز با لوله درزدار:

به طور کلی تفاوت لوله های بدون درز با لوله های درزدار، در روش تولید آنها می باشد چرا که این امر موجب ایجاد تغییر در ساختار هر کدام می شود. لوله درزدار اغلب ارزان تر از لوله بدون درز بوده و همیشه در دسترس می باشد. بنابراین این نوع لوله اغلب در موارد ساده تر مورد استفاده قرار می گیرد چرا که کاربرد آن مشخص است. از طرفی لوله های گاز خانگی اغلب به صورت لوله فولادی درزدار بوده و به شکل جوشی تولید می شوند. از طرفی لوله های مانیسمان به ندرت برای لوله های گاز خانگی مورد استفاده قرار می گیرند چرا که این نوع لوله ها نیاز به تحمل میزان فشار پایین تری دارند.

ظاهر بدون نقص لوله های بدون درز

ظاهر بدون نقص لوله های بدون‌درز

کلام آخر:

بنابراین لوله بدون‌‌‌‌‌‌درز نوعی لوله از جنس فولاد ضد زنگ است که طی فرایند مشخصی بدون نیاز به جوشکاری تولید شده و از نشتی آب نیز جلوگیری می کند. این نوع لوله اغلب برای انتقال سیالات حرارتی مانند گاز، بخار، نفت و… در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار گرفته و از قیمت و دوام بالاتری نسبت به سایر لوله ها نیز برخوردار می باشد.

 

محصولات مرتبط:

سه راه مانیسمان 

مقالات مرتبط:

چه ویژگی هایی لوله رده 40 را متمایز کرده است؟

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پربازدیدترین مقالات

مشاوره رایـگان

اگر پروژه‌ای دارید،
با خیال راحت به ما بسپارید…

تلفن: ۵۸۴۳۷-۰۲۱ (۳۰ خط ویژه)